led flitsers monteren

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Overlord

Beginnend Bestuurder
6 mei 2016
12
6
3
Koog aan de Zaan
Type motor
ST1100
Enige tijd geleden heb ik voor een stichting meegedaan als begeleiding voor een Truckrun. Dit is mij zeer goed bevallen en ik ben ook zeker van plan meerdere events te gaan "draaien" als verkeersregelaar. Nu zit ik nog met een technische uitdaging.:Questionmarks:
Ik heb momenteel simpele led-flitsers (lees Aliexpress) gemonteerd in de glaasjes van de knipperlichten en aan de bovenzijde van de kentekenplaathouder (onder het mom van als het mij niet aanstaat zo weg te halen zonder dat je er iets van ziet). Nu wil ik eigenlijk flitsers gaan kopen om vast te monteren op mijn Pan.

Mijn vraag: Wie heeft er ervaring met het monteren van flitsers, met name de bevestigingsbeugels, waar zitten ze aan vast? en hoe zijn de beugels gemaakt?

Overigens heb ik in een topic onderstaand gezien, wat ook erg mooi is, wie weet hoe dit elektrisch in elkaar zit?
View: http://www.youtube.com/watch?v=9OU8yNN5Efo

Rimconator

Klokje Rondrijder
13 mrt 2014
3.836
252
113
50
Hulst (NL)
Type motor
ST1300
Het filmpje ziet er inderdaad mooi uit en zou ook er handig zijn tijdens de werkzaamheden als verkeersregelaar.

Weet alleen niet op het wettelijk mag, volgens mij niet...

Yvo, kom er maar in.;)

webster

Administrator
Medewerker
29 okt 2012
1.697
227
882
40
Papendrecht
www.st1100-1300.eu
Type motor
Anders
Wat je op het filmpje ziet Is de safety light module

Google er maar op en je komt hem tegen

Je kan dan ook instellen als je remt dat ze even drie keer knipperen en nog veel meer functies

Je lampjes vervangen voor leds voor en achter en je hebt exact hetzelfde resultaat als het filmpje

Ozzy

Klokje Rondrijder
30 okt 2012
5.228
94
572
Type motor
Geen
Je mag GEEN flitsers voeren ... sterker nog je mag ze er niet eens op hebben zitten.

Bespaar jezelf dubbel geld uitgeven en doe het niet.

Overlord

Beginnend Bestuurder
6 mei 2016
12
6
3
Koog aan de Zaan
Type motor
ST1100
Ozzy, ik snap prima dat dit niet mag, echter de plaatselijke hermandad heeft bij onze instructie duidelijk aangegeven "Zet de complete kerstverlichting aan" om de aandacht te trekken.:Smile:

Ozzy

Klokje Rondrijder
30 okt 2012
5.228
94
572
Type motor
Geen
Van mij mag je ... ik probeer je alleen te behoeden voor het geval dat je iemand treft die de wetgeving wel kent ....

Rimconator

Klokje Rondrijder
13 mrt 2014
3.836
252
113
50
Hulst (NL)
Type motor
ST1300
Ik sluit me aan bij de woorden van Ozzy.

Het mag niet en ik ga dus het risico niet lopen dat ik bij een evenement wordt geweigerd omdat het niet voldoet aan de wet.

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.539
213
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
. . . "Zet de complete kerstverlichting aan"
Wellicht bedoelde de man de 'complete, legále kerstverlichting'? Die flitsers zijn sowieso niet legaal, en als je de juiste (of verkeerde, hangt van je gezichtspunt af) diender tegenkomt wordt het uitdagend.

Overigens is er óók een boompje op te zetten over of je überhaupt je feestverlichting aan moet zetten als je door de file rijdt. Ik doe het wel, omdat ik denk dat het mij zichtbaarder maakt voor de automobilisten. De officiële folder zegt echter 'niet doen, verwarrend' . .

Lucky Luc

Mega Mijlenmaker
14 nov 2012
2.119
257
113
60
Sas van Gent
Type motor
ST1300
Nou Marcel, ik zet ze ook aan als ik tussen de file door rij. Of het nu verwarrend is of niet, je wordt wel beter gezien.

groet,
Luc.
verstuurd vanaf mien striekiezer mee tapatalk

PanEuRoel

Mega Mijlenmaker
15 jan 2015
2.550
369
113
Hulst
Type motor
ST1100
Ik ben anders heel blij met mijn flitsertjes. Er zijn heel veel dingen die niet mogen, wettelijk gezien. Te hard rijden is er eentje van. Als ik door het gebruik van mijn lampjes wel gezien wordt, is het mij wel een overtredinkje waard!!

Rimconator

Klokje Rondrijder
13 mrt 2014
3.836
252
113
50
Hulst (NL)
Type motor
ST1300
Roelof, dat is wat mij betreft ook oké.

Maar tijdens mijn vrijwilligerswerk als lid van een motorbrigade worden de flitsers niet op prijs gesteld.

PanEuRoel

Mega Mijlenmaker
15 jan 2015
2.550
369
113
Hulst
Type motor
ST1100
Je hoeft ze ook niet te gebruiken tijdens de begeleiding, net zomin als je Stebel. Maar tijdens het 'filerijden' zien ze je wel komen.
Overigens mag je wettelijk gezien de Stebel niet op de motor hebben. Wettelijk mag je claxon 104 db produceren. Gelukkig gaat een Stebel daar ver boven! :klap:

Laatst bewerkt:

Rimconator

Klokje Rondrijder
13 mrt 2014
3.836
252
113
50
Hulst (NL)
Type motor
ST1300
Ik mag ze inderdaad niet gebruiken, maar ik mag ze volgend mij ook niet gemonteerd hebben.

Overlord

Beginnend Bestuurder
6 mei 2016
12
6
3
Koog aan de Zaan
Type motor
ST1100
Okee, ik wist niet dat het beginnen over led verlichting zo'n discussie teweeg zou brengen over wat wel en niet mag.

Toch even ot: Beugels voor deze verlichting[emoji4] ik ben benieuwd hoe men dit doorgaans aan de motor bevestigd op een ordentelijke manier...

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

Ozzy

Klokje Rondrijder
30 okt 2012
5.228
94
572
Type motor
Geen
Daar is een communicatie middel zoals een forum toch ook voor ??

Niemand wijst je terecht toch ?... We denken alleen allemaal met je mee....

Beugels zijn er te kust en te keur ... balen dat je niet op de TDT was man.... dan had je heel veel beugels kunnen zien.

Overlord

Beginnend Bestuurder
6 mei 2016
12
6
3
Koog aan de Zaan
Type motor
ST1100
Klopt helemaal ozzy, is ook niet zo bedoeld. En ook maar beter voorkomen dan genezen[emoji41]
Het gaat mij er meer om dat het een beetje af begint te dwalen[emoji23]

Wie weet zal ik ooit nog eens meedoen aan een TDT... lijkt me leuk om de mensen achter de motoren eens te zien.

En onder het motto van beter goed gejat dan slecht verzonnen......

Ozzy

Klokje Rondrijder
30 okt 2012
5.228
94
572
Type motor
Geen
Nadeel van letters op een schermpje hé .... komt vast goed..[emoji109]

Overlord

Beginnend Bestuurder
6 mei 2016
12
6
3
Koog aan de Zaan
Type motor
ST1100
Hahaha helemaal goed ozzy, ik heb trouwens met veel plezier jouw topic over de motor van eefje mogen lezen [emoji106]

S-Tsw-1300

Mega Mijlenmaker
3 nov 2013
1.879
100
113
Zeewolde
Type motor
ST1300
Die heb ik zaterdag in het echie mogen zien. Een pareltje[emoji106][emoji106][emoji106]. Daar wordt je echt jaloers op.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

S-Tsw-1300

Mega Mijlenmaker
3 nov 2013
1.879
100
113
Zeewolde
Type motor
ST1300
Wat ik al in je pb meldde Overlord, gewoon de volgende keer naar toe komen. Daar krijg je geen spijt van.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

Laatst bewerkt:

nachtrijder

Motorrijles
6 jan 2019
1
1
3
57
Type motor
ST1300
Enige tijd geleden heb ik voor een stichting meegedaan als begeleiding voor een Truckrun. Dit is mij zeer goed bevallen en ik ben ook zeker van plan meerdere events te gaan "draaien" als verkeersregelaar. Nu zit ik nog met een technische uitdaging.:Questionmarks:
Ik heb momenteel simpele led-flitsers (lees Aliexpress) gemonteerd in de glaasjes van de knipperlichten en aan de bovenzijde van de kentekenplaathouder (onder het mom van als het mij niet aanstaat zo weg te halen zonder dat je er iets van ziet). Nu wil ik eigenlijk flitsers gaan kopen om vast te monteren op mijn Pan.

Mijn vraag: Wie heeft er ervaring met het monteren van flitsers, met name de bevestigingsbeugels, waar zitten ze aan vast? en hoe zijn de beugels gemaakt?

Overigens heb ik in een topic onderstaand gezien, wat ook erg mooi is, wie weet hoe dit elektrisch in elkaar zit?
View: http://www.youtube.com/watch?v=9OU8yNN5Efo
postings automatisch samengevoegd:

Hallo
Ik zoek led-flitsers die gemonteerd kunnen worden in het glaasjes van de knipperlichten.zoals het filmpje van u motor.hoe het deze led flitsers lampjes en waar kan ik die kopen .voor Pan European 1300

Edi

5e Versnelling
18 jul 2017
578
115
63
45
Alblasserwaard
www.edistuut.nl
Type motor
ST1300
Hoi @nachtrijder
Dit topic is van 2016 en er is antwoord gegeven door iemand, dus even goed lezen. Verder is het wel fijn dat je je eerst even voorstelt :) zodat we als leden iemand (leren) kennen en weten met wie we praten. Het is geschreven tekst, dus neem het niet te serieus op, ik zeg het met een glimlach, maar meen het wel :D
Welkom op het forum.

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
517
91
63
43
Amersfoort
Type motor
ST1100
Conrad... Heb ooit de batterijen variant gekocht. Maar nu die van 12 Volt... Aansluiten op m'n seinlicht-knopje?

View media item 1906

Laatst bewerkt:

Rimconator

Klokje Rondrijder
13 mrt 2014
3.836
252
113
50
Hulst (NL)
Type motor
ST1300
Dacht het niet Sander...... :Nono: Geen goed idee.

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
517
91
63
43
Amersfoort
Type motor
ST1100
Op de fiets van EDI zitten toch ook hele mooie? Echt hele mooie strakke! :Biggrin
Ik ga ze ook uiteraard niet gebruiken hoor! Maar het idee zit gewoon al jaren in m'n hoofd... Vast.

Zoals bij de Bond-auto... Dat er aan de voorkant iets openklapt en dat die flitsers te voorschijn komen.
Hypothetisch dan hè...

Ik had die batterij-versie van Conrad gekocht en toen los op de vleugeltjes gezet.
Daarna (omslachtig) 1 voor 1 aangezet.
Via de accu is uiteraard fijner, daarom ook recent besteld... En ze gaan ook nog eens automatisch a-synchroon... Yahoo:

Bovenstaand filmpje stamt van maart 2014, zolang "twijfel" ik dus al.
Simpelweg "omdat het niet mag". En de boete/gevolgen kunnen aardig oplopen.

Het is een keuze, rijden in de sneeuw wordt óók niet geadviseerd... :Biggrin

Duckati

3e Versnelling
14 nov 2018
90
63
18
45
Haren
Type motor
ST1100
Doe dan op z'n minst oranje flitsers, wit lijkt (vind ik) te veel op de lichtsignalen van hulpdiensten.
Maar als je niet in de wegenbouw, autoberging o.i.d. zit ontgaat me het nut eerlijk gezegd. Maar goed, dat moet eenieder zelf weten.

Marcel W.

Mega Mijlenmaker
25 sep 2015
2.129
143
113
47
Barendrecht
Type motor
ST1300
@Edi jouw kennende twijfel je innerlijk tussen wel / niet / wel / niet / wel / niet / wel / niet / wel / niet / wel / niet reageren maar heb je voor het politieke antwoord gekozen Rofl

Jan KoekePan

Kilometervreter
4 sep 2017
1.498
254
113
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Iedereen moet dit voor zichzelf bepalen. Steun zoeken helpt weinig.
Als je het aanbrengt op je fiets en er mee gesnaaid wordt kan dat flink oplopen.
Bij herhaling kan dat leiden tot in beslagname van je fiets..
Het is verboden. (Nee, niet door mij, dus trek je daar niets van aan.)
Naast dat het verboden is ziet het er nogal knullig uit. (Ook dat is mijn eigen mening)
Mijn eigen mening betekent overigens slechts voor mij iets, dat respecteer ik.
Sleutel ze als je er voor gaat. Daarna liever geen ‘pfff, wat een dure prent”- posts....

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
517
91
63
43
Amersfoort
Type motor
ST1100
Ik heb het! Ik monteer ze gewoon op m'n helm!

1549123578887.png

Mochten ze me aanhouden, zeg ik: Ben op weg naar Thailand, dameshockey-team in een grot...
Mag ik vast meteen weer doorrijden! :Biggrin

Tommie

Kilometervreter
30 jun 2015
1.190
177
113
58
Zaandam
Type motor
Anders
ik heb mistlampjes op mijn fietsje. en als ik het schakelaartje de andere kant opzet weten ze niet meer of ze nou aan of uit moeten blijven. ;)
Mag niet, ik weet het, alleen het werkt grandioos in de file tegen mensen in auto's die met alles bezig zijn behalve autorijden.
even flitsen en je krijgt weer ruimte.

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
517
91
63
43
Amersfoort
Type motor
ST1100
Nou Tommie, op die manier wilde ik ze dus ook gaan aansluiten... En da's precies waarvoor ik ze óók (sporadisch) wilde gebruiken. :Biggrin