Lekkage koelvloeistof

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Hans van Daalen

Motorrijles
3 sep 2019
2
2
3
48
Type motor
ST1300
Mijn Pan lekt koelvloeistof. Drie keer tot nu toe lag er een plasje onder de motor na een lange rit. Het reservoir was daarna leeg. De dealer heeft het onderzocht en gaf aan dat de radiator vol was en dat het een gesloten systeem is. Het reservoir is weer bijgevuld, maar de oorzaak is niet gevonden, wat ik onbevredigend vind.

Ken

Beginnend Bestuurder
8 jul 2018
13
7
3
57
roosendaal
Type motor
ST1300
Bij een grote beurt zag de monteur bij mij ook een kleine lekkage. De pakking vd waterpomp bleek verduurt te zijn.

Fred-A

Kilometervreter
14 nov 2012
1.100
342
83
overveen
Type motor
ST1300
heb ik ook gehad een lekkende pakking waterpomp,maar waar komt het vabndaan,of te wel waar kun je het naar herleiden waar het uitkomt,het gaatje aan de linkerkant van het blok beetje vooronder,kan van de pakking komen maar kunnen ook je slangen of de klemmen boven op het blok zijn,kortom droog maken en laten lopen een tijdje zie vanzelf waar het uitkomt.hoe oud is je Pan

PVB

4e Versnelling
2 sep 2018
322
145
43
55
Belgisch Limburg
Type motor
ST1300
Komt er water uit het gaatje dan heeft het veelal te maken met de waterpomp. Staat er vocht in het vierkantje dan kan je beter heel de boel los gooien van radiator tem gasklepbehuizingen en alles wat er onder en tussen zit losmaken, reinigen en opnieuw goed vast monteren. Bij mij was dit het geval en is netjes opgelost nu. Er staan ook genoeg treads op dit forum over dit probleem.

Wim

2e Versnelling
29 dec 2013
55
22
8
Leeuwarden
Type motor
ST1300
Controleer de machaniseal ook maar even.
Deze kan met een koude motor een lekkage geven, zodra de motor warm is is het over.

Het koelvloeistof komt dan uit het kleine gaatje rechts van je motorblok.
en met rechts bedoel ik dan, wanneer je op je motor zitYahoo:

Biker T

5e Versnelling
3 jul 2016
531
424
63
54
Waspik
Type motor
ST1300
Hoi Hans, bij mij was de pakking van de waterpompdeksel verouderd en dus aan vervanging toe.

20190108_152358.jpg20190108_152405.jpg

De keerring van de waterpomp zelf was nog ok.

@Pathfinder heeft hier een heel goede HowTo van geschreven. Kijk hier maar eens.

• Leuk
Reactions: panman1100