Lekker knutselen tussendoor

Günther PS

Motorrijles
Vandaag vrij, moest prikkie halen.. mooi de gelegenheid om ff op de sloop te kijken voor 2 Volvo claxons.

Stond een oud model V40 met een dubbele, die maar getest en meegenomen. Komt een beste bak herrie uit :Biggrin

Bekijk bijlage 43260

Mooi projectje weer voor als het wat slechter weer is en de tijd ervoor heb.

Alleen nog ff wikipan ff doorspitten voor een schema om ze aan te sluiten..
als je die op de plaats zet van de bestaande claxons hef je toch niet te zoeken naar een eventuele aansluiting ?
Ik ga de mijne ook veranderen want de originele klinken een beetje zacht voor zo een beest van een motor

Henk2511

Mega Mijlenmaker
Zet er maar 2 originelen op, lawaai zat !!
ik hoop @Henry0524 dat je ruimte genoeg hebt om ze te plaatsen waar nu de originele zit, het viel al niet mee om daar een tweede originele claxon te krijgen.

Panhead

3e Versnelling
Jij ook hoor..
En ik blijf een Nederlander,het onderste uit de kan.;)
En een setje Hyperpro spiralen dragen ook bij aan het vertrouwensgevoel der wegligging .

En het leukste is, om (bijvoorbeeld) een in een Repsol uniform gehulde jonge enthousiasteling , passend bij een Repsol gekleurde cbr ...... in een bocht buitenom voorbij jakkeren op je Pan uit '92. als 51 jarige jonge hond, Grote blij in mijn helmpje. afgelopen zondag.

Niet om wijs te doen o.i.d. maar het is toch leuk om sommige types te laten zien dat je geen mooi pak nodig hebt om rap te toeren.

Laatst bewerkt:

Henry0524

3e Versnelling
@Panhead Dat is nou het leuke van een Pan, je kan lekker chill rondtoeren, maar als het wat sneller moet kom je ook best rap van de plek..wat een koppel zit er in.

Om een cbr zoek te rijden in een bocht?, zie ik me nog even niet doen. Daarvoor ken ik de Pan nog te kort. Merk wel dat 't rijden steeds makkelijker gaat.

Tja, en wat betreft banden, alle rubber is betaald, dus wil zoveel mogelijk ervan gebruiken :)

Panhead

3e Versnelling
@Panhead Dat is nou het leuke van een Pan, je kan lekker chill rondtoeren, maar als het wat sneller moet kom je ook best rap van de plek..wat een koppel zit er in.

Om een cbr zoek te rijden in een bocht?, zie ik me nog even niet doen. Daarvoor ken ik de Pan nog te kort. Merk wel dat 't rijden steeds makkelijker gaat.

Tja, en wat betreft banden, alle rubber is betaald, dus wil zoveel mogelijk ervan gebruiken :)
Maakt toch niet uit, als je het maar naar je zin hebt.
Maar de strekking van mijn verhaal is dat je " snelle " types ziet, die bij voorbeeld slingerend hun banden opwarmen( om niet te zeggen testostoron gedrag ) even laat kennismaken met de mogelijkheden van een motorfiets, de helden.
postings automatisch samengevoegd:

Hangt er ook vanaf wie erop de cbr zit..

Panhead

3e Versnelling
Ik schaam mij nu toch een beetje... ik heb 2 weken geleden mijn voorband laten wisselen bij Swiftmotoren ter Almere, en ik kreeg het commentaar dat er op het loopvlak nog genoeg profiel zat ...

Maar hebben jullie dat ook als je er lekker in zit dat je er een ,, laat ik zeggen een soort boost van krijgt dat je (hoe zal ik het zeggen) lekker ruig de bochten pakt en daardoor als een adrenaline shot scherper en nog gemotiveerder aan het "touren" raakt.
Of ben ik de enige idioot hier. En ik kan ook van de omgeving genieten...

Panhead

3e Versnelling
Hiervoor had ik de John Deere onder de motorfietsen, bmw k1100lt, sorry hoor maar een lekkere doortuffiets.
Totdat ik kennis maakte met de 2 wiellige hemel ter aarde, de ST1100 doortuffen en stepjes aan de straatmodel ,en heerlijk vertrouwen aan de opdrachten die je hem geeft .

Henry0524

3e Versnelling
@Panhead Naar mijn zin heb ik het zeker, en van mij hoeft het niet hard te gaan maar mag wel graag een beetje "vlot" mee komen. Daarvoor is de Pan dus het beste voor mij. Lekker chill touren en af en toe eens "plat" door de bocht.

En ja, je bent niet de enige die wel eens kippenvel krijgt als 't gas open gaat :vroem:.

De banden (bt023) die om de Pan lagen toen ik 'm kocht hadden ook nog best wel profiel maar werden vierkant. Nu de bt32 erop en die geven me een goed gevoel.

Panhead

3e Versnelling
o.k, ik heb nu de 023 voor de derde ronde eronder en al veel over de 32 vernomen maar zit hier veel verschil in?
Ik weethet,, daar gaan we weer..

Panhead

3e Versnelling
Even wat anders, om niet tezeggen off toppic.

Mijn motor vriendjes 2x, en ik gaan 2 à3 x per seizoen naar dld en dan zitten wij meermaals per dag op een terras en dan kijken wij om ons heen en dan komt de gemiddelde haarkleur ( als het er nog op zit ) overeen met ral 7040, grijs, herken je dit?

Max

5e Versnelling
Ja, in prijs !
Ik heb ook de BT-023 ben er tevreden over en vooral over de prijs (83 euronen ) waarom dan het dubbele uitgeven ?

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
o.k, ik heb nu de 023 voor de derde ronde eronder en al veel over de 32 vernomen maar zit hier veel verschil in?
Ik weethet,, daar gaan we weer..

De iets goedkopere BT31 doet het al bijzonder goed.
Sterker nog ik zou ook nog prima met de 30 EVO kunnen rijden, beviel ook uitstekend, nat en droog.

Laatst bewerkt:

Turbilence

3e Versnelling
Zwart = massa
Geel = dagrijverlichting
Rood = knipperlicht

Als ik het mij goed herinner...
Is makkelijk te testen door de ledbol er in te plaatsen en de zwarte draad tegen de min van de accu te houden en dan de gele en de rode tegen de plus van de accu te houden.

Dagrijverlichting kan je bij het stadslichtje vandaan halen.

Succes met aansluiten.

Henry0524

3e Versnelling
@Sandor78

Zoals @Turbilence al schreef:

Geel is voor normaal licht
Rood is voor knipperlicht
Zwart is massa.

Geel koppelen aan draad vanaf stadslichtje,
Rood koppelen aan de (originele) oranje draad
Zwart koppelen aan de (originele) groene draad.

Dit is voor links, rechts weet ik zo ff niet uit m'n hoofd of deze kleuren hetzelfde
zijn, groen is i.i.g. massa.

20210610_202320.jpg

Henry0524

3e Versnelling
Zo, weer ff on-topic..

De.ontbrekende led lampen voor de knipperlichten aan de achterkant binnen.

Had er eerst eentje met losse fitting op de achterkant gelegd om te testen...met als gevolg een dag lasogen:cool:..gruwelijk veel licht geven die dingen zeg!

En zo knippert 'ie:

Bekijk bijlage 20210610_211930.mp4

En ff aan het prutsen met de claxons..

Wat tupperware vakkundig eraf gepeutert, 2 beugeltjes gemaakt. 1 zit er op de plek van de oude; maar dan kwart slag gedraaid en de 2e zit aan de rechterkant onder de kuipafdekking. Daar was nog een beetje plek.

Geeft voor mij wel een goed geluid:

Bekijk bijlage 20210610_212000.mp4

Op naar het volgende projectje..

Bijlagen

• 20210610_212000.mp4
    7,4 MB · Weergaven: 0
Bovenaan