Op en afbokken st.

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Cabby

2e Versnelling
26 aug 2019
52
62
18
Heerlen
serilence.com
Type motor
ST1300
Plaats een motor sowieso nóóit met z'n 'neus' berg af op de middenbok, dan gebeurt hetzelfde als op het filmpje. Op de jiffy gaat wel, dan laat je hem in de 1e versnelling staan, als een soort van 'Parkeer stand'.
Tip, uit ervaring: zorg dat je motor in de versnelling staat als je hem na omvallen weer rechtop gaat zetten!! Bij mij ging hij rollen, nét toen ik halverwege het overeind zetten was!! Niet echt handig van mij! ;)

Laatst bewerkt:
  • Nuttig
Reactions: Tiesemans

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
27 sep 2016
3.309
1.495
113
55
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Kiezel , das vies .
Altijd oppassen als je op kiezel staat en zeker als je erop zit en de motor wilt verplaatsen naar voor of naar achter.
Je voeten schuiven altijd wel een beetje weg.

Cabby

2e Versnelling
26 aug 2019
52
62
18
Heerlen
serilence.com
Type motor
ST1300
Ja dat is het en zéker als je nét iets te korte benen hebt, zoals ik. Dan is eerst afstappen beter en het liefst met een 2e persoon erbij dan.
Ik ben nog steeds op zoek naar motorlaarzen met een dubbele zool, hahaha! :) :)

W. Boom

3e Versnelling
23 mei 2018
114
78
28
40
Rotterdam
Type motor
ST1100
Zorg er voor dat je fiets recht staat, of met het achterwiel iets lager dan het voorwiel. Andersom lukt het mij met m'n 75 kg echt niet.
Nu mijn originele achter schokdemper vervangen is door een YSS gaat het véél makkelijker. De nieuwe schokbreker is iets langer. Het te overbruggen hoogteverschil is dus kleiner geworden en het opbokken gaat vele malen lichter....

• Leuk
Reactions: panman1100

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.739
2.512
413
52
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Zet 'm sowieso niet op een steile heuvel als het niet hoeft. Neus omlaag is natuurlijk altijd een slecht idee. Neus omhoog bokt hij héél makkelijk op, maar moeilijk weer af!