Garmin GPS Navigatie probleempje

Gerwinw

3e Versnelling
27 apr 2017
81
19
8
42
wolvega
Type motor
ST1300
Hallo mede panners

afgelopen zaterdag zouden Raymond en ik 1001 bochten rijden in de achterhoek. Route gedownload van motorroutes.net en in de Garmin Zūmo 340LM geladen. Eenmaal aangekomen ophet startpunt begint het gedonder. Startpunt van de route lag aan de ene kant van het kruispunt en eindpunt aan de andere kant van het kruispunt. Kortom we starten de route en je raad het al “ over 100 meter eindpunt bereikt” ik begrijp niet wat er fout gaat. Waarom start hij de route van ruim 3 uur niet gewoon maar wil hij meteen naar het eindpunt. Na enig geklooi dachten we het voor elkaar te hebben. Zijn we eindelijk leuk onderweg om vervolgens na een half uurtje Ineens het zelfde probleem op doet. Stonden we zomaar ineens bij het start/eindpunt. Nu hadden we geen pc mee om basecamp op te starten en te kijken hoe en wat. Dus pissig de navi uitgezet om vervolgens op eigen inzicht te gaan rijden. Uiteindelijk een fantastische route gereden maar niet de route die we hadden ingesteld. Hoe kan dit ? Wat gaat er fout dat de navi ( zo lijkt het ) alle tussenpunten niet ziet maar rechtstreeks van start naar eindpunt wil? Leuk apparaat hoor zo’n Garmin Zūmo 340LM maar nog leuker word het als hij gewoon een gedownloade route gewoon afrijdt die we willen rijden. Afijn toch een mooie dag gehad. hoop dat Er een oplossing voor is

Tukkerpanman

Kilometervreter
27 feb 2013
863
889
93
Type motor
Geen
Het probleem kan verschillende oorzaken hebben ..o.a kaartmateriaal...route herbereken...hoe oud is de route... instellingen van de Zūmo... herbereken niet uit... track?
Kijk eens op de site van MrGPS...daar staan allemaal filmpjes over routes maken.. downloaden...enz..
Welke route heb je gedownload...

Laatst bewerkt:

TuinfluiterPan

5e Versnelling
28 okt 2014
638
400
63
60
Flevoland
Type motor
Anders
helemaal herkenbaar... soms gaat de instellingen roet in het eten gooien... dagen voor vertrek alle routes geladen. getest... dag van vertrek... route is 1 strakke lijn.. zucht... herstarten automatisch herberekenen aan zetten, daarna weer herstarten herberekening uitzetten en ineens deed hij het.... tot voorbij Tilburg binnendoor.. wordt ik stiekem weer terug gestuurd naar begin punt.... bij Brussel op tijd erachter gekomen... woest worden... heel veel tijd en stress... en dat wil je niet tijdens vakantie tocht naar Gorges du Verdon binnendoor... Toen zelf maar per plaats ingevuld... bij Reims deed de route het ineens weer.... Zūmo 350LM

Gerwinw

3e Versnelling
27 apr 2017
81
19
8
42
wolvega
Type motor
ST1300
Ingewikkeld verhaal. We hebben daar ter plekke heel wat afgepuzzeld maar we kwamen er niet uit. Jammer van de kostbare rijtijd. Maar ik zal van de week mrgps eens bekijken op youtube. Zucht. o moeilijk kan het toch niet zijn. Een route inladen en rijden maar

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
27 sep 2016
4.384
2.880
113
55
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
GPS toestellen , soms een bron van ergenis en soms niet.
Routes overnemen van een andere website vind ik steeds link maar als je met bc goed overweg kan zal het wel een eitje zijn.
Ik maak zoveel mogelijk zelf als ik alleen weg ben met bc of via kurviger en dan als track op bc plaatsen.
Nooit gezever tot hiertoe.
Ik heb ook een 340 en ben er tevreden over.
Het zal niet aan het toestel liggen maar zoals Tukkerpanman beschrijft .

Laatst bewerkt:

Gerwinw

3e Versnelling
27 apr 2017
81
19
8
42
wolvega
Type motor
ST1300
Nee aan het apparaat ligt het zeker niet. het is de combi IK. Basecamp en navi. Ik ben bang dat ik de zwakste schakel ben. Tot ziens

Tukkerpanman

Kilometervreter
27 feb 2013
863
889
93
Type motor
Geen
Ik heb de route opgezocht en die is in Twente..niet in de Achterhoek...daar gaat het al fout...de route is van 2011...deze route laden in basecamp herbereken...dan een nieuwe track van maken deze laden en op de Zūmo een route laten maken... herbereken uit op de Zūmo anders gaat het nog mis...
Het kan zeker aan de instellingen van de Zūmo liggen...welke kaartmateriaal heb je er op aangevinkt...als je onroute erop hebt staan en deze ook hebt aangevinkt samen met het kaartmateriaal van de Zūmo dan gaat het ook mis...

• Mee eens
Reactions: Biker T

Gerwinw

3e Versnelling
27 apr 2017
81
19
8
42
wolvega
Type motor
ST1300
Klopt Twente. We zijn zelf door de achterhoek getrokken toen de navi niet wou doen wat wij wilden. Herbereken heb ik gedaan in basecamp. Toen was er niks schokkends veranderd aan de route. Nieuwe track maken en die overzetten naar de Zūmo heb ik niet gedaan. Ik heb de berekende route in basecamp 1 op 1 overgezet naar de Zūmo. Zal van de week eens kijken hoe dat zit. Bedankt voor je reactie

Biker T

5e Versnelling
3 jul 2016
631
566
93
55
Waspik
Type motor
ST1300
Ik begrijp uit je verhaal Gerwin, dat het begin- en eindpunt op hetzelfde kruispunt liggen. Dat gaat geheid fout. Probeer tussen deze twee punten minstens 20 meter van elkaar af te leggen. Als je de route op je Garmin start, en je staat zelf niet aan het begin of op de route, gaat je Garmin herberekenen naar de snelste route naar het eindpunt -----> weg geplande route!
Als je een route van een ander op je navi gaat zetten, zorg dat AL DE TE VERMIJDEN instellingen op je navi op UIT staan. Bv: gaat de route over de snelweg en je navi staat ingesteld om de snelweg vermijden, gaat ie onherroepelijk een andere route berekenen.

Dus wat TukkermanPan zegt: de route downloaden, maak via BaseCamp hier een spoor (track) van. Zet dit spoor op je Garmin en laat deze dit spoor omzetten naar een route. Dat lost al veel problemen op.

frankie

4e Versnelling
20 okt 2019
334
229
43
45
huldenberg (België)
Type motor
ST1100
Voor Garmin fanaten dan toch.

Bij download route of zelfgemaakte “1 regel”herberekening altijd uit. Ik maak zelf van zo’n bestaande een exacte copie na op mijn basecamp of zelfs nog in mapsource en die laad ik in nooit proberen dan.gebruik wel dezelfde instellingen dan op je pc als op je GPS he..

Sjaak

Kilometervreter
21 sep 2018
1.387
737
113
68
Wieringerwerf (NH)
Type motor
ST1300
Als je een route in BaseCamp maakt moet je ook alle tussen punten soft maken. Behalve die punten waar je echt heen wil. Anders blijft hij, als je door een wegomlegging een punt mist, je steeds weer naar dat punt brengen.

Marcel Zeist

3e Versnelling
15 aug 2015
151
58
28
56
Zeist
Type motor
ST1300
In elk geval de Zūmo 595 en de XT hebben dan weer een knop waarmee je zo'n dwingend waypoint kan skippen.