Kwaliteit Ali-express Switchback leds

kcools

3D printer
Dat knipperen van de stadslichten zie ik ook maar met name met laag toerental. Beetje gas erop en dan zie je het niet meer.
En ik zou de weerstanden ook meteen weghalen en een nieuwe knipperautomaat zetten.
ik heb inmiddels andere fittingen gestoken en de switchback zit volledig in de lampbehuizing.

Deze fitting en deze lampjes. Geen gedoe meer met extra bedrading in de spiegelkappen.

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
Weet ik @fred maar dat zijn de led lampen ook niet, ik heb ook nog een USA Pan met oranje lampen in de spiegel, is origineel maar mag hier niet, in Amerika is het zelfs verplicht.

Dus loop ik dan met rode led achterlicht lampen het risico dat ik gezeik krijg met de PoPo?

Ik heb nu deze in bestelling staan:

En ja die laatste zijn switchback en ja ik heb ook 4 normale richtingaanwijzers (plug en play) voor het geval ik niet gelijk die switchbacks weet te plaatsen omdat ik ook mijn witte glaasjes nog niet heb gemonteerd.

@kcools kun jij me helpen door te controleren of ik de goede lampjes (sockets) bestel?!
1156, Bay15, BA9S *Zucht*

IMG-20200729-WA0007.jpeg

Laatst bewerkt:

kcools

3D printer
@Tiesemans
De 1156 lampen zijn geschikt voor de knipperlichten en hebben een enkel contactpunt aan de onderkant. De bajonet is symmetrisch. BA15S

De achterlichten zijn ook remlicht en hebben een dubbel contactpunt aan de onderkant, de fitting is dan 1157 en de bajonet heeft de pennetjes tegenover elkaar staan maar op een verschillende hoogte. BAY15D

Misschien kan onderstaande plaatje wat verduidelijken.

1596133179876.png

Als ik je switchback bekijk heb je een enkele aansluiting voor de standaard fitting met een draadje voor het stadslicht. Ik ben wel benieuwd of je dat goed buiten de knipperlicht behuizing krijgt.
Volgens mij hoef je ook geen rekening te houden met canbus, kan prijstechnisch wel eens gunstiger zijn.

Formeel mogen we geen andere verlichting monteren als dat de fabrikant ooit heeft bedacht en horen de lampjes een ce keurmerk te hebben.
Ik rijd al jaren met led achterlichten en sedert een klein jaartje met alles led.
De koplampen zijn daar mijns inziens het meest opvallend.
Voor de overige verlichting hanteer ik voor knipperlichten oranje leds en voor rem en achterlicht rode leds. Ik vind de uitgestraalde kleur dan mooier.
Met witte leds krijg je roze achterlichten en fletse knipperlichten.
Door de rode leds heb je ook een verkeerde kleur voor de kenteken verlichting. Daarom heb ik een aparte witte kenteken verlichting gemonteerd.

Ik verwacht geen problemen met de leds, met als uitzondering de koplampen want die vallen wel heel erg op.
De rest valt niet heel erg op zolang ze maar doen wat ze moeten doen.

Bekijk bijlage 20200730_205712.mp4

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
HEEL hartelijk bedankt @kcools !!!
Dit was PRECIES wat ik nodig had ...
Heb toch maar gekozen (voorlopig althans) voor 4 knipperlicht oranje only led lampjes en de correcte achter/remlichten led lampjes.
Kun je mij als leek iets meer vertellen over dat draadje wat vast zit aan die door mij gekozen switchback led lamp? Je hebt het over stadslicht en of ik die wel goed buiten de knipperlichtbehuizing ga krijgen?

Respectievelijk heb ik nu voor mijn ST1100 deze aangeschaft:
De knipperlichten 1)
https://www.aliexpress.com/item/iJD...er-Yellow-3030-led-7506-P21W/32851984487.html
Het rode achterlicht/remlicht 2)
https://www.aliexpress.com/item/iJD...-led-P21-5W-BAY15d-led-Bulbs/33057236606.html

Laatst bewerkt:

kcools

3D printer
Hoi @Tiesemans

in een eerder berichtje heb jij het over deze switchback lampjes https://nl.aliexpress.com/item/32856700877.html
Dit lampje:

1596291636956.png

De fitting is een normale 1156 BA15S lamp met een enkele pool in het midden.
Deze fitting past in je standaard aansluiting van je knipperlicht. Daarmee heb je het oranje knipperlicht.
Deze switchback lampen zijn zo gemaakt dat ze normaal gesproken het witte licht uitstralen (stadslicht/dagrijlichten) en zodra jij je knipperlicht aanzet schakeld deze lamp om naar de oranje leds en de witte leds horen dan volledig gedoofd te zijn. Deze electronica zit allemaal in het lampje, dat werkt wel, maar je hebt 2 signalen nodig, een van je stadslicht en een van je knipperlicht.

Het knipperlicht zit gewoon onder de fitting, het stadslicht moet ergens anders vandaan komen, de fitting heeft niet meer polen. Op de foto zie je dat er een draadje uit de lamp komt, boven de fitting (in de rode markering)
Dit stuk van de lamp valt volledig in de knipperlicht behuizing, dus je zal met dat draadje naar buiten moeten, en dat is waar ik me zorgen over maak.
het lampje zit met het metalen deel van de fitting in de aansluiting die je in het knipperlicht steekt en een slag draait om vast te klemmen.
Het knipperlicht is een gesloten geheel als de fitting is geplaatst dus kan je niet zomaar met dat draadje naar buiten, tenzij je er een gaatje in maakt, maar dat zou ik nooit doen.
Als je een draadje tussen de fitting en de behuizing steekt weet ik niet of je dat allemaal in elkaar gezet krijgt, ik denk dat je het draadje stuk maakt op het moment dat je de fitting een stuk verdraaid om vast te zetten.

Ik heb er voor gekozen om andere fittingen te monteren in de knipperlichten zodat je een dubbele socket krijgt ( 1157 ) en daar kan dan een dual switchback lamp in.

socket vind je hier : https://nl.aliexpress.com/item/32918326868.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dncUxzk
1596293462136.png 3 euro incl. verzenden
Deze link heb ik volgens mij van @Dennis en is ook al vaker genoemd op het forum.
Deze fittingen vervangen de originele Honda fittingen.

En de lampjes vind je hier: https://nl.aliexpress.com/item/32824885175.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dGiBtkA
1596293551273.png 8 euro inc verzenden

Je hebt alleen nog een stukje draad nodig van het stadslicht midden onder de koplampen naar de beide knipperlichten (automaterialenzaak)
Voor 12 euro heb je dit bij elkaar, zonder extra onnodige weerstanden en meters kabel die je weer achter de spiegel moet zien te verstoppen.

Ik heb dat ook gehad, laat je even iets zien en vervolgens sta je een kwartier te prutsen om de spiegel weer op zijn plaats te klikken omdat als die draadjes een eigen wil hebben.

Oh voor ik het vergeet, het kan nodig zijn om een ander knipperrelais aan te sluiten omdat de leds een veel mindere belasting geven en het originele knipperrelais daar niet goed mee omgaat. De lampen gaan dan heel snel knipperen (hyperflash) en dat los je op door een relais te monteren.
Ik heb deze gemonteerd: https://nl.aliexpress.com/item/32631533914.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dE57dwo
Je hebt er ook waar je de knipperfrequentie kan aanpassen zoals deze: https://nl.aliexpress.com/item/32805479208.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dT42qEk
Die heb ik ook maar nog niet gemonteerd.

PanEuRoel

Klokje Rondrijder
Een relais voor de led knippers kun je kopen bij Mpartz o.a. Je vindt het relais aan de rechterkant van de motor net achter je je voetsteun.

Laatst bewerkt:

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
@Sjoko1965

Prima relais stekker:

Al heb je met deze onderstaande variant switchback geen relais meer nodig persé aangezien er (zoals Lucky Luc al eens heeft gezegd) een dikke weerstand in zit die hyperflash voorkomt.

Mocht je nog nog zoeken naar switchback stekkertjes:

Voor prima achterlicht leds:

En achter knipperlicht:

IMG-20200918-WA0002.jpgIMG-20200918-WA0005.jpg

Laatst bewerkt:

Turbilence

3e Versnelling
Onnodige Quote Verwijderd

@kcools heeft u een foto van de bevestiging van de witte led in het achterlicht?
Ik ben ook van plan om alles te vervangen door led en ben benieuwd hoe u dit opgelost heeft.

Laatst bewerkt door een moderator:

Turbilence

3e Versnelling
@Tiesemans omdat @kcools aangeeft dat bij het plaatsen van rode leds in het achterlicht de uitstraling naar de kentekenplaat verkeert is.
Ik heb ook rode led voor het achterlicht besteld en ben benieuwd hoe hij dit opgelost heeft.
Voor de overige verlichting hanteer ik voor knipperlichten oranje leds en voor rem en achterlicht rode leds. Ik vind de uitgestraalde kleur dan mooier.
Met witte leds krijg je roze achterlichten en fletse knipperlichten.
Door de rode leds heb je ook een verkeerde kleur voor de kenteken verlichting. Daarom heb ik een aparte witte kenteken verlichting gemonteerd.

Turbilence

3e Versnelling
@Eddy DM ik heb net bij mijn motor gekeken maar dat gaat niet passen bij mij.
Boven mijn kentekenplaat zit het mistachterlicht.
Dus moet nog ff opzoek naar een nette oplossing...

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
@Turbilence de rondjes waar de ledjes zouden kunnen komen zijn al aanwezig op je kentekenplaat houder. :)
Overigens is mijn kenteken uitstekend te zien hoor ook met rode led.
De flitspalen weten mijn kenteken in het donker ook uitstekend te fotograferen zo zag ik ..

kcools

3D printer
@Turbilence
Ik heb geen witte led in het achterlicht gemaakt , ik heb een aparte kentekenplaat verlichting net boven de kentekenplaat houder gemonteerd.
Is een standaard lampje waar ik een blokje (3D print) tussen heb gemaakt zodat de witte verlichting keurig de kentekenplaat verlicht en niet de achterligger in het gezicht schijnt.
Het spatbord loopt schuin waardoor het lampje verkeerd uitkomt, het geprinte blokje corrigeert de schuinstand van het spatbord en het lampje straal dan loodrecht naar beneden uit. kentekenplaatverlichting is deze : https://www.japparts.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=890_900&products_id=11328

1619273222207.png 1619273274900.png

Ik heb het lampje indertijd bij roukama mee besteld voor een paar euro, maar deze zijn in iedere automaterialen zaak of bouwmarkt wel beschikbaar.
De rode leds die ik bij roukama heb besteld was een set met een losse ledstrip die je op je helm kon plakken als 3e remlicht. Ik heb er geen foto van maar was een connector voor een gewoon lampje en daarop zaten 2 kleine ronde printplaatjes gemonteerd, klein zendertje voor het 3e remlicht en een stuk of 14 rode leds.
Ik heb die besteld voor mijn Yamaha XJ900 waar ik anders iedere maand nieuwe lampjes in kon steken, de ledstrips heb ik nooit gebruikt.
De lampjes wel en deze geven prima rood licht, zo rood dat ik er voor heb gekozen om een aparte kentekenplaatverlichting te monteren.
Ze zijn niet meer beschikbaar bij roukama, maar er zijn prima alternatieven beschikbaar.

Laatst bewerkt:

Dhondt Marc

Beginnend Bestuurder
Maar bij jou gaan ze niet uit als je een richtingaanwijzer aanzet. Je hebt geen switchback.
Ben ik toch benieuwd wat je nog zichtbaar aan knipperlicht overhoud op een mooie zonnige dag.
Ik denk dat ik het toch maar bij mijn switchback hou :)
ik monteer ze ook zo .dubbele fitting 21/5 watt knipperlicht gaat altijd boven lichtsterkte standlicht ...

Bovenaan