Nieuw lid en sinds gisteren trotse eigenaar van een ST1100 A uit 2001

Tomd

Motorrijles
25 jan 2020
5
11
3
43
Type motor
ST1100
Beste allen,

sinds gisteren trotse bezitter van een ST1100 A uit 2001. Een dikke duim aan de admins en leden van dit forum. Ik heb er heel wat bruikbare tips uitgehaald. De aangekochte ST1100 heeft dringend een onderhoud nodig, dit wil ik zelf doen met behulp van dit forum. Alvast bedankt voor de nuttige tips.
Tom Demeestere uit Avelgem, België
IMG_2907.JPG

PanEuRoel

Klokje Rondrijder
15 jan 2015
3.322
1.936
113
Hulst
Type motor
ST1100
Dag Tom, van harte welkom op dit prachtige forum!!! :vroem: Heel veel plezier met je Pan en het forum.

• Like
Reactions: Tomd

Tomd

Motorrijles
25 jan 2020
5
11
3
43
Type motor
ST1100
Super leuk om zoveel welkomst berichten te ontvangen!

Met verschillende motoren gereden. Ooit begonnen met een oude Honda C50 toen ik nog geen 18 was. Eenmaal ik mijn motorrijbewijs had: gestart met Suzuzik Bandit 600, daarna een Suzuki TL1000S. Daarna samen met 2 vrienden 3 nieuwe royal enfields gekocht in 2004 in Nepal. Toen was de nieuwprijs per stuk 1.500 euro. Overland via India, pakistan, Iran, Turkije naar België gereden.
Met de Royal Enfield doe ik af en toe nog een 'wandeling'. (die verkoop ik nooit)

In 2007 drie plus minus 14jaar oude Honda transalps aangekocht in België, en met dezelfde 2 royal enfield vrienden van België overland naar Kaapstad gereden. De oude Honda transalps hebben ons nooit in de steek gelaten. Sindsdien een trouwe Honda aanhanger.

Niettemin nog een paar jaar met BMW 1150 GS, 1150RT en 1200RT gereden.

Maar dus sinds deze week trotse eigenaar van de Pan.

Nu nog wachten op mijn nieuw aangevraagde nummerplaat

Ondertussen dus tijd voor het onderhoud en het probleem met de achterrem op te lossen (ik moet een paar keer pompen vooraleer hij aangrijpt)
op dit forum ondertussen gelezen dat ik best begin met ontluchten

Bedankt voor het warme welkom

DuinPan

Kilometervreter
10 dec 2017
1.189
1.228
113
58
Haarlem
Type motor
ST1100
Wat een mooie verhalen @Tomd! Nieuwe Royal Enfields gekocht in Nepal en teruggereden naar België. Oude Transalps gekocht en daarmee van België naar Kaapstad geteden! Dat wil ik diep in mijn hart ook!

IMG_20170720_081502.JPG

Ken je het boek 'ik, de Pan en de wereld' van Kris Nijs uit Meerhout. Die reed op zijn Pan in 4 jaar tijd 260.000 km door 68 landen en 6 continenten. Of Paul van Hooff, die reed met een oude Motor Guzzi V7 van Alaska naar Vuurland, boek 'Man in het zadel' en van Nederland naar Japan, boek 'Van hier tot Tokio'.

Ik ben in 2018 op de Pan in Zuid-Noorwegen geweest (noordelijkste punt Geiranger), ik ga dit jaar 2 weken naar de Oostenrijkse Alpen en Slovenië en volgend jaar naar de Noordkaap!

Laatst bewerkt:

Tiesemans

5e Versnelling
18 sep 2019
581
313
63
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
Welkom Welkom @Tomd !!! :good:

Met zulke onconventionele motor ervaringen in een mensenleven ben ik nu benieuwd hoe de vele kilometers op een Pan je gaan bevallen ...
Of je (net als wij) een groot liefhebber zult worden, ongeacht dat je al reeds een Honda fan bent geworden met hulp van je eerdere Honda ervaringen.

• Like
Reactions: Tomd

Tomd

Motorrijles
25 jan 2020
5
11
3
43
Type motor
ST1100
Wat een mooie verhalen @Tomd! Nieuwe Royal Enfields gekocht in Nepal en teruggereden naar België. Oude Transalps gekocht en daarmee van België naar Kaapstad geteden! Dat wil ik diep in mijn hart ook!

Bekijk bijlage 31481

Ken je het boek 'ik, de Pan en de wereld' van Kris Nijs uit Meerhout. Die reed op zijn Pan in 4 jaar tijd 260.000 km door 68 landen en 6 continenten. Of Paul van Hooff, die reed met een oude Motor Guzzi V7 van Alaska naar Vuurland, boek 'Man in het zadel' en van Nederland naar Japan, boek 'Van hier tot Tokio'.

Ik ben in 2018 op de Pan in Zuid-Noorwegen geweest (noordelijkste punt Geiranger), ik ga dit jaar 2 weken naar de Oostenrijkse Alpen en Slovenië en volgend jaar naar de Noordkaap!

Tomd

Motorrijles
25 jan 2020
5
11
3
43
Type motor
ST1100
@DuinPan, ja ik ken het boek van Kris Nijs, staat hier bij mij thuis. Kris ook één keer gesproken, aangename motard! Van Paul van Hooff had ik nog niet gehoord, ik noteer het alvast en kijk na of ik nog zo'n boek kan vinden in de Bibliotheek of ergens op de kop kan tikken.

Ben benieuwd naar jouw verhaal van de Noordkaap, in welk seizoen zal je gaan?

grt Tom

DuinPan

Kilometervreter
10 dec 2017
1.189
1.228
113
58
Haarlem
Type motor
ST1100
Omdat mijn motorvriend in het onderwijs werkt moeten we noodgedwongen in de zomervakantie. Anders was ik het liefst begin juni geweest, als er hier en daar nog sneeuw langs de weg ligt zoals op de foto hieronder van mij op de Sognefjellet

20180605_123300.jpg