motor valt steeds in storing

Dirk

3e Versnelling
Ik zal daar ook nog even naar kijken, maar als het dat is waarom gaat de motor dan ook niet in storing als hij nog koud is.

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
Vooropgesteld, de motor moet op bedrijfstemparatuur zijn wil de storing zich voordoen dus pas na 10 km rijden.

@Dirk dat is dan wel wéér echt een overeenkomst met mijn mystery probleem.
Ik ben reuze benieuwd naar het jouwe en zodra ik er bij mij achter ben hoor je het ook asap.

Laatst bewerkt:

waffie

Mega Mijlenmaker
een hersen spinsel:
een onderdeel dat het contact verliest ( als het warm is) en het weer doet als het afgekoeld is.

zonder dat er feitelijk iets stuk gaat.
klinkt erg plausibel maar ik denk dan toch aan een heel klein breukje cq haarscheurtje in een cruciaal onderdeel waarop alles vast loopt.
zekeringen kunnen zoiets veroorzaken maar ook een breuk op bijv printplaat

Dirk

3e Versnelling
EUREKA, EURAEKA, EUREKA
Ik heb het gevonden!!!!!!!
Of toch niet?
Is het toevallig dat ik nu 50 km heb kunnen afleggen? 1 uur en 15 heb gereden zonder motorstoring?
Wat was dit een rare gewaarwording om zomaar door te kunnen rijden, ik kreeg zowaar weer een stukje vertrouwen terug.
Wat was het dat ik heb gedaan?
Geluisterd naar @Zonneschijn76 en de minpool afgeschuurd en er weer opgezet en daarna gaan rijden met als gevolg GEEN storing gehad.
Ik ben ondertussen wel toe aan een nieuwe motor voor het electrische scherm en groot licht.
Was dit nu het probleem?
Morgenavond nog maar weer een stuk rijden, maar er daarna naar Teteringen rijden durf ik nog niet.Screenshot_20211014-212047_Gallery.jpg

Henry W

Kilometervreter
@Dirk Altijd jammer als er geen plaatsnaam bij een avatar staat
( je gegevens )

geen idee hoever het voor jou is naar Teteringen
misschien nog ff testen en evt je ANWB pas meenemen

en kan je toch komen

succes
:biker:

Zonneschijn76

Kilometervreter
Fijn, alle credits naar de meedenkers!!!
Laten we hopen dat dit het was, ik denk het haast wel. Denk dat je met een gerust hart naar de TDT kan, anders ga je nog een uurtje proefrijden morgen. Veel plezier op de TDT!

Laatst bewerkt:

Knorretje

2e Versnelling
Ik heb hem nog te kort om het te kennen. Van ander model weet ik zoals ik al schreef, dat de min kabel eerst naar een inbusbout gaat waar nog wel een kabel meer onder zal zitten en deze kunnen gemakkelijk los komen. Waar de min kabel vervolgens op het frame zit zal er corrosie onder die bout kunnen zitten. Iedereen zou er eens onder moeten kijken.

Het zou mooi zijn als je vergeten was om de accu verbindingen schoon te maken maar nu is er wat meer spanning dus een wat andere omstandigheid.

Er is een recall voor de grond verbinding: Er zijn 4345 ST1300's van model 2002 geleverd met een verkeerde grond distributie stekker aansluiting, waardoor de benzinepomp kan uitvallen tijdens het rijden. "Verschillende (sommige) stroomkringen kunnen oververhitten en kortsluiten, waaronder die van de benzinepomp." Bij de terugroep actie werd beoordeeld of er schade van oververhitting was aan grond distributie stekker en dan werd de kabelboom vervangen. Anders werd de verkeerde aansluiting van de stekker door de dealer herzien. Te lezen hier: https://auto-recalls.justia.com/Honda/st1300/2003/04v568000/index.html Op de site van de RDW kan je volgens mij zien of er terugroep acties gelden voor jou kenteken. Ik weet niet of dat volledig is.

Hier is een link naar een recall voor model 2003, wat inhoudt dat een kabel tegen de tank schuurt, waardoor het ontsteking systeem kan kortsluiten. https://stwiki.notonthe.net/pub/ST13/WireHarnessRecall/wire-harness.pdf De foto's zijn wat onduidelijk maar het is goed om dan ook op deze plek te controleren.

Laatst bewerkt:

Pancas

3e Versnelling
@Dirk Het is mooi als je nu van het probleem af bent.helemaal top
Wel een hint aan alle rijders om met normale onderhoud even je massakabel kontakten na te lopen
Losmaken/reinigen en beetje vaseline klusje van niks

Portupan

Kilometervreter
Zit rechts.
De connector aan de linkerkant stuurt de bobines.
defect op de rechter connector zou m.i. Een foutmelding moeten veroorzaken.

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
Vele storingen hebben te maken met massa verbindingen , slechte contacten waaronder ook de min pool van de batterij valt.
De laatste Pan 1300 is als ik me niet vergis van de band gerold in 2016 ?
Das ondertussen 5 jaar geleden.
De nieuwste generatie motoren , hebben deze ook zo'n last van corrosie of nemen de fabrikanten maatregelen en plaatsen ze sommige contacten op " drogere " plekken ?

Bovenaan