data-csrf="1560930541,b190917d593ff3e7daf3133684a39461" Ongeval A-58 en banden! | ST1100-1300.eu

Ongeval A-58 en banden!

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Broer van Doncorleo

1e Versnelling
6 mrt 2018
39
46
18
51
Oldenzaal
Type motor
Anders
Die bandjes waren inderdaad wel al lang aan de beurt. Maar op de foto's is het wegdek droog, dus dat de Politie aangeeft dat het aan de banden lag lijkt me wat kort door de bocht . .
Dat idee had ik ook, gladde banden zijn niet ok, echter pas een probleem bij een nat wegdek. lijkt me

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.060
841
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
Ook naar mijn bescheiden mening erg voorbarig

Naar de ware reden zullen we moeten blijven gissen..... stuurfout, remfout, oliespoor, te lage bandenspanning, rijder onwel etc

er is zoveel meer

• Mee eens
Reactions: fred

ThunderSTreak

Mega Mijlenmaker
12 okt 2013
2.107
2.746
113
Omgeving Breda
In elk geval heeft de toestand van de band niet in positieve zin bijgedragen aan het voorkomen van het ongeval.

Los daarvan, dit traject van de A-58 kent het afgelopen jaar bijzonder veel en ook dodelijk ongevallen. Afgelopen nacht iemand in een personenauto achterop een vrachtwagen geklapt.

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.605
2.297
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
In essentie is een kale band op een droog wegdek béter dan een band met profiel. Het ongeval werd niet voorkomen, maar of dat mét profiel wél gelukt zou zijn is allerminst zeker. Het draait uiteindelijk allemaal om hoeveel vierkante centimeter rubber je op het asfalt weet te drukken. Daarom wordt er natuurlijk ook met slicks geracet; daar waar je rubber wegsnijdt uit een band is geen wegcontact en kan er op die plek dus geen krachtoverdracht zijn tussen band en wegdek. Pas als het wegdek nat wordt (en er zich een waterfilm tussen asfalt en rubber kan gaan vormen) is profiel van belang - al lever je daar dus altijd grip mee in.