Nieuwe accu nodig

Panneman

3e Versnelling
3 aug 2013
94
28
18
De accu van mijn Pan 1100 is leeg. Ik wil er een andere in hebben, want deze zit er al minimaal 8 jaar in (niet vervangen sinds aankoop).

Ik kan dit zelf niet doen. Ik kreeg een tip welke accu geschikt is. Dit blijkt een 'droge accu' te zijn die je kennelijk eerst nog zelf moet gaan vullen met accuzuur. Dat is helemaal niks voor mij om te doen.

Is er wellicht iemand die dit veel vaker heeft gedaan en mij kan helpen in regio Leiden/Den Haag met het monteren van een nieuwe accu?

Heb een aantal motorzaken gebeld of ze mij kunnen helpen, maar tot nu toe geen oplossing van een dealer die wil langskomen met een busje of zo...

PanST1100Black

5e Versnelling
25 aug 2016
724
375
63
59
Leiden
Type motor
ST1100
@Panneman zie deze post, zoek even op Motobatt en je leest mijn reactie op een post.

Online is deze accu van Motobatt makkelijk te verkrijgen, en direct te gebruiken.
Het plaatsen is niet echt moeilijk. Succes Panneman.

Hans333

2e Versnelling
16 jul 2018
48
45
18
61
Type motor
ST1100
Of even contact opnemen met Waffy.
Dat vullen stelt niets voor, bij de accu krijg je zes aan elkaar zittende buisjes, door die ondersteboven op de accu te zetten verbreekt de verzegeling en loopt het zuur in de accu. Tijdje laten staan, buisjes eraf halen en de bijgeleverde strip met afsluit dopjes op de accu duwen. Klaar.
Filmpje:
View: https://youtu.be/pjDGeZkLEDE

MdB

3e Versnelling
20 apr 2020
108
111
43
Type motor
ST1100
Met dank aan een eerdere link van panman1100

Tiesemans

Kilometervreter
18 sep 2019
1.172
752
113
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
Er is vast wel een handig forum lid die in de buurt van Leiden/Den Haag woont en die bereidt is om een door jou zorgvuldig uitgekozen (gel?) accu te plaatsen. :good:

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.986
3.083
413
53
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Of trek de stoute schoenen aan en doe het wél zelf . .! Het is een klusje van niks. Zadel eraf, zijpaneel eraf en je kunt er zo bij. Eerst de massa los, dan pas de plus en bij het monteren omgekeerd, dan kan er niks verkeerd gaan. Als je het eerder hebt gedaan doe je het zonder zweten in 10 minuten; doe je het voor het eerst dan trek je er een uurtje voor uit en doe je 'mak an'.

Niet zelf met accuzuur gaan lopen klooien tenzij je exact weet wat je doet; de meeste natte accu's worden gevuld geleverd. Forumlid @Ad2002pan levert al jaren aan de leden prima accu's tegen zeer schappelijke prijzen . .

• Mee eens
Reactions: Timbo en fred

Panneman

3e Versnelling
3 aug 2013
94
28
18
Er is vast wel een handig forum lid die in de buurt van Leiden/Den Haag woont en die bereidt is om een door jou zorgvuldig uitgekozen (gel?) accu te plaatsen. :good:
Ik hoop het. Ik ga het niet zelf doen, dat gaat niet goed. Tot die tijd helaas de Pan in de garage :(

• Like
Reactions: Tiesemans

Pieter.

Motorrijles
25 apr 2020
9
16
3
57
Type motor
ST1100
Heb geen ervaring met een Pan maar wel eens een accu vervangen.
Heb alleen tijd in het weekend.
Stuur maar een PB als je het aandurft.

• Like

PanPan

4e Versnelling
4 nov 2012
326
347
63
53
Leiden
Type motor
ST1100
Hoi Panneman,
Accu vervangen van een ST1100 is een centje van een fluit.
Woon jij in Leiden?
Groet,
PanPan

PanPan

4e Versnelling
4 nov 2012
326
347
63
53
Leiden
Type motor
ST1100
Hoi Panneman,
Rijdt de Pan van Panneman nog wel?:vroem:
Wil best even helpen met de accu vervangen, maar tijd is ff probleempje.....
Als jij een nieuwe accu hebt (zie tip @Nosegear ) en deze kant op kan komen (Leiden), zit de nieuwe er zo in.
Misschien even oude acculaden en starten?

Panneman

3e Versnelling
3 aug 2013
94
28
18
PanPan, ik woon in Wassenaar (centrum). Nee, de Pan rijdt niet meer. Opladen kan ook niet meer, want snoer waaraan ik accu lader aansloot is door de garage bij de laatste onderhoudsbeurt vakkundig weggewerkt/ verstopt.

PanPan

4e Versnelling
4 nov 2012
326
347
63
53
Leiden
Type motor
ST1100
Hoi Panneman,
Al eens achter het gaatje bij de accu gekeken? Vaak wordt het snoertje daar in weggefrommeld zodat je het makkelijk kan pakken om de lader aan te sluiten.
Heb je al wel een nieuwe accu?
Ik zal mijn best doen, maar waarschijnlijk wordt het lastig om voor mijn vakantie nog te komen..
Heb je erg veel haast?

• Like
Reactions: Mister Vogezen

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.813
2.501
113
46
biddinghuizen
Type motor
ST1100
Het spijt me dat ik het zeg......maar het lijkt erop dat je excuses zoekt om het niet te hoeven doen?.
De accu vervangen bij de 1100 is makkelijker dan ruitsproeier vloeistof bijvullen bij de moderne auto's. Zelfs met videobellen lukt het binnen 25 min.En
Tenzij er een andere reden is natuurlijk

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.813
2.501
113
46
biddinghuizen
Type motor
ST1100
@Timbo aan de sticker op je achterruit te zien niet.............................. staat feyenoord landskampioen:rolleyes::Biggrin:Biggrin

ruudb

Mega Mijlenmaker
10 feb 2017
1.634
708
113
53
Anna Paulowna
Type motor
ST1300
Mischien iets off topic, maar hoe lang blijft een nieuwe ongebruikte accu goed?
Ik heb 3 jaar geleden een reserve overgenomen en op de plank gezet maar verouderd deze eigenlijk niet? Het is de yuasa accu zoals op de foto. IMG_20200720_095950.jpg

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
6.255
6.608
413
Voorhout
Type motor
ST1100
@ruudb , is de nieuwe ongebruikte accu niet afgevuld , dan gaat hij minstens 5 jaar mee.
Er zit uiteraard nog geen spat spanning in, dit komt op gang en wordt geactiveerd door het accuzuur.

Accuzuur kun je gewoon jaren bewaren in de flacon.

Als een afgevulde batterij lange tijd stil staat , dan gaat de batterij zijn start capaciteit verliezen.

Daarom in de winter als de motor niet wordt gebruikt, elke maand de batterij even door laden met een geringe laadstroom.

• Mee eens
  • Informatief
Reactions: fred en Tiesemans

Panneman

3e Versnelling
3 aug 2013
94
28
18
Het spijt me dat ik het zeg......maar het lijkt erop dat je excuses zoekt om het niet te hoeven doen?.
Hi Elmo,
Ik heb 2 linkerhanden. Als ik youtube filmpjes zie met instructies, zinkt me de moed al in de schoenen met die beschermkappen die je er eerst af moet halen e.d. Ik zoek geen excuses. Het is gewoon zoals het is. Ik heb er geen vertrouwen in dat ik dit zelf kan doen. Heb ooit met een Honda Blackbird eens een enorme vonkenregen in de garage gehad toen ik een acculader probeerde aan te sluiten op de accu. Ik zoek graag iemand die me hierbij kan helpen. Ik ga het gewoon niet zelf doen.
postings automatisch samengevoegd:

Hoi Panneman,
Al eens achter het gaatje bij de accu gekeken? Vaak wordt het snoertje daar in weggefrommeld zodat je het makkelijk kan pakken om de lader aan te sluiten.
Heb je al wel een nieuwe accu?
Ik zal mijn best doen, maar waarschijnlijk wordt het lastig om voor mijn vakantie nog te komen..
Heb je erg veel haast?
Hi PanPan,

Ik heb geen haast. Motor staat lekker warm in de garage. Hoor graag via PB of je mij kan helpen.

Laatst bewerkt:

PanPan

4e Versnelling
4 nov 2012
326
347
63
53
Leiden
Type motor
ST1100
Niet lang nadenken en bij Ad de vmf kopen....
Zit er bij mij ook in en wordt, als ik de Pan weer in orde maak, vervangen door weer een vmf van onze huisleverancier @Ad2002pan Yahoo:

• Leuk
Reactions: Timbo en Henry W

Panneman

3e Versnelling
3 aug 2013
94
28
18
Klinkt goed! Als ik bevestiging heb dat iemand mij kan helpen met de montage, kan de bestelling de deur uit.

PanPan

4e Versnelling
4 nov 2012
326
347
63
53
Leiden
Type motor
ST1100
Hoi Panneman,
Sorry voor de late reactie, maar even druk met werk en andere zaken.

Ik wil je prima een keer helpen om de accu in de Pan te monteren (op de buddy is ook zo'n raar gezicht..o_O) maar dat zal dan wel na de vakantie worden.
Ergens eind aug begin sept.......
Als dat geen probleem is, moet het lukken.
Anders kijken of er een forumlid eerder zou kunnen. (Is fluitje van een eurocent...)
1) Linker koffer en zadel eraf
2) Zijpaneel (links) eraf
3) -pool los
4) +pool los
5) Beugeltje los
6) Oude accu eruit
7) Accukabels schoonmaken
8) Zuurvrije vaseline pakken en likje op polen
9) Accu plaatsen
10) Beugeltje vast
11) +pool vastmaken
12) -pool vastmaken
13) Controleren of alles werkt en even starten
14) Zijpaneel erop
15) Koffer en zadel erop
16) :vroem:

Groet,
PanPan

Garfield

4e Versnelling
12 mei 2017
373
247
43
Amersfoort
Type motor
Anders
Ik kan bevestigen dat deze montageinstructies exact kloppen, ik heb het net afgelopen zondag nog bij mijn Pan gedaan :)

Plus vooraf de accu met zuur vullen en laden, ook een fluitje van een cent.

Als ik dichterbij zou wonen zou ik je ook wel even komen helpen.

PanPan

4e Versnelling
4 nov 2012
326
347
63
53
Leiden
Type motor
ST1100
Hmzzz...
Dan ook:
15,25 : Contact aanzetten...... (anders lukt klokje gelijkzetten niet..) :)

• Grappig
Reactions: Eddy DM

Panneman

3e Versnelling
3 aug 2013
94
28
18
Veel dank PanPan, ja zou super zijn als je mij kan helpen ergens eind augustus/begin september.

@Neuf, ben vrijdag niet thuis vanwege werk dus lukt helaas niet, dank voor het aanbod!

Panneman

3e Versnelling
3 aug 2013
94
28
18
@PanPan, dank voor het aanbod! Ik wil toch eigenlijk wel wat eerder weer rijden, en heb de dealer gevraagd om de motor op te halen met een busje. Binnenkort dus eindelijk weer rijden! :)

• Nuttig

PanPan

4e Versnelling
4 nov 2012
326
347
63
53
Leiden
Type motor
ST1100
Hoi Panneman,
Ook een prima oplossing.....
Alleen iets duurder dan over een week of 2.....
Aanbod staat nog steeds. Voor een bakkie leut een leerzaam momentje en daarna voor deze kleine dingen niet meer afhankelijk van de (d)(st)ealer...
Groet,
PanPan