Nieuwe helm

PandaBlack

3e Versnelling
7 mrt 2020
145
196
43
Wieringen
Type motor
ST1100
Idd zeer mooie helm. Ben zelf helemaal van de fluo gear dus deze mag er zeker wezen. 13 jaar oud is wel extreem hoor voor een helm. Zou het beste toch echt elke 5 tot max 7 jaar gebruik de helm moeten vervangen. Zeker als de helm een leven heeft gehad met veel kilometers, op en weer af en misschien een licht tikkie tegen de schaal hier en daar.

Het deel dat de helm beschermt is erg belangrijk om van rijden te genieten!

PandaBlack

3e Versnelling
7 mrt 2020
145
196
43
Wieringen
Type motor
ST1100
Heb hier letterlijk net een FreedConn T-max communicatieset ingebouwd. Buurman heeft precies dezelfde helm. Nu is er wel een voorbereiding voor de merk eigen HJC unit dus ik hield mijn hart vast. Kan melden dat de inbouw soepel ging. Oortjes pastte perfect in de uitsparingen, alleen de microfoon was even zoeken naar de beste plaats met veel oppervlakte. Ook loopt het zonnevisier mechanisme tegen de wangkussen aan. Bij deze moest de kabel naar de unit wat dieper in de wand gestopt worden om te voorkomen dat het mechanisme over de kabel schuurt.

• Like
Reactions: Nrbrt en ijskonijn

RogerNosurrender

3e Versnelling
11 sep 2020
97
68
18
47
Kerkrade
Type motor
Anders
Ik vraag me af wat nu de beste tour helm is , en dan getest door een ervaren tour rijder . Bedoel de helm winkels maken wel leuke YouTube video’s , maar een helm getest door een doorgewinterde rijder .....

Tiesemans

Kilometervreter
18 sep 2019
1.316
869
113
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
@RogerNosurrender

Ik kijk altijd hier voor m'n helm aanschaf info op basis van veiligheid en relevante info.

Deze site werd mij onlangs aangeraden.
In hoeverre gesponsord door merken .. tja ... Maar alle beetjes info zijn welkom toch?!

• Informatief
Reactions: RogerNosurrender