1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Motorgymkhana

Discussie in 'Overig' gestart door first-ed, 18 jun 2016.

1. DutchMicro

DutchMicro 5e Versnelling

En weer helemaal terug naar heb begin.

Oefenen op de nieuwe Gymkhana fiets.
    Alles weer stap voor stap aanleren.
    Vandaag stond maximale stuuruitslag op het programma. (met succes)
    Parkeervak is 5 meter.

View: https://www.youtube.com/watch?v=T2yEF28lTu8

• Leuk Leuk x 7
  2. DutchMicro

• Leuk Leuk x 2
  3. DutchMicro

Even een update.

Het is op het moment even rustig op gebied van Moto Gymkhana bij mij.
    Onder andere omdat de Gymkhana motor nu groot onderhoud ondergaat en bij mij persoonlijk de focus op conditie training ligt zodat mijn lijf de nieuwe motor straks ook kan bijhouden.

Heb ook een doel gesteld om eind dit jaar mee te doen aan een 5Km hardloop evenement.
    Heb gemerkt met Moto Gymkhana competitie dat naar een doel toe werken een stuk leuker is, en beter motiveert als zomaar wat trainen.
    Merk goede vooruitgang in conditie en energie en hoop dat ook mee te nemen in het volgende Moto Gymkhana seizoen.

Eerste wat voor volgend jaar op de planning staat is de Catalonia Cup in Maart.
    Een Moto Gymkhana wedstrijd/bijeenkomst in Barcelona met rijders over heel de wereld.
    Het Nederlandse Moto Gymkhana seizoen begint April weer.

Wat betreft de motor had ik de achterkant al zo ver gehad dus is het nu tijd voor de rest om groot onderhoud te krijgen.
    En het was nodig ook...

Voorvork volledig gedemonteerd en schoongemaakt.
    Gelijk de keerring/stofkappen vervangen.

Voorremmen schoon en gangbaar gemaakt:

Verse bougies er in, gelijk maar van het type Iridium.

Koelvloeistof ook gelijk vervangen maar vond dat hij tijdens het warmdraaien toch niet echt lekker liep.
    Dus dacht, nog maar even een carburateur synchronisatie er bij.
    Maar toen ik de slangen wou aansluiten kwam is er achter dat alle klemmen van de inlaatrubbers los zaten, en zelfs ook al schroeven er uit waren.
    Rubbers waren ook kei hard dus daar zijn nieuwe voor besteld.

Dus maar gelijk de carburateurs er af gehaald en uit elkaar gehaald en schoongemaakt.

En nu lag de motor toch zo ver open dat ik ook maar gelijk wat extra controle lampjes heb aangesloten voor oliedruk en neutraal stand.

• Top Top x 4
    • Leuk Leuk x 2
    Laatst bewerkt: 26 nov 2017
  4. DutchMicro

Helaas waren we er nog niet.
    Na een tijdje lopen begon de carburateur van de eerste cilinder weer over te lopen.
    Dus dan maar een revisie setje er in.

En aangezien de andere carburateurs niet veel beter zullen zijn maar gelijk 4x.
    Om toekomstige problemen te voorkomen.

Dus alles weer uit elkaar ( weet inmiddels goed hoe dat moet :p ) en hoop morgen de revisie setjes binnen te krijgen zodat ik nog een poging tot succes kan doen.

• Leuk Leuk x 3
  5. DutchMicro

En vandaag de grote dag, revisie setjes er in en testen.
    En met succes. :D

Motor loopt mooi en alle benzine blijft waar het moet.
    Motor staat inmiddels weer in elkaar en wacht op een proefritje bij daglicht.

View: https://www.youtube.com/watch?v=mdvqWt5HoNs

• Leuk Leuk x 2
  6. Gerardus

Gerardus 2e Versnelling

Je bent lekker bezig mooie klus voor in de winter. Dat motorgymkhana lijkt me wel leuk maar lijkt mij ook erg moeilijk . ik heb nooit motorrijles gehad ,toen ik afreed kreeg je eerst een half jaar een oefen rijbewijs dan een examen, examinator achter je met de auto geen speciale verrichtingen enz.
    Dat is 48 jaar geleden. Maar ik kijk er met plezier en bewondering naar.

7. Paul_U

Paul_U Kilometervreter

Ik heb mijn rijbewijs gehaald toen ze net het 35KW rijbewijs hadden ingevoerd. Zat wel iets aan speciale verrichtingen bij, rondje draaien in een vakje, slalom etc. maar ik zou het hem ook niet na kunnen doen hoor Gerardus. En inderdaad, geweldig om te zien.

8. DutchMicro

Het mooie van Moto Gymkhana is dat je het op alle niveaus kan doen omdat je niet aan de baan gebonden ben.
    Haal je de draai niet dan rij je gewoon om, en desnoods rij je wat kegels omver.
    Het is niet dat je met hoge snelheid in een grintbak terecht kom als het niet goed gaat.

Gewoon rijden hoe jij het comfortabel vind en een beetje de grens aftasten waar het nog lukt maar wel wat spannend word.
    Met oefenen merk je al snel dat die grens steeds verder opschuift en je jezelf steeds gemakkelijker op de motor ga voelen.
    En dat neem je ook weer mee in het verkeer.

De top rijders zitten echt op het niveau dat de motor de begrenzende factor is, en die motoren zijn dan ook gemaakt om te mogen vallen.
    Maar als je net begin zegt je hoofd al veel eerder "dit is ver genoeg" als dat de motor kan.

Ik moest met de Pan echt een mentale knop omzetten van "ik mag vallen" voor het mij ├╝berhaupt lukte die grenzen op te zoeken.

• Leuk Leuk x 1
  9. Frans

Frans 4e Versnelling

Je zegt het precies goed, als je met die motor kan vallen......geen probleem. Maar ik zie mij het met de mijne niet doen.

10. Paul_U

Paul_U Kilometervreter

Ik zou het met mijn Pan niet aandurven inderdaad. Met een lichtere fiets zou ik het wel eens willen proberen, hoewel de lenigheid bij mij ver te zoeken is.

11. DutchMicro

Nee je leest het verkeerd.
    Ik ben nog nooit tijdens het Moto Gymkhana rijden onderuit gegaan.
    En hebben ook nog nooit iemand gehad die onderuit ging met een experience dag.
    Dat vallen gebeurt pas als het je niet interesseert.

Vallen dat gebeurde bij mij ook pas toen ik het bewust op ging zoeken.
    Dus expres ver over m'n comfort zone heen om te kijken wat er nou nodig is om echt te vallen.

Het is een beetje net als jezelf laten vallen terwijl je aan het lopen ben.
    Het kan heel makkelijk maar je hoofd houd er de rem op omdat je niet gewond wil raken.
    Maar dat weerhoud je er ook niet van om lekker te wandelen ( of kroegentocht of wat dan ook :p )

Je begint gewoon lekker rustig en ruim.
    Zie het maar als een leuk slingerweggetje zonder stoepranden.
    En dat zal je door oefenen al snel te simpel gaan vinden, en dan wil je weer wat krappere dingen gaan proberen.
    Maar allemaal op een niveau dat je zelf prettig vind.

Word vaak naar de toprijders gekeken en gedacht "dat lukt mij nooit" maar dat is eigenlijk een slechte indruk.
    Zou hetzelfde zijn als de Moto GP kijken en zeggen "ik ga niet voor m'n motorrijbewijs want dat lukt mij nooit".

12. DutchMicro

Filmpje dat ik met @Zeurdoos aan het oefenen ben.
    ( Hem verslaafd aan het Gymkhana virus maken :p )

Dat is meer hoe je begint.
    En vooruitgang is al goed te zien.
    Andere motoren maar vind de Pan een stuk makkelijker als op deze bokkige 1 cilinders.
    ( Ik ben die op de rode motor. )

View: https://www.youtube.com/watch?v=LirXFyLundc

• Leuk Leuk x 3
    • Mee eens Mee eens x 1
    Laatst bewerkt: 2 dec 2017
  13. DutchMicro

Vandaag was het dan zo ver.
    Tijd om hem te testen !

Motorpak aan, kegels en wat gereedschap om af te stellen in de rugzak, motor buiten en klaar voor vertrek.

Naja, bijna dan...

View: https://www.youtube.com/watch?v=q2XxQicf6-4

Paar keer start/stop om te testen en de kou van de afgelopen dagen heeft de accu geen goed gedaan.
    Na een uurtje aan de lader was het weer tikken en gaan, maar toen werd het inmiddels al weer donker.
    Hoe goed de accu nu echt is moet ik nog uitzoeken.

• Niet Leuk Niet Leuk x 1
  14. Paul_U

Paul_U Kilometervreter

Ik snap je punt hoor. Maar mijzelf kennende blijft het me, met mijn enige/mooie/voor mij dure Pan, ben ik veel te bang om het plat te leggen.

Maar ik zou het inderdaad wel eens proberen, het lijkt me erg spannend, gaaf, en volgens mij erg verslavend.

• Leuk Leuk x 1
  15. DutchMicro

Mag zo mijn motor pakken, kun je toch weinig meer aan verpesten kwa uiterlijk. :p

Wat betreft de Gymkhana motor.
    Accu is inderdaad stuk.
    Gisteren avond vol geladen en nu zonder te gebruiken nog maar 25%.

Dus daar ook maar een nieuwe in.
    Is ondertussen bijna een nieuwe motor, maar goed, als tie zich in het seizoen maar goed houdt.

16. Zeurdoos

Zeurdoos Kilometervreter

@Paul_U als je een beetje rond kijkt heb je voor heel weinig geld een leuke gymkhana brommert ;)
    Gekocht voor 100 euro :p rijdend ;)

En nu staat ie er zo bij met een ander stuur andere koplamp en wa stickertjes der op ;)

• Leuk Leuk x 1
  17. Zeurdoos

Zeurdoos Kilometervreter

Maar buiten dat is het niet zo dat je snel valt (dit gebeurt eigenlijk alleen als je over je eigen grens heen gaat en dat is iets wat je in het begin zeker niet doet) ;)

18. DutchMicro

Krijg weer zin om te gaan rijden bij het zien van die foto's.
    Ga je motor eens fixen. :p

19. DutchMicro

Vandaag de Gymkhana motor van een regenbroek voorzien.
    Omdat het allemaal wel heel erg open was.

Ik wil ook veel in slecht weer gaan trainen.
    Denk dat op dat punt best wat winst te behalen valt mochten we een keer een natte wedstrijd krijgen.
    En het zal zich ook wel vertalen naar droog weer als je ineens nog meer grip hebt.

En het is dan hoe dan ook goed weer om te trainen.
    ( Of er moet een meter sneeuw liggen... )

En de nieuwe accu zit er ook in, dus hij zou ( als het goed is met heel veel geluk :p ) moeten kunnen rijden.

• Leuk Leuk x 3

Deel Deze Pagina