ST1100 luchtinlaat roosters

Tiesemans

5e Versnelling
18 sep 2019
715
414
63
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
Snap363.jpgSnap364.jpg

Bij het zoeken naar voorvork buitenpoten kwam ik (met dank aan de zoekmachines) uiteraard verschillende te koop staande Pan European fietsen tegen.
Vrij vlot viel mij op dat enkele mooie exemplaren zogenaamde roosters hadden ... ik heb hier even screenshots van gemaakt en die zie je hier dan ook terug.
Mijn vraag is .. Is dit iets wat door een liefhebber is bedacht, gemaakt en verkocht?! Is dit alleen bij eerdere modellen?!
Hoor het graag!

• Like
Reactions: Janpaas en DuinPan

Tiesemans

5e Versnelling
18 sep 2019
715
414
63
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
Nou inderdaad @DuinPan ik vind het ook echt iets toevoegen ...
@elmo en @kcools julli hebben dus (als ik het goed begrijp) als materiaal om mee te werken stukken uit een action prullenbak gehaald?
Hoe hebben jullie dit aan de binnenkant bevestigd als ik vragen mag?!
Overigens ELMO > SCHITTERENDE fiets joh! Doe je goed!! En dan expres gouden velgen monteren ipv de zilveren .. Super keuze!!

Laatst bewerkt:

Tiesemans

5e Versnelling
18 sep 2019
715
414
63
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
@elmo goede tip ... Heb je nog een speciale (online) zaak die je kunt aanbevelen voor dit materiaal?
Oh en nog belangrijker hoe heb je het duurzaam bevestigd aan de achterzijde/binnenkant? Of is dat het geheim van de smid? Hehe

• Leuk
Reactions: Henk2511

kcools

3e Versnelling
27 jun 2018
158
228
43
53
Eindhoven
Type motor
ST1100
Ik heb ze gemaakt van de prullenbak van de action, en ik heb ze verlijmd met hotglue.
Als ik ze dan beu ben, of als ze vervangen moeten worden is het ook eenvoudig los te maken.
Eerst goed in model maken dat het netjes aansluit, en dan niet te zuinig met de hotglue en dan blijft het wel zitten.
De lijm zit alleen aan de binnenkant dus zie je niks van.

kcools

3e Versnelling
27 jun 2018
158
228
43
53
Eindhoven
Type motor
ST1100
Met racegaas heb je wat meer keuze hoe het gaaswerk eruit ziet. Voor de prijs hoef je dat ook niet te laten.
Tussen de 15 en 25 euro heb je een stuk van 30x125 cm, daar moet je wel een roostertje of 2 uit kunnen halen, mag het ook nog een keer mis gaan :)
Ik was bezig met de radiator en had wat stukjes over, de keuze voor mij was weggooien of kijken of ik ze daar kon verlijmen.

Raaipan

Mega Mijlenmaker
15 jul 2016
2.166
1.117
113
58
Nieuweroord
Type motor
ST1300
Ik had ooit op mijn donkerrode 1100 dergelijke roosters gemaakt van dit spul:

In goudkleurige uitvoering stond dat prachtig ...... vond ik, anderen deden het af als 'preekstoelengaas' :D

Ik had het op maat geknipt, beetje omgebogen aan de zijkanten en vastgezet met kit. Het heeft jaren zo gezeten.

Tiesemans

5e Versnelling
18 sep 2019
715
414
63
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
Heb deze besteld:

Al denk ik dat het elkaar uiteindelijk niet veel ontloopt ..
Hoop alleen dat het niet fel schreeuwerig goud kleurig is .. Want dan was de optie op de door jou aangedragen site Kcools beter geweest .. Namelijk mat goud van kleur.
Wat ik vreesde ... Schreeuwerig paprika chips oranje goudachtig ... kortom terug naar de verkopende partij en ik ga nu voor het spulletje via de site die @kcools tipte ..
Daar hebben ze wel een mat gouden variant.

Henk2511

Kilometervreter
8 sep 2018
1.546
1.754
113
57
Gieten
Type motor
ST1100
Ik heb de mijne geplaatst en toen afgeplakt en toen zilver gespoten, ik wilde het iets glimmende zilver hebben.
kun jij ook doen @Tiesemans je hebt vast nog wel ergens een spuitbus goud over van de kerstdagen !!
haha !! Pleasantry

Duckati

4e Versnelling
14 nov 2018
267
209
43
46
Haren
Type motor
ST1100
Straks een run op de de prullenbakken van de Action!
Overal uitverkocht straks! :Clown:

• Grappig
Reactions: Cabby

Henry W

4e Versnelling
12 aug 2016
381
402
63
56
Den Haag Leidschenveen
Type motor
ST1100
Thanks @Henk2511
dat is 1 van de dingen uit de lappenmand
hersenzenuwen ,
waardoor praten en schrijven vaak fout gaan
onthouden was 5 minuten
maar gelukkig komt het allemaal goed

dus er zullen nog wel een paar schrijffoutjes komen?
maar als ik gewaarschuwd word verander ik het gelijk.

• Leuk
Reactions: Henk2511