Sjefke

2e Versnelling
Beste Honda enthousiasten,

bij het op en afstappen van de duopassagier, wil het nogal eens gebeuren dat er met de voet tegen of over, de bovenzijde vd zijkoffers wordt gestoten.

Wie o wie ... weet of heeft een elegante oplossing / bescherming om over dat deel van het koffer te plakken?
Alvast bedankt voor het meedenken :bravo:
Sjefke

krassen oplossing.jpg

Henk2511

Mega Mijlenmaker
wat jullie wel kunnen doen is een wrapfolie kopen in de kleur of in de dichst bijkomende kleur, en dan bv in carbon look !!
is makkelijk aan te brengen/verwijderen en als het teveel beschadigt is, dan plak je nieuwe !!
en kan natuurlijk ook in matzwart !!

Laatst bewerkt:

Sjefke

2e Versnelling
wat jullie wel kunnen doen is een wrapfolie kopen in de kleur of in de dichst bijkomende kleur, en dan bv in carbon look !!
is makkelijk aan te brengen/verwijderen en als het teveel beschadigt is, dan plak je nieuwe !!
en kan natuurlijk ook in matzwart !!
klopt Henk, maar is eigenlijk dezelfde oplossing als doorzichtige folie.
Tot nu toe vind ik het geen sexy oplossing. Maar als er geen betere oplossingen komen zal het helaas toch zoiets worden :Search:

Sjefke

2e Versnelling
bikerT ik heb slowhands een bericht gestuurd met het verzoek hier ff te reageren als hij een oplossing weet.
(die namen lol) :Biggrin

Sjefke

2e Versnelling
Je kan ook je passagier eerst rek- en strekoefeningen laten doen, eer op te stappen!

Ik zie het probleem niet zo, elke hier bedachte 'oplossing' vind ik lelijker dan een vlekje en een goed poetsmiddel doet wonderen!
Maar als ik het goed begrijp moet het wel een goed poetsmiddel zijn, dus niet zomaar een poetsmiddel.
Want krassen zijn het zelfde als een vlekje.
bedankt man. Super oplossing.
:Mega Shok:

Sjefke

2e Versnelling
@Raaipan, ik heb het toch niet over vlekjes maar over krassen voorkomen.
Dan is jouw antwoordt over een vlekje wegpoetsen niet echt een bijdrage in oplossingen.
Ook weten we nog niet of er eventueel een mooie oplossing is want het onderwerp staat er pas een paar uurtjes op.
Soms is enkel meelezen ook een optie. ;)

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
Als nu je duo eerst haar / zijn linkervoet op de linkse step zet en dan het rechterbeen over het zadel tilt zullen de beschadigingen al minder zijn.
Met een folie zoals al beschreven zal je het kunnen voorkomen .... .

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
Jonge jonge jonge zit Sjefke toch nie zo te plaguh. Rolleyes
Een mooie(re) oplossing is er denk ik niet dan wrappen.
Door bij de concurrentie te kijken -wat opplak pads betreft- (BMW met name) viel mij op dat het bij hen (voor koffers en zo) uiteindelijk allemaal om bescherming -gaat vóór looks- draait ..
Dikke donkere rubberen matten enz.
Niet wat Sjefke wil.
Toen naar de wrap folie gekeken .. ongeveer hetzelfde spul waar de Britten de rotorbladen van hun heli's mee inpakken en wat ook verkocht werd als schermprotectorfolie.
Heb hier bij mijn ST1100 koffers namelijk ook naar gekeken.
3M noemt het Scotchgard.
Even rondgekeken maar nogal prijzig (tja 3M hé)
Dus vond ik dit als alternatief in NL zelf:
Voor de Ali fans:

Laatst bewerkt:

slowhand

Graficus
Het ligt toch iets gecompliceerder.
Folie ,die voor fleetmarking of carwrapping, wordt gebruikt is een gegoten folie.
Deze kun je verwarmd sterk vervormen.
Deze folie is zacht en daarmee ook krasgevoelig.
Ik had deze ook in transparant op mijn ST100 geplakt maar was niet een 100% oplossing.
Steenslagfolie, waarmee we o.a. de frameprotectors voor de 1300 maken is een dikkere, harde folie
die niet te plakken is in de vormen van o.a. de koferdeksels.
De 3M-producten van hierboven ken ik niet.

Twointje Pan

4e Versnelling
Ik heb het al jaren geleden opgelost nadat mijn vrouw ettelijke keren met haar laarzen over de bovenkant van de zijkoffer schuurde bij het opstappen, ik heb gewoon de originele Honda PROTECTOR PANNIER gekocht eentje voor de linkse koffer en eentje voor de rechter koffer En ik vind het nog mooi staan ook en je koffer is beschermd tegen krassen van je passagier bij het opstappen en tegen steenslag op die plaats20160924_055813.jpg
postings automatisch samengevoegd:

DSC02217.JPG

Twointje Pan

4e Versnelling
Gewoon met beleid opstappen en ja soms gebeurt er eens wat. Het blijft een motor voor gebruik en geen showroom artikel
Dat is juist Elmo , maar dat wil niet zeggen dat je niet alles probeert om je ST1300 zo ongeschonden mogelijk te houden. Voor mij was dit een oplossing om het mijn vrouw gemakkelijker te maken als ze opstapt als ze per ongelijk over de bovenkant van de zij bak zou schuren dan kan het geen kwaad en ik zou niet staan vloeken, maar vooral omdat na mijn eerste trip met de ST1300 naar Portugal ik ontdekte dat er enorm veel steenslag was aan de voorkant van de zij bakken. Je kunt één of twee steenslag inslaagjes wel bijwerken en dan zo goed mogelijk uit polieren maar als er verschillenden na elkaar staan dan blijf je dat zien. Dus na het plaatsen van die extra PROTECTOR PANNIER zijn de steen inslaagjes niet meer te zien .:)

Laatst bewerkt:

Rimconator

Klokje Rondrijder
@elmo zoiets ja!

Ik heb de mooie frameprotectors nog steeds op mijn fiets zitten.

Heb zelf ook wat krassen, zeker omdat de vrouw vaak mee rijd.

Henk2511

Mega Mijlenmaker
Is dit van hetzelfde materiaal ( soort foam ) waar mijn kniebeschermers op mijn 1100 ook van zijn ?
ik weet niet of jullie dat kennen !

Bovenaan