Met het oog op de verschillende soorten kabels en connectoren die los moeten/kunnen/gaan.

Tiesemans

Kilometervreter
18 sep 2019
1.316
869
113
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
Ik vroeg mij af ... De Pan heeft veel verschillende soorten stekkers en pluggen.
Is het aankopen van een set zoals op Ali te krijgen valt handig?!
Ik weet dat ik bij de PC nog wel eens hartgrondig de hele boel bij elkaar heb gevloekt omdat ik wéér eens een stroom aansluiting had gesloopt ....

• vrolijk
Reactions: Nosegear

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
3.003
3.143
413
53
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Mwoah, als je een klein beetje subtiliteit in de strijd gooit zijn al die stekkers doorgaans herbruikbaar hoor. Zo heeft meneer Honda het in elk geval wél bedacht! ;)

• Informatief
Reactions: Tiesemans

magnamaniac

4e Versnelling
12 mei 2019
285
261
63
Land van Maas en Waal
www.rataplan-ratbikeclub.nl
Type motor
ST1100
Dat je wel een de stekkers uit elkaar (los) wil halen om ze een keer van corrosie te ontdoen/in te spuiten kan ik nog wel inkomen, maar waarom zou je de stekkers (regelmatig) echt uit elkaar willen halen? Dus pinnetjes uit de blokken halen?
Het gaat overigens ook prima met een hele kleine maat horloge-schroevendraaiertje of een platgeslagen uiteinde van een paperclip kan ik je uit ervaring vertellen.
Ik verbouw motoren wel eens grondig en moet dan flinke kabelboom aanpassingen doen, dat is het enige wanneer het bij mij voor komt,
DSC_0428.jpg
Dit was bv ooit een standaard CB350F, die in erbarmelijke staat in mijn bezit kwam. Hier een steampunk-achtig project van gemaakt

Pathfinder

Kilometervreter
26 feb 2017
843
459
63
54
Maastricht
Type motor
ST1300
In ben in het bezit van dit ""26 Pcs Harnas Terminal Ejector".

Helaas toch wel eens nodig als ik iets fout gedaan heb of even een stekker uit elkaar wil halen om ergens door te voeren.

Tiesemans

Kilometervreter
18 sep 2019
1.316
869
113
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
Ah ja voor die paar euro's ... Denk dat ik mezelf dan maar gewoon trakteer want inderdaad je zult het maar nodig hebben ...
De ervaring(en) met paperclips heb ik genoeg bij de wat duurdere computer stekkers en kabels en neem van mij aan dat het vaak eindigde in de nodige hard uitgesproken gvd's.
Kortom baat het niet dan schaadt het niet ...

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Pathfinder

kcools

4e Versnelling
27 jun 2018
234
333
63
54
Eindhoven
Type motor
ST1100
Ik heb zon setje ook, en als je wel eens wat rommelt met stekkertjes en connectors kan het wel eens van pas komen.
De kwaliteit is natuurlijk ook chinees, maar alles is beter als een paperclip.
Maar die ervaring had je al :)

PandaBlack

3e Versnelling
7 mrt 2020
145
196
43
Wieringen
Type motor
ST1100
Voor de prijs hoef je het niet te laten. Zal altijd zien dat je het op een gegeven moment nodig hebt. En gebruik je ze niet voor de Pan dan is er vast wel een ander projectje die een paar goede stekkers kunnen gebruiken.

Pathfinder

Kilometervreter
26 feb 2017
843
459
63
54
Maastricht
Type motor
ST1300
Ik heb mij in het verleden wel eens vergist met de plus en min.
Het weerhaakje welke in zo'n kunststof huisje zit zal dan naar beneden gedrukt moeten worden.
Of door een doorvoer gaatje past de stekker niet er doorheen.
Even met dit tooltje de stekers los maken, doorvoeren en kan weer in elkaar zonder de stekker eraf te hoeven knippen.