Nieuw-Bridgestone-Battlax-Sport-Touring-T32-en-T32GT

panman1100

Onovertroffen Panverslijter
Nieuw: Bridgestone Battlax Sport Touring T32 en T32GT motorfietsbanden

Het is moeilijk om een testwinnaar te overtreffen.
De T31 sport-touring band van Bridgestone bleek in vergelijkende tests namelijk steevast tot de best presterende banden in de regen te horen.
Maar de nieuwe T32 sport-touring band doet het nog (veel) beter.
Door onder meer een nieuwe compound en profiel van de voorband, is een maar liefst 7% kortere remweg op nat wegdek gerealiseerd.
Daarnaast is door een opmerkelijk 13% groter contactvlak van de achterband met de weg, ook de tractie duidelijk merkbaar verbeterd.
Indrukwekkend, hoe is dit Bridgestone gelukt?

Pulse Groove profiel

Wat de T32 direct, ook qua uiterlijk, zo onderscheidend maakt is de toegepaste ‘’Pulse Groove” technologie.
De profielgroef heeft hierbij geen rechte lijnen meer, maar loopt om eilandjes heen die in de groef zelf geplaatst zijn, de zogenaamde deflectoren.
Bij een gewone, recht lopende groef wordt het water naar het midden gedwongen.
De watersnelheid is daarbij in het midden van de groef hoger dan aan de zijkanten, is dus variabel en daardoor trager.
De Pulse Groove zorgt daarentegen voor een gelijkmatiger en daardoor veel sneller lopende waterstroom.
Het water tussen de weg en de band wordt daarmee razendsnel afgevoerd en dat zorgt voor die spectaculaire toename van de grip in de regen van de nieuwe T32.

Nieuwe compound

Het nieuwe Pulse Groove profiel valt direct op, maar het is het totaal aan vernieuwingen dat de T32 zo uitzonderlijk maakt.
Subtiel zijn bijvoorbeeld de gewijzigde hoeken van de groeven, de verbeterde loopvlakstijfheid, de nieuwe compound en het eerder genoemde aanzienlijk grotere totale contactvlak.

Diep vertrouwen

Dat de T32 in alle opzichten verder verbeterd is blijkt uit het diepe vertrouwen dat deze band geeft.
Juist in de regen waar het samenspel tussen mens en machine zo afhankelijk is van de banden, weet de T32 superieur te presteren.
Waarbij Bridgestone er in geslaagd is om ook de droog weer stuureigenschappen weer te verfijnen.
De stabiliteit van deze sport-touring band, ook op hoge snelheden en met maximale belasting, was al legendarisch en de T32 gaat daarin nog een stap verder.
Samen met het lichte, maar exacte stuurkarakter en de lange levensduur is dit een band die in het sport-touring segment leidend is.
Bridgestone T32 motorbanden static

Direct ook in GT versie

Goed nieuws voor de eigenaren van motoren waarvoor een GT band dwingend is voorgeschreven: de T32 is direct ook in de GT versie leverbaar!
Ook de GT heeft de nieuwe Pulse Groove technologie voor meer grip in de regen, maar dankzij een geoptimaliseerde loopvlakstijfheid en aangepast profiel gaat deze T32GT ook nog eens 10% langer mee.

Snel leverbaar

De nieuwe Bridgestone T32 en T32GT zijn al begin januari 2021 leverbaar bij de Bridgestone dealer in alle gangbare maten.

Simply Ride bandenpech garantie

Goed om te weten, natuurlijk wordt ook de nieuwe T32 door de deelnemende Biker’s Club dealers geleverd met de unieke gratis 24 maanden Simply Ride bandenpechgarantie.

TuinfluiterPan

5e Versnelling
Daar zal Michelin ook met zijn nieuwe versie komen...en Pirelli en Continental...Dunlop...enz...en de test en onafhankelijkheid vd tester...enz gaan zien...alle waar naar zijn geld

panpeter

5e Versnelling
Leuk voor Bridgestone maar na een teleurstellende T21/T23/T30 blijf ik voorlopig bij de Metzeler Roadtech 01

PandaBlack

Kilometervreter
Lekker hoor. Heb ik er net een T31 onder gelegd komt er een opvolger uit. Zal bij de volgende wissel de "nieuwe" in overweging nemen al vindt ik die 31 tot nu toe wel enorm goed.

DuinPan

Mega Mijlenmaker
Dank @panman1100 voor deze interessante info. Ik rij altijd al Bridgestone en ik ben er erg tevreden over. Met de huidige redelijk nieuwe banden kan ik nog wel 14.000 km voort, dus tot ver in 2021. Maar daarna zijn deze T32's een serieuze kandidaat!

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
Laat de BT32 eerst maar eens een tijdje los in het wild zodat ze zich bewijzen.
BT31 heeft zich inmiddels jaren bewezen.

magnamaniac

4e Versnelling
Interessante info? welke interessante info?
Sorry voor mijn (vermeende?) negativiteit hoor, maar ik lees alleen een opgeblazen persbericht van een fabrikant met een berg gebakken lucht en leuk rondstrooien van nietszeggende termen. Laat eerst in een onafhankelijke vergelijkingstest maar eens zien wat de banden waard zijn.

elmo

Klokje Rondrijder
@Tiesemans @magnamaniac vanwaar deze negativiteit?? de t32 is de opvolger van de t30 en t23 en t20 etc en ze werden steeds een beetje beter perfect ? nee maar welke band wel? .ik ben al jaren fan van bs puur vanwege grip en niks anders.
dus eerst maar eens bewijzen......denk dat dat wel goed zit. de 1300 zou ook in alles beter zijn dan de 1100 is dat gelukt nee.....dat niet maar wel erg veel verbeterd.
ik denk niet dat bs iets op de markt gooit wat niet werk en getest is zal iedereen er wat van merken denk het ook niet

waffie

Mega Mijlenmaker
tja

Magnamaniac beschrijft het maar ik bedacht het toen ik het bericht voor zag komen.

Het is inderdaad een volledig overgenomen intergraal bericht komend van de motorcentraal groep die e-marketing, nieuwsbrieven, virals, websites, videoproducties, YouTube, advertenties, content, databases, magazines, mailings, (flash)banners, community-marketing, Twitter, Hyves en marktonderzoek gegevens gebruikt en verkoopt
Bronvermelding had misschien meer duidelijkheid gegeven
Maar feitelijk dus een geschreven stukje naar de visie van de schrijver
Overigens jammer dat het stukje van 10 % meer levensduur tov de T 31 ontbreekt

Overigens vraag ik me af of de lancering in het vroege voorjaar wel zo realistisch zal zijn.
vooralsnog komt het product nog niet voor in tyrelink bestel systeem en vind je er ook weinig info van terug via de officiele kanalen anders dan een filmpje en hier en daar wat info zoals door henk geplaatst

hierbij wel een link van het promo filmpje
View: https://www.youtube.com/watch?v=__Jsr6RRKIo&ab_channel=BridgestoneEurope

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
@elmo
Ho ho ... Mijn reactie word op één hoop geschoven met die van Magna. (No offense Magna)
Ik ben slechts voorzichtig ... 20 was top.... 21 was mwa .. 23 was top ... 30 was top waardoor de 30 EVO amper beter kon.
BT31 is top (rij er zelf op sinds kort) en 32 moet nog in de verkoop geraken?!
Just saying ...

panman1100

Onovertroffen Panverslijter
De 1 vind het leuke info en de ander vind het een opgeblazen persbericht van een fabrikant met een berg gebakken lucht .

ackgriezelig.gif

Ik zag deze info over de nieuwe Bridgestone band en vind het leuk genoeg om hier te delen.
Dat is de opzet van dit soort topics , delen .

Ieder zijn eigen mening , doe ermee wat jij wilt .

Hier zijn in ieder geval een paar linken waar deze info vandaan komt ;

waffie

Mega Mijlenmaker
lol modes:Biggrin

Je kunt uiteraard pas iets kiezen, als je ook kunt weten wat er is en vooral wat er gaat komen.
En gelukkig zijn we kritisch zoals een gemiddelde motorrijder betaamt.
Want onze afwegingen halen we uit de ervaringen van anderen,uit pers recensies, uit praktijktesten en uiteraard uit eigen ervaringen
en vervolgens wordt het zien wat verkrijgbaar is.
wat op voorraad is wat anders dan binnenkort verkrijgbaar
Want geloven op iemands blauwe ogen is er niet meer bij.

dan komt als vanzelf ook de prijs want die moet wel overeenkomen met het verwachtings patroon
al met al nog een hele opgave

Twointje Pan

4e Versnelling
Ieder van ons heeft daar zijn eigen mening over , ik ben al jaren een Bridgestone rijder als sinds ik mijn ST1300 nieuw gekocht heb (nu bijna 13 jaar geleden en toen zaten er van het fabriek uit Battlax T20 op ) Heb in het voorjaar pas nieuwe BT GT31 laten monteren bij Waffie dus die zullen nog wel een tijdje meegaan, en als ze op zijn zullen er weer Bridgestone opkomen alleen weten we dan nog niet welke type er dan uit gaat zijn.
Heb 1 maal Michelins erop laten monteren maar na een 500 km heb ik ze bij de bandenboer er terug laten afhalen en terug de vertrouwde Brigestone laten monteren , ik weet niet wat het is of was( misschien zit het gewoon tussen mijn oren) maar ik voelde mij niet op mijn gemak op die Michelins niet in de bochten of op hoge snelheid. Dus voor mijn eigen gemoedsrust ze er af laten halen , maar gelijk ik al zei dit is een persoonlijke keuze en ieder van ons heeft zijn eigen keuze. Maar in het jaar 2020 denk ik niet dat er nog slechte banden in de verkoop zijn.

Groetjes TwointjePan

Laatst bewerkt:

Lucky Luc

Moderator
Medewerker
Inderdaad, banden is heel persoonlijk. Met de Pan jaren op Bridgestone gereden tot iedereen zo lierisch begon te doen over de pilot road van Michelin. Dus de pilot road 4 erop, inderdaad ze gaan een stuk langer mee naar geven MIJ niet het gevoel dat ik met Bridgestone heb, dus volgende keer gaat er weer Bridgestone onder. En denk nu niet dat ik een hekel aan Michelin heb want daar heb ik tien jaar naar volle tevredenheid mee geracet, maar de openbare weg is nu eenmaal geen circuit dus op straat gebruik je de banden heel anders, dus volgende keer....

ijskonijn

5e Versnelling
Zelf rijdt ik al ongeveer 30 jaar met Bridgestone banden, dus heb er redelijk ervaringen mee.
De T30 was al een verbetering beviel prima, nu liggen er T31 onder.
Rijdt non ABS maar voor een 120/70/18 gt.
Vooral de voorband houdt zich SUPER.
De volgende wordt de T32 .
Banden zijn en blijven persoonlijk, als je er maar vertrouwen in hebt.
Heb je dat niet gelijk over de heg van de buren gooien. [Geintje]

TonyPan

3e Versnelling
In MotoPlus nr. 7 stond een bandentest waarin de T32 ook werd meegenomen.
Eindigde op de laatste plaats, maar als je de test leest, zegt dat dan weer helemaal niets.
De verschillen waren zó marginaal klein, dat uit de test bleek, dat er eigenlijk geen slechte banden voor toermotoren meer zijn.
Zie de foto's.

Bijlagen

• MotoPlus pag. 73.jpg
    MotoPlus pag. 73.jpg
    111,1 KB · Weergaven: 19
  • MotoPlus pag. 75.jpg
    MotoPlus pag. 75.jpg
    128,7 KB · Weergaven: 16
  • MotoPlus pag. 76.jpg
    MotoPlus pag. 76.jpg
    134,7 KB · Weergaven: 14
  • MotoPlus pag. 77.jpg
    MotoPlus pag. 77.jpg
    167,1 KB · Weergaven: 13
  • MotoPlus pag. 79.jpg
    MotoPlus pag. 79.jpg
    136,1 KB · Weergaven: 13
  • MotoPlus pag. 81.jpg
    MotoPlus pag. 81.jpg
    133,2 KB · Weergaven: 15
  • MotoPlus pag. 83.jpg
    MotoPlus pag. 83.jpg
    134,5 KB · Weergaven: 26

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
Tja tja tja .. de bekende merken maar niet banden specifiek getest onder onze Pannetjes maar onder een nakedbike BMW F900XR.
Een motor van máár 228 kilo.
Dan vind ik het eigenlijk al niet informatief meer en niet de moeite waard om mee te nemen in een aankoop overweging.
Wel lief dat je het met ons deelt Tony. Friends

Laatst bewerkt:

TonyPan

3e Versnelling
Gisteren plofte de Promotor nr. 6 op de mat.
Op de voorpagina de aankondiging van een test met de Bridgestone T32.
Zie de foto's.

Bijlagen

• 20210717_111538.jpg
    20210717_111538.jpg
    113,8 KB · Weergaven: 17
  • 20210717_111551.jpg
    20210717_111551.jpg
    126,1 KB · Weergaven: 17

Andreas

4e Versnelling
Ik heb een Pan gekocht met bijna nieuwe metzeler banden erop,en heb ze nu weer erop zitten.
En ben er zeer tevreden met de kwaliteit prijs verhouding

Bovenaan