Helm/Vizier Neotec 2 of c4pro

JanDK

4e Versnelling
Dillema....alhoewel de c4pro voldoet aan mijn wens van tennisbal kleur vraag ik me af of het een goede keuze is de c4pro.
Ik zie nogal wat klachten bij reviews maar hecht daar minder waarde aan want je kent niet alle feiten. Iemandmet een naked bike zal geluid anders ervaren dan iemand met een extra hoge topruit.
Wie deelt mij zijn ervaringen met de C4pro en de Neotec 2 vanuit praktijk ervaring met een st1100.
Ik rij nu al 10 jaar met een C3, en daarvoor ook al een Schuberth klaphelm c2 ?
Pinlock verhaal is mij bekend, in de c4pro zit dus weer de originele pinlock.

Rimconator

Klokje Rondrijder
Zelfde keuze was het voor mij. C4 viel bijna uit elkaar bij het passen. Verder nog de problemen met pinlock, zie ook op dit forum.

Neotec 2 dus voor mij met Personal Fitting, heerlijke helm en stil op een 1300.

JanDK

4e Versnelling
Maar het pinlock probleem zou niet meer va toepassing zijn nu ze,weer terug zijn gegaan naar origineel pinlock ipv eigen dingentje.
Inderdaad,bij Louis.de lees ik reviews over slechte samenstelling.

JanDK

4e Versnelling
Had ik gedaan, en toen schrok ik van de Neotec 2.
Mailtje gestuurd naar sharp, en het losgaan van de latch het kinbandje was inderdaad een zeer slechte score van de Neotec. Tja impact is uitgevoerd bij de C4.....en tussen pro en standaard c4 zit wel verschil in de buitenschil.

Vandaar dat ik ook eens andere feedback zocht.

Rimconator

Klokje Rondrijder
@JanDK de keuze is reuze en inderdaad ook deze helm heeft mindere punten.

Tip: lekker passen en dan de voor jou beste keuze maken.

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
Is allemaal persoonlijk , helmen.
Bij mij paste de Neotec niet op mijn hoofd .
Dan is het een C3 pro geworden.
Ik heb hem bijna een jaartje en ben er tot hiertoe tevreden over.
Het dichten van het kinstuk bij de Neotec vond ik wel gemakkelijker te bedienen dan de Schuberth en het vizier heeft ook meer standen.

JanDK

4e Versnelling