Koppelings ellende

Spotje2

1e Versnelling
Hallo mede panners.
Hier een probleem wat al meer dan een jaar speelt, de ene keer erger dan de andere keer.Het probleem in het kort..als de motor,,koud is en als de
normale themp is bereikt tijdens het rijden dus ong een mm voor half op de meter is er niets aan de hand met de koppeling. Echter als ik dan tijdens de rit
voor een stoplicht moet stoppen en de themp loopt dan iets op ong een mm over de helft van de meter en de fan slaat keurig aan en er kan niet op snelheid
worden doorgereden valt de koppelings druk langzaam weg Ontkoppelen komt steeds later tot er niet meer wordt ontkoppeld.Kan ik rustig doorrijden en de themp
zakt dan kom de koppeling druk ook langzaam weer terug..Hoe bizar !!!
Vraag een wat veroorzaakt dit en hoe Vraag twee wat te doen?

marccc

Kilometervreter
als nog 1 mm voor de half op de meter is er niets aan de hand ????? wat heeft de koppeling trouwens met de temperatuur van de motor te maken ?? koppeling en de warmte van de motor zijn 2 verschillende dingen ..
het kan zijn dat de leiding van de koppeling tegen het blok licht en de koppelingsolie olie te warm word . ofwel niet goed ontlucht en er door de warmte belletjes ontstaan
doe het in 1 keer goed want de pannetjes worden wel heel oud .; de koppelingsslave eraf en nieuwe dichtingen erin en ik zou een andere leiding voorzien ( stalen remleiding ) dan goed ontluchten en ik zweer dat de problemen weg zijn .
de leidingen zijn bij velen al 25 tot 30 jaar , soms komen ze aan de binnenkant los en krijg je dikke problemen . daarom een stalen gebruiken die goedkoper is dan orginele kopp leiding van Honda
ik heb dit nog al eens aangehaald , wie rijd er nog met zijn orginele remleidingen van 20 tot 30 jaar oud ????? en gaat daar ook nog lekker mee op vakantie de bergen in ???? dat is zware problemen zoeken ... doe er iets aan want je leven is meer waard dan een paar euro's

Putput

3e Versnelling
Heb het zelfde probleem gehad, slave cilinder onder handen genomen ( en dat bleek nodig) . Daarna geen enkel probleem meer…. :vroem: :vroem: :vroem: :vroem:

Bovenaan