Helm/Vizier Neotec 2 of c4pro

JanDK

4e Versnelling
Dillema....alhoewel de c4pro voldoet aan mijn wens van tennisbal kleur vraag ik me af of het een goede keuze is de c4pro.
Ik zie nogal wat klachten bij reviews maar hecht daar minder waarde aan want je kent niet alle feiten. Iemandmet een naked bike zal geluid anders ervaren dan iemand met een extra hoge topruit.
Wie deelt mij zijn ervaringen met de C4pro en de Neotec 2 vanuit praktijk ervaring met een st1100.
Ik rij nu al 10 jaar met een C3, en daarvoor ook al een Schuberth klaphelm c2 ?
Pinlock verhaal is mij bekend, in de c4pro zit dus weer de originele pinlock.

Rimconator

Klokje Rondrijder
Zelfde keuze was het voor mij. C4 viel bijna uit elkaar bij het passen. Verder nog de problemen met pinlock, zie ook op dit forum.

Neotec 2 dus voor mij met Personal Fitting, heerlijke helm en stil op een 1300.

JanDK

4e Versnelling
Maar het pinlock probleem zou niet meer va toepassing zijn nu ze,weer terug zijn gegaan naar origineel pinlock ipv eigen dingentje.
Inderdaad,bij Louis.de lees ik reviews over slechte samenstelling.

JanDK

4e Versnelling
Had ik gedaan, en toen schrok ik van de Neotec 2.
Mailtje gestuurd naar sharp, en het losgaan van de latch het kinbandje was inderdaad een zeer slechte score van de Neotec. Tja impact is uitgevoerd bij de C4.....en tussen pro en standaard c4 zit wel verschil in de buitenschil.

Vandaar dat ik ook eens andere feedback zocht.

Rimconator

Klokje Rondrijder
@JanDK de keuze is reuze en inderdaad ook deze helm heeft mindere punten.

Tip: lekker passen en dan de voor jou beste keuze maken.

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
Is allemaal persoonlijk , helmen.
Bij mij paste de Neotec niet op mijn hoofd .
Dan is het een C3 pro geworden.
Ik heb hem bijna een jaartje en ben er tot hiertoe tevreden over.
Het dichten van het kinstuk bij de Neotec vond ik wel gemakkelijker te bedienen dan de Schuberth en het vizier heeft ook meer standen.

JanDK

4e Versnelling
Het is zeker een.kwestie van passen, temeer daar Schuberth iets gewijzigd heeft en een vroegere 59 geen huidige 59 meer is.

Door behoorlijk negatieve resultaat van de Neotec 2 heb ik deze al afgeschreven.

Moet zeggen SHARP is een goede leidraad

PanEuRoel

Klokje Rondrijder
Neem eens een kijkje bij de BMW-helm system 7. En nee, die helm wordt niet gemaakt door Schuberth. De vorige Systems wel maar de 7 niet. :Smile:

Jan Koekepan

Klokje Rondrijder
Er zijn net zoveel hoofden als helmen, datzelfde geldt voor de meningen..
Lekker vergelijken en passen, vooral naar de winkel toe gaan is t beste..
Wat de helmenhemel voor de een is, blijkt de helmenhel voor de ander.
Ga er op uit, dan heb je meteen weer een reden voor een ritje!!!! :vroem::vroem:

JanDK

4e Versnelling
Vandaag naar Louis in Duitsland Aachen geweest.
Passen...vooraf dus 3 merken geselecteerd. Nolan, xlite en Schuberth. Gezien ik al 20 jaar Schuberth draag begon ik dus met de C4.
Kort samengevat....teleurstelling, en niet zon beetje. De vorm was heel anders geworden, strak maat 59. Een maat groter was te ruim.
Dan de C3 pro....ok zit al veel beter.
Nolan....kraakte heel erg, kreeg geen goed gevoel erbij. X lite carbon ook geen goede maatvoering.
Hmmmm pas het passen al moe geworden. En het was warm en druk.
De verkoper reikte de schoei aan, ja sputterde ik maar test van SHARP enz enz.
Hij, dat klopt. Maar uiteraard als concern bij Shoei navraag gedaan...wij verkopen immers in Europa wel een paar van die helmen. Schoei gaf aan zich niet te herkennen in de data mbt de latch..
Echter bieden nu wel de mogelijkheid tot ombouw naar dubbel D ring toe.
Ok dan toch passen..........
Wow, zit gegoten
Kortom, internet onderzoek is uitstekend,praten met een deskundige verkoper kan verhelderend werken.
Het werd dus in Shoei Neotec 2 met dubbel D ringen.

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
Testen van zaken.
Er zal wel waarheid inzitten.... .
Ik denk dat je een beetje de middenweg moet zien in al die testen.
Ik vond het jammer dat de Neotec niet paste op mijn hoofd want ik vond het een bijzonder comfortabele helm in bediening .
Veel plezier ermee.

JanDK

4e Versnelling
Inderdaad, en nu zitten toch best veel merken rond 4 sterren. Maar ook veel helmen lager, die dan wel fancy uitzien en een eigen publiek hebben.
Mijn vrouw had last van iets druk op de wangen, maar met personal fit wordt dat ook opgelost.
Je kunt dus alles aan laten.pasen...en toch geen goede fit voor jou mister vogezen ?
Tja nadeel voor mij was dus dat het 2 helmen werden.....rib uit mijn lijf.

JanDK

4e Versnelling
Nu alleen nog ff wachten want de ombouw moet volgen....en aan de voorkant had ik toch graag flour geel gehad, en dan komt erop met wrap.
Dan is die wit, geel, zilver en een rood streepje.

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
Ze kosten wel wat maar zullen hun geld wel waard zijn.
Het probleem was dat de uitsparingen in de helm voor de oren helemaal niet overeen kwamen met mijn oren.
Ik had een ongelooflijk gebulder en ik draag altijd gehoorbescherming.
Personel fitting had niet geholpen .
Ik heb een Schuberth hoofd en geen Shoei hoofd.

Dennis1881

1e Versnelling
Ik twijfelde over dezelfde helmen...
Maar na passen in de winkel was ik er al snel uit dat ik meer een Shoei- dan een Schuberth-hoofd heb.

Alleen nog geen Shoei- bankrekening!
Even door sparen en dan 566 bij elkaar graaien voor een Neotec2

Nosegear

Administrator
Medewerker
jandk zei:
De verkoper reikte de schoei aan, ja sputterde ik maar test van SHARP enz enz.
Hij, dat klopt. Maar uiteraard als concern bij Shoei navraag gedaan...wij verkopen immers in Europa wel een paar van die helmen. Schoei gaf aan zich niet te herkennen in de data mbt de latch..

Sja, dat klinkt me als "wij van WC Eend adviseren WC Eend". Tuurlijk herkennen ze zich daar niet in want dat kost heel veel geld! SHARP is not-for-profit en wordt gerund door de Britse equivalent van onze Rijksdienst voor het Wegverkeer. Is dat een keiharde garántie van onpartijdigheid? Nee, maar het komt in mijn beleving wel het dichtst in de buurt daarbij.

Een dúre helm is niet per sè een goede helm - of omgekeerd! Ik zei het eerder en ik zeg het opnieuw: kijk op SHARP. Merk is grappig en vast iets als status, maar niet zelden alleen maar een manier om je extra geld uit je beurs te kloppen. Er zijn helmen met een uitstékende veiligheidsscore voor de helft van Schuberth- of Shoeibedragen! Zie https://sharp.dft.gov.uk/ (site lijkt op dit moment overigens uit de lucht! :()

Jan Koekepan

Klokje Rondrijder

Probeer deze site ook eens, heb ik al enkele keren eerder “aangeprezen”.
Is een test site met de meest uiteenlopende modellen en zoekopties..
Allroad, systeem, integraal, potje, dure, goeie, goedkope, retro.. etc etc..

Ter info: Ik heb er geen aandelen en al helemaal geen belang…

Ik heb er een hoop info afgehaald in de zoektocht naar mijn butsmuts…

Een wollen muts is en blijft overigens vele malen veiliger dan een valhelm.
Ik zag ooit een test waarbij ze beiden van de Euromast gooiden. De muts bleef heel.
Maar dit terzijde, categoriseer het maar als nutteloze info. (Mag met de link ook…)

JanDK

4e Versnelling
500 km gereden, in zowel zeer warm alsook in een giga regenbui.
Beluchting is top, pinlock werkt perfect...zelfs in de enorme regenbui geen condens.
Wel op een plek kwam af en toe een drupje langs de binnenkant, maar goed het was geen normaal buitje.
Pasvorm, inmiddels een andere centerpad erin...nu zit die als gegoten.
Geluid, tov van mijn oude C3 is deze beduidend stiller.
Vizier , topkwaliteit mooi helder en goed instelbaar.
Verse luchttoevoer kinstuk, schoei heeft dit toch echt beter afgewerkt en ontworpen tov Schuberth.
Montage com setje....ik had cardo freecom 4 JBL. De montage ging vlot, met als nadeel dat de JBL speakers net te groot zijn, stanley mesje was dus nodig.

TonyPan

4e Versnelling
Mijn Schuberth is inmiddels zo'n jaar of 10 oud, denk ik. :Questionmarks:
Ik moet eerlijk zeggen, dat ik de Shoei er wel erg gaaf vind uitzien en dat het er ook kwalitatief erg goed uitziet.
Maar goed, eerst moet de Pan draaien, dan pas een andere helm.

TonyPan

4e Versnelling
@Bart D
Nee, ik heb 'm gepast bij Motor Kleding Center en daar zat hij meteen goed.
Daar vertelden ze me ook, dat je b.v. na een jaar, of eerder of later, je helm nog via dat personal fitting kan laten aanpassen.

Bovenaan