Navigatie

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.518
2.402
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Ts had al gelijk in zijn vraagstelling. Namelijk dat de kronkelwegen in de TomTom het beste zijn.
En die kun je natuurlijk nog makkelijker maken op je mobiel/ipad.
[emoji56]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

cjavham

5e Versnelling
30 mei 2016
476
161
43
65
Spijkenisse
Type motor
ST1100
Inderdaad vraag naar menig zowel bedieningen gemak scherm grote waterdicht heit bevestiging van het toestel en type toestel daar hier zat mensen zijn die met DIV toestellen ervaring hebben

Gibbel

5e Versnelling
28 aug 2013
617
310
63
60
Herentals (B)
www.gibphoto.be
Type motor
ST1100
Ben er zeker van dat ik weet waar over ik praat,maar je durft de waarheid niet aan,heb je al eens gekeken naar de link op Facebook? heb je al geprobeerd dat stukje route te maken dat ik heb voorgesteld? denk het niet want dan wist je dat ik weet waar over ik praat.

Ok laat me dan een afbeelding zien van in Tyre gemaakte klein stukje route van deze route beschrijving ,als je dat kan geloof ik je(en zo kom ik veel gevallen tegen.)
In "Gontrode " van Geraardsbergsesteenweg,richting "Melle" ,links de Scheldeweg in te rijden(juist voorbij de apotheek)

Links is Tyre en rechts is basecamp zoals het moet,en ik heb dat stuk gereden het is een gewone weg waar je gewoon in kan rijden
Zoals ik eerder al vertelde weet U niet waar u over praat, en ik wil dit nogmaals herhalen Polleke...
Of u weet niet zoveel af van hoe een GOEDE route moet gemaakt worden of u kent (zoals ik vertelde) niet veel af van Tyre.
Ik wilde hier niet meer antwoorden op uw hardnekkig vasthouden aan een systeem dat voor niemand makkelijk is.
Maar omdat U me uitdaagde,,,,,,

Leuk toch dat het (WEL) in Google maps werkt zo kan je op voorhand al zien in wat voor een omgeving je zal rijden...

Ik hoop dat het duidelijk genoeg is voor je nu..............
En zoals ik zei blijf jij lekker met Garmin (knoeien) wij (ik in ieder geval) doen het lekker MAKKELIJK met TomTom.....
Jij voelt je gelukkig met je Garmin, en dat is je gegund, maar raad AUB dit toestel niet aan,,, Om naderhand de grote ITer te kunnen spelen om deze mensen dagdagelijks te moeten helpen een route in elkaar te krijgen,,, Ik heb al een paar routes meegedaan met het forum hier en elke keer liep er meerdere keren wel wat fout met de navigatie. Hier in de buurt rijden we allemaal met TT in de club en iedereen heeft DEZELFDE route op zijn TT staan, en deze worden pas uitgewisseld als we bij elkaar komen op eht vertrek (zonder computers dus), lekker makkelijk en voor IEDEREEN te gebruiken.
Het is maar waar je plezier in hebt Polleke, in het eindeloos leerproces van Garmin of in het MOTORRIJDEN he...
Trouwens Polleke de meeste MOTORrijders zijn niet geïnteresseerd in het maken van een route die willen met de MOTOR rijden, en dat kan wel zo makkelijk met de TT daar die voor jou heel erg leuke routes maakt in zichzelf door de "KRONKELROUTES" aan te klikken,,, hiermee heb je de meest geschikte motorroute die er is in de buurt waar je u op dat moment begeeft.

Groetjes,,, en dit was nu het laatste (bewijs) wat ik er over kwijt wil...

PS dit stukje route maken heeft mij geen 5 seconden gekost (3 keer klikken en klaar)....

Laatst bewerkt:

Polleke

3e Versnelling
14 nov 2012
163
54
28
58
Opglabbeek
ok heb daar een uitdaging staan ,laat me de oplossing zien.(het gaat maar het is millimeterwerk)
En waffie,Tripy is voor mij ook het beste toestel,en bijhorend routeringsprogramma wat er is
ik heb toch gezegd dat het gaat maar millimeterwerk is.
maar ik vindt het niet normaal dat je een viapunt zo precies moet plaatsen,dat kost enorm veel tijd,en ik ben het al op andere plaatsen tegen gekomen,waar het niet opgelost kan worden ,dit ligt niet aan Tyre maar aan Google Maps want daar heb je dezelfde kaart fouten staan.

Ik heb de oplossing pas gevonden nadat ik de uitdaging geplaatst heb,eerst geprobeerd wat via punten bij te zetten om de route te dwingen, dat lukte niet,daarna door het viapunt beetje bij beetje op te schuiven totdat hoera eindelijk draait hij er in.(het moest want dit stuk zit in een tourrit,omdat ik een itn bestand nodig had om de oudere TomTom's van de juiste route te voorzien,)

Ik houd me niet vast aan een systeem,ik geef alleen mee dat TomTom niet probleemloos is,en een Iter ben ik zeker niet,

En ik knoei niet met basecamp, ik gebruik dat,ik heb de moeite gedaan omdat te leren,en voor mij is dat zeker zo gemakkelijk als eender welk navigatie programma,juist zoals ik heb moeten leren werken met Tyre,Myrouteapp,roadtracer,ITnconverter,

En ik raad niemand iets aan,iedereen rijdt met wat hij graag wil ,is dat nu een TomTom,Garmin, Mio of een routerol /landkaart ,maar volgens jou mag er alleen met TomTom gereden worden,

Gibbel

5e Versnelling
28 aug 2013
617
310
63
60
Herentals (B)
www.gibphoto.be
Type motor
ST1100
Onnodige Quote verwijderd

IDD ik ga wat rijden, de ardennen lonken,,,,,

Laatst bewerkt door een moderator:

Tommie

Kilometervreter
30 jun 2015
1.152
1.290
113
57
Zaandam
Type motor
Anders
Discussies over navigatie, banden, merken bougies, olie en schokbrekers hebben weinig zin.
Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur en wat de een prettig vond is voor de ander een onoverkomelijk bezwaar.

Ik ga afscheid nemen van mijn Zūmo 590. hij is geflashed naar 595 maar dat hielp ook de problemen niet oplossen. :cry:

De redenen:
- Regelmatig stopt dat ding ineens, doet dan een volledige reset van ongeveer 1,5 minuut en komt dan bij. wel weer met de route, dat dan gelukkig wel. Maar als je aan het tourtje rijden bent heb je dus drie afslagen gemist en ben je de route kwijt.:Banghead::Banghead:
- Of ze houdt ineens haar mond. Dat zou je van je vrouw misschien weleens willen, maar niet als je verwacht dat mevrouw garmi je moet vertellen dat je links of rechts moet. (niet tegen Ieniemienie zeggen aub) :eek:
- Laatst met een club gereden, bij de eerste bocht wilde garmi al de andere kant op. Ok dat zal aan mij hebben gelegen. Ik zal wel iets verkeerd hebben ingesteld automatisch herberekenen of zo, maar vervelend als je er op dat moment achter komt. :Banghead:
- Mijn bijrijder, nu net meerderjarig, heeft inmiddels een aantal woorden geleerd die die niet van zijn moeder mag zeggen. :MAD:
- Daarnaast is iedereen bekend met de zinsnede: "Garmins wegen zijn ondoorgrondelijk" wat dus klopt. Ze probeert mij regelmatig wegen in te laten slaan die doodlopend zijn, verboden in te rijden, of op de snelweg afslag laat nemen en via de parallelweg weer de snelweg op laat leiden. gisteren nog zij ze : "verlaat de weg" dat kon dus niet, ik kan niet door een sloot, prikkeldraad en een weiland rijden, zeker niet omdat ik ook nog heel expliciet heb ingesteld dat onverharde wegen vermeden moeten worden.:Banghead:
- Oh ja en de batterij van de 590 serie is heel snel leeg. Hij vreet stroom

Dus na ontelbare keren de neiging te hebben gehad om dat ding onderweg uit zijn steun te halen en al rijdend in een sloot te gooien ga ik overstappen op TomTom.

Zeker TomTom is ook niet onfeilbaar maar als ik het vergelijk denk ik dat TomTom voor de gemiddelde motorrijder gebruiksvriendelijker is. met Basecamp kan je ontzettend veel, zeker als je zelf routes wil maken is het interessant om een studie basecamp van MrGPS te volgen, maar dat heb ik niet nodig.

@cjavham Cor doe er je voordeel mee. succes met je aankoop. qua bevestiging en robuustheid vind ik Garmin mooier, qua aanraak gevoeligheid, zonlicht, etc. verschillen ze niet zo veel. misschien wel een extra voordeel van de tom is dat je hem makkelijk verticaal kan draaien.

@Dennis Ja hoor, kom maar met je opmerkingen...:cry:

Laatst bewerkt:

cjavham

5e Versnelling
30 mei 2016
476
161
43
65
Spijkenisse
Type motor
ST1100
Ooo ik heb geloof ik wat los gemaakt[emoji23][emoji23][emoji23]

Rimconator

Klokje Rondrijder
13 mrt 2014
3.650
1.484
113
50
Hulst (NL)
Type motor
ST1300
Dat is namelijk het mooie van een forum, diverse meningen en ervaringen.

Daar leer ik in ieder geval het meeste van en vorm daarna gewoon mijn eigen mening.....

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
956
714
93
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
Als je een mening uitdraagt is dit eigenlijk je eigen waarheid ( blijven) verkondigen.
Zij worden gevormd door je eigen ervaringen.
pas als je openstaat voor andere inzichten en ervaringen kun je je eigen visie hierop aanpassen
Dat heet..leren
En dat is best moeilijk... ver plassen daarin tegen kunnen we allemaal.. gaat als vanzelf

MrGPS

3e Versnelling
8 mrt 2016
106
93
28
55
Nou, zal ik ook nog maar een duit in het zakje doen?

Zowel Zūmo als Rider hebben beiden hun sterke en zwakke kanten. Met de Zūmo 396 en rider550 als actuele producten:

Zonder uitputtend te willen zijn, in grote lijnen:

Rider
De zwakte van de Rider zit 'm vooral in de Bluetooth communicatie; en dan vooral als je bijvoorbeeld ook muziek wilt kunnen spelen tijdens het rijden. Het kán wel, maar het is lastig en stelt ook eisen aan je BT headset.
Daarnaast kan een Rider niet overweg met offroad en kunnen er kleine afwijkingen in routes ontstaat, daar waar sprake is van 'destination roads' (wegen die veelal delen van de dag zijn afgesloten vanwege sluipverkeer).

Pluspunt van de Rider is dat het gedrag onderweg veel voorspelbaar is en daarmee makkelijker te gebruiken; bijvoorbeeld de route weer oppakken na afwijken vanwege tanken is simpel.
En, vaak genoemd: de kronkelwegenoptie is echt heel erg leuk en makkelijk en beslist beter dan bij de Zūmo.
De kracht daarbij is dat de meesten, zonder enige studie, die optie al bij een eerste ritje probleemloos weten te gebruiken.

Zūmo
De zwakte bij de Zūmo zit vooral in het feit dat er zoveel mis kan gaan. Harde/softe via's; een track activeren terwijl je niet op de track staat; na het tanken terugkeren naar de route. Allemaal zaken waar je, als je alles echt goed onder de knie hebt, prima mee overweg kunt. Maar veel gebruikers missen die routine en hebben met enige regelmaat de neiging het apparaat in de sloot te willen gooien. Dat zijn ook juist de mensen die ik zie overstappen van Zūmo naar Rider.

Kracht van de Zūmo is echter dat je veel meer kunt instellen, dat je ook offroad kunt rijden, dat de muziek-integratie veel beter is (bediening op het scherm, minder kritisch qua BT).
Maar ook bijvoorbeeld dat de Zūmo OSM kaarten aan kan; fijn als je naar 'exotische oorden' gaat.

Software
Daarnaast wordt hierboven gesproken over de verschillen qua route-software. Maar dan vind ik minder van belang. Mits je werkt met de track als basis kun je voor een Zūmo prima je routes maken met TomTom Mydrive; en met een Rider kún je ook nog steeds met Basecamp werken. Hetzelfde geldt voor Tyre, MyRouteApp, routeyou.com, kurviger.de etc.

Persoonlijk ben ik minder fan van Tyre, vanwege gebruik van google maps; maar het kán allemaal wel. Voor Basecamp geldt hetzelfde als voor de Zūmo zelf: als je er voldoende routine mee hebt is er perfect mee te werken. Maar als je incidenteel een route maakt is het nog knap lastig een mooie rit te ontwerpen en zullen er vele via's net naast de weg staan. Een planner als mydrive, MRA Gold en routeyou.com is in staat automatisch de mooie wegen te vinden (waardoor je minder via's nodig hebt) en zal punten automatisch OP de weg plaatsen.
Ongeacht welk apparaat je gebruikt: ik raad iedereen aan die alternatieven gewoon eens te proberen. Ook als je met een Zūmo rijdt: bekijk de tweede helft van de video op https://www.mrgps.nl/TomTom-rider-550/ maar eens (en vervolgens route exporteren als gpx).

Bottom line:
Je kunt eigenlijk geen verkeerde keuze maken; beide toestellen zullen je plezier in het motorrijden vergroten; en dat is waar het om gaat.

- Gaat het je primair om eenvoud en primair om de routering dan is de Rider de betere keuze
- Wil je meer opties, vind je het juist leuk om regelmatig enige uren te 'stoeien' met de voorbereiding en zul je dat ook vaak doen, kijk dan eerder naar de Zūmo.

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.518
2.402
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
@Eddy DM dat zou zomaar kunnen. Die heb ik toevallig al.
Ben net begonnen met routes maken dus weet ik nu dat ik iig het juiste materiaal heb.
Dank je voor de verduidelijking.

Jur

Mega Mijlenmaker
16 aug 2013
2.071
751
113
52
Steenwijkerland
Type motor
ST1100
@ cjavham, ik stond ook voor deze keuze enkele jaren geleden. Prijzen bijna gelijk, ervaringsgegevens als hierboven.
Ik heb mij afgevraagd wat ik wou. Ik wilde routes, muziek én telefoon. Dat kon toen alleen voor een redelijke prijs met de Garmin. De 395 is het toen geworden.
Ja was niet makkelijk en ja routes gaan soms mis. En ja omdat ik de routine mis moet ik ieder jaar voor de eerste grote route weer erin komen. Maar met de cursus van MrGPS, die ik erbij kreeg, lukt het aardig.
Maar ik heb geen moment spijt gehad. Het is als BMdinges en Jawa of hockey en korfbal. Het zijn A-merken en beide niet slecht denk ik. Succes met de keuze.

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.518
2.402
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Heb dit weekend met @sleutelaar de varhorst route gereden. Wederom gaven de garmins andere (verkeerde) routes.
Eerdere afslag, herberekenen is helemaal een drama.
De TomTom rider was foutloos.
Deze ervaring maak ik al jaren mee, ook op buitenlandse routes.
(Zelfs de rit naar Duitsland met dit forum zag je de verschillen tussen TomTom en Garmin...)

TuinfluiterPan

4e Versnelling
28 okt 2014
392
194
43
59
Zeewolde
Type motor
ST1300
Praktische info over routes en vakantie en de complete frustratie als het kreng niet doet wat je verwacht. Garmin heb ik ook 300x weggegooid.
Ineens wist ik het. Ik neem goede kaarten mee analoog. Eerste punt asap naar Baden Baden..dat snapt elke navigatie systeem....de volgende dag...tja hoe is het weer..niets moet...route 500 of direct naar Luzern.
Kortom routes vooraf maken is leuke bezigheid maar niet verplicht te volgen...en als een route niet over een bergpas heen te leggen is....de pas is nog gesloten..te veel sneeuw.
Dus ter plekke een route maken...met de app myroute van tyre of Google Maps.. Here maps enz. Moet wel leuk blijven en niet zwetend langs de kant staan omdat het kreng ineens iets anders aangeeft...volg je gevoel voor mij kompas op zuid..
Alpen via Rhone dal via Aosta.. gorges du Verdon. Colletjes van 2900 nu

Wie gaat mee...Ik heb een Garmin 350 kunnen leuk vergelijken wat Tom Tom had aangegeven op de camping....

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

MrGPS

3e Versnelling
8 mrt 2016
106
93
28
55
Wederom gaven de garmins andere (verkeerde) routes.
Eerdere afslag, herberekenen is helemaal een drama.
De TomTom rider was foutloos.
Ook met een Garmin is in principe foutloos te rijden; maar je moet wel precies weten wat je doet (en vooral: wat je niet moet doen).

Rij je met een mix van Garmin en TomTom dan is er maar één manier om risico's op afwijking maximaal te voorkomen: zie de video uitleg op https://www.mrgps.nl/kennis/mrgpsmethode/

Gerardus

3e Versnelling
13 sep 2017
146
67
28
66
Zaandam
Type motor
ST1300
Ok heb nog twee Garmin sp 2820 liggen met gratis kaartupdate dus voorlopig zit ik aan de Garmin deze bevallen me prima . Maar ooit als ik moet vernieuwen gaan we kijken naar het merk dat het meeste waar geeft voor zijn geld. Dan gaan we de winter gebruiken om te leren.

Polleke

3e Versnelling
14 nov 2012
163
54
28
58
Opglabbeek
En waar baseer je,je op dat TomTom goed zat en Garmin fout,had je een roadbook om te vergelijken?

MarcQ

3e Versnelling
20 aug 2016
153
97
43
60
Antwerpen
Type motor
ST1100
In de Garmin zit gewoon een ingebouwd behendigheidsparcour in hé. :)

Polleke

3e Versnelling
14 nov 2012
163
54
28
58
Opglabbeek
Dan hebben ze die rondrit niet gecontroleerd,anders hadden ze dat moeten zien.
Als ik een rondrit maak voor een toertocht wordt die altijd nagereden,nadat ik die gemaakt heb,en de dag van de rondrit rond 0.300 uur om de rit te controleren,moest zich eens een rommelmarkt of onvoorziene omleiding zijn kan ik dat altijd nog aanpassen.
Dus in dit geval ligt het aan de maker van de route en niet aan het toestel.

Laatst bewerkt:

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.518
2.402
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Aanpassen? Wij hadden ook een plotselinge omweg. TomTom had ook
hier geen problemen, toen we andere afslag namen. Garmin wilde echter terug blijven gaan naar dat punt.
Veel te veel gedoe met zo een Garmin. Als ik jou was zou ik overstappen op TomTom.

Polleke

3e Versnelling
14 nov 2012
163
54
28
58
Opglabbeek
Dan heb ik pas problemen,maak jij maar eens een off road trip met een domdom

Polleke

3e Versnelling
14 nov 2012
163
54
28
58
Opglabbeek
En dan is het zeker een probleem van een slecht gemaakte en niet gecontroleerde route,want dan hadden ze die omleiding kunnen voorzien en moeten aanpassen voor dat ze die uitgeven, aan je beschrijving te lezen is die route gemaakt met harde via punten,dus is de rondrit gemaakt door iemand die geen kennis van zaken heeft of met een ander programma,het is niet de fout van de toestellen ,maar van de maker van de rondrit.

Kan je die rit eens posten?dan kan ik kijken wat er mis is gegaan

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.518
2.402
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Gaat niet om goed of fout. Die kant zal ik niet opgaan. Gaat erom hoe de apparaten werken op het moment dat er iets niet klopt. Dan blinkt de Garmin uit in onhandigheid.

Polleke

3e Versnelling
14 nov 2012
163
54
28
58
Opglabbeek
De Garmin niet,maar de gebruiker van die Garmin,oké het zal bij de TomTom wel eenvoudiger gaan als het om herberekenen gaat.

MrGPS

3e Versnelling
8 mrt 2016
106
93
28
55
De Garmin niet,maar de gebruiker van die Garmin
In de praktijk zie je dat Garmin feitelijk enkele aspecten in de software niet goed afgemaakt heeft en het aan de gebruiker laat om de problemen die daarmee ontstaan op te lossen. In die zin hangt het inderdaad van de gebruiker af.

Ter illustratie:
Als sinds de Zumo550 (12 jaar geleden) kunnen we bij de Garmin een track importeren. Iets dat dat bij TT pas sinds drie jaar kan.

Echter: zodra je afwijkt van de track is de logica van het toestel om te gaan herberekenen. Door de wijze van implementatie is het eindpunt dan het enige referentiepunt (en blijft er van de route niets over). Tuurlijk: da's bekende materie.
Maar Garmin had allicht best in de loop van die 12 jaar hier iets aan kunnen doen. Dánwel herberekenen zoals de Rider dat doet; dánwel bij het rijden van een track-based route het herberekenen automatisch uitschakelen. Iets dergelijks geldt ook voor harde/softe viapunten, halverwege terugkeer naar de route etc.

Voor iemand met voldoende inzicht en routine is dit in de praktijk geen probleem. Dé reden echter dat de Rider momenteel veel terrein wint t.o.v. de Zūmo zit 'm er in dat de meesten die inzicht/routine helemaal niet nodig willen hebben cq nooit op zullen doen. En dan is de Rider inderdaad handiger; cq de Zūmo 'onhandig'.

Polleke

3e Versnelling
14 nov 2012
163
54
28
58
Opglabbeek
Het is al van af de streetpilot lll dat je met herberekenen uit moet rijden,is altijd zo geweest bij Garmin,dus dat zou eigenlijk ingeburgerd moeten zijn ,ik had liever gezien dat ze het herberekenen weg hadden gelaten.

Gibbel

5e Versnelling
28 aug 2013
617
310
63
60
Herentals (B)
www.gibphoto.be
Type motor
ST1100
Ze zullen beiden hun voor- en nadelen hebben,,, Maar het gaat om het gebruikers gemak en daar is TT niet in te kloppen.
VB
Ik rijd met spoed (snelste weg dus) naar me vriend in Alphen a/d Rijn, mijn TT weet perfect de snelste route te bepalen (dat zal met een Garmin ook wel lukken hoop ik).
Maar den blijkt dat me vriend niet thuis is dus heb ik een ganse dag om nog een leuke ritte maken toch.
Dan zet ik mijn TT op NAAR HUIS maar via kronkelroutes,,, Ohhh wat een heerlijke rit krijg ik dan voor me. Smalle wegen, veerponten, en geen zandwegen want dat heb ik afgezet.
Dit is het gebruiksgemak van een TT, geen routes maken, geen PC nodig, gewoon 1 knopje klikken en rijden.
En dit is wat ik nodig heb al motorrijder, mijn hobby is met de motor rijden en niet avonden na avonden op de PC zitten om en route in elkaar te knutselen die ik dan nog eens moet gaan voorrijden om te zien dat ze wel juist is,,, Als ik ze al een keer gereden heb dan is ze ook voorbij voor mij...
En in dit gebruik is TT verre van te kloppen...

Wil je toch een route maken voor een groep, wel geef een beetje uit aan MyRouteApp en zelfs zonder GSP op je stuur rijd je een route en laat die gewoon registreren door je smartphone.
Een s weer thuis zet je de route van je smartphone gewoon om naar de MyRouteApp en van daaruit maak je routes voor allerlei GPS toestellen.
Zo simpel kan het zijn...

Polleke

3e Versnelling
14 nov 2012
163
54
28
58
Opglabbeek
Dat voorrijden gebeurd enkel bij treffens en is enkel bedoeld om te kijken of er geen onverwachtse omleidingen zijn zoals rommelmarkten,loopwedstrijden,enz,(de rit met Basecamp gemaakt is juist)en dan kan je die rondrit aanpassen.
En dat kan geen enkel navigatietoestel/programma op voorhand weten,en als je een rondrit maakt wil je niet hebben dat je achteraf commentaar krijgt, dat er teveel omleidingen in zaten,(n zo een rit wordt wel gereden door ±200 tot 1000 deelnemers)
Ik ga een reis van 9 dagen toch ook niet voorrijden.

Je kan op TomTom Mydrive wel kijken naar werkzaamheden ,maar allemaal staan ze er niet op,zeker niet op de kleine baantjes(heb ik laatst voorgehad ,Herentalsedijk wilde via de Reiten naar Rauwelkoven volgens mydrive ok, maar eenmaal daar de weg afgesloten tot 4-06 wegens wegenwerken)

Je zal op een kronkelroute ook wel eens een omleiding tegenkomen.

En er is natuurlijk verschil in gebruik van de GPS en de manier van motorrijden,de een wil enkel tourritten rijden/maken ,zoals bijvoorbeeld ikke(en daar gebruik ik nog het liefst de Tripy voor)
en de ander wil gewoon op zichzelf of met vrienden rijden,zonder voorbereiding ,gewoon gaan en in dat geval geef ik je 100% gelijk dat je dat beter met een TomTom doet.

Jur

Mega Mijlenmaker
16 aug 2013
2.071
751
113
52
Steenwijkerland
Type motor
ST1100
Ik denk wel dat beide merken zo slim zijn als de persoon die naar het scherm kijkt.
Maw vooraf dingen checken en niet klakkeloos zaken overnemen omdat het al jaren goed gaat. Harde wpts, instellingen, kaartupdates en waar lokatie van punten liggen. Oh ja en niet te vergeten gezond verstand. Ook van belang. Oh ja bij toertochten heeft de voorste altijd gelijk. Wij rijden dus altijd goed.

FirestormV2

2e Versnelling
23 mrt 2018
43
21
8
53
Sluiskil
majesticbuilds.webnode.nl
Type motor
ST1300
TomTom heeft mij een boete van 700 euro opgeleverd. Stuurde me voetgangersstraat in, zonder dat ik bord gezien had. Een camera heeft alles geregistreerd en een boete werd me toegestuurd. Ik natuurlijk vertikte die te betalen. Gevolg bij verstek veroordeeld voor 700 euro.