MC Cruise control ervaringen?

Discussie in 'ST1300' gestart door Guus Obelink, 11 aug 2018.

1. Guus Obelink

Guus Obelink Motorrijles

Ik heb op mijn Pan de Kaoko "cruise control" gemonteerd.
    Nu zat ik te zoeken naar een echte cruise control en kwam uit bij de fa. MCCruise in Australië. Zie link: https://www.mccruise.com/collections/Honda-bikecruise/products/13?variant=248329692
    Dit gaat over serieus geld, dus ik vroeg mij af of er iemand is die ervaring heeft met deze cruise control.
    Of misschien weet iemand een alternatief. Let wel, ik zoek een electronisch geregelde cruise control die de snelheid constant houdt bij hellingen, tegenwind e.d.
    Dus geen "gashandelvasthouders" zoals de Kaoko, Trottlemeister enz.

2. Mister Vogezen

Mister Vogezen Mega Mijlenmaker

Een geweldig product denk ik maar wel enorm prijzig.
    1059 Australische dollars is volgens de huidige koers 677 euro.
    Klinkt beter dan die dollars :) maar toch een heel bedrag.

3. Edi

Edi 5e Versnelling

Geen ervaring, en nu geen geld voor, maar ik haak wel even aan, veel interesse van mijn kant. Zoek ook iets dergelijks als ik eerlijk ben. Mis het wel namelijk

verstuurd vanaf m'n noodgedwongen verslaving door de huidige maatschappij

(Edit, typefout eruit gehaald)

4. Guyke

Guyke 5e Versnelling

Panneke heeft ook een "cruise control" gemonteerd, misschien kan hij een beetje info verschaffen.

5. Marcel W.

Marcel W. Mega Mijlenmaker

• Winnaar Winnaar x 1
    • Informatief Informatief x 1
  6. Guardian

Guardian 3e Versnelling

Rij zelf met een mechanische, (klem) cruise control, gekocht voor €30. Werkt perfect. €700 is mij te gek.

7. Jan Pan

Jan Pan Moderator Medewerker

Laatst bewerkt: 12 aug 2018
  8. Guus Obelink

Guus Obelink Motorrijles

Bedankt voor jullie reacties.
    Ik zie nu meerdere opties:
    1. De MCCruise cruise control speciaal voor Honda ST1300. Dit gaat idd een lieve som kosten: 675 Euro. Maar dan als het goed is geen uitzoekwerk en alleen montagetijd. Er zijn nog geen ervaringen binnen dit Forum.
    2. Via Ebay Rostra 250-1223 Universal Electronic Cruise Control Kit bestellen voor $234 (= 204 Euro) en omdat het universeel is veel uitzoek en montage tijd. De ervaringen zijn positief.
    3. Is de Waeco Magic Speed. De MS50 is niet meer leverbaar, maar MS400 wel. Voor beide geldt dat de bedieningsunit bedoeld is voor personenauto's en niet voor motoren. Dus niet waterdicht. Kortom is niet echt een optie.

Ik ga me beraden wat te doen en blijf ondertussen de reacties volgen.

Groet,

Guus Obelink

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie