koplampen afstellen

eddy

Beginnend Bestuurder
beste die koplampen van mijn Honda Pan ST1300 die twee staan niet even wijdig een lamp schijnt lager dan de andere kan je die evenwijdig afstellen zodat zij dezelfde hoogte staan grts

eddy

Beginnend Bestuurder
kan je die dan niet afzonderlijk regelen dan waarom staan die regel schroeven dan onder links en rechts

panman1100

Onovertroffen Panverslijter
Met de stelschroeven daar kan je het lichtbeeld mee veranderen .

Lees dit eens door , hopelijk wordt het dan duidelijker voor je.

eddy

Beginnend Bestuurder
lampen zitten goed gedemonteerd en gemonteerd lichtbundel blijft lager staan nog een vraagje volgende week rij ik naar italie goed beladen met passagier hoe stel ik mijn vering in grts

eddy

Beginnend Bestuurder
jazeker met een corona test in tilburg gaan wij het halen voormiddag en diezelfde dag nog een certeficaat

eddy

Beginnend Bestuurder
zodus donderdag test en certevicaat vrijdag 7 uur vertrekken ongv 700 km rijden naar bazal zwitserland overnachting daar en dan naar italie 150 km voila binnen den tijd daar 48uren binnen het certevicaat

eddy

Beginnend Bestuurder
ik heb koplampen goed nagekeken zitten goe in de fitingen maar toch zit er in verschil dat de ene hoger of de andere lager staat tegen over de ander zit daar een regeling op voor hoger of lager te stellen Honda Pan ST1300 van 2016

panman1100

Onovertroffen Panverslijter
Zoals eerder vermeld , met de stelschroeven achterop de koplamp , daar kan je het lichtbeeld mee veranderen.
Dus diegene die niet juist staat hoger of lager stellen al naar wat nodig is.

Kijk anders in het werkplaatshandboek , daar staat in hoofdstuk 8.8 enz het nodige info over de koplamp.

st1300-workshop-manual-03.pdf

Laatst bewerkt:

eddy

Beginnend Bestuurder
gedraaid aan die wieltjes er gebeurt niks ik kan ze nog wel hoger lager zetten motorisch maar de ene blijft lager staan de wieltjes draaien wel stroef is dat ik die hoogte regeling ergens hoog of lager moet zetten of ergens een nulpunt heeft voordat je resultaat hebt met aan die wieltjes te draaien grts

Biker T

5e Versnelling
Met die grijze draaiknoppen kan je alleen de koplampen horizontaal verstellen, dus van links naar rechts. Bij mijn 1300 staan de beide lampen verticaal ook niet helemaal gelijk. Blijkbaar moeten er ergens wat stelschroefjes zitten, maar ik heb ze ook nog niet gevonden.

Idee

Motorrijles

Bijlagen

• headlightadjust.jpg
    headlightadjust.jpg
    119,6 KB · Weergaven: 15
Bovenaan