Overige Op zoek naar merk of fabrikant.

Vandorpe Marc

1e Versnelling
Hallo, heb net mijn ST1100 verwisseld voor een ST1300,wat een verschil bij het rijden.
Er zit een steun op het stuur voor navigatie, maar weet niet voor welk merk navigatie? Zijn er mensen die het herkennen?

Bijlagen

• IMG_20210924_165542.jpg
    IMG_20210924_165542.jpg
    78 KB · Weergaven: 37
  • IMG_20210924_165549_1.jpg
    IMG_20210924_165549_1.jpg
    84,6 KB · Weergaven: 34
  • IMG_20210924_165554.jpg
    IMG_20210924_165554.jpg
    78,2 KB · Weergaven: 29
  • IMG_20210924_165604.jpg
    IMG_20210924_165604.jpg
    64,7 KB · Weergaven: 35

Vandorpe Marc

1e Versnelling
Heb een Garmin Zūmo 396 LMT-S gekocht, en vandaag eens geprobeerd. Moet zeggen, hij staat zeer goed op die steun op het stuur. Dicht bij mij, en werkt zeer goed.

Vandorpe Marc

1e Versnelling
Dat was zeker ook een oplossing geweest,en je krijgt alle nodige onderdelen er bij. Maar dan moest ik die kabel nog wegwerken.
Nu was dit alles reeds gedaan en zeer netjes. Wel makkelijk zo dicht bij de piloot,perfect zicht op het scherm.
Op die bovenste foto moet dat plaatje ook nog 90 graden gedraaid worden ,toch?
Ga er morgen eens proberen een foto van te maken als het niet teveel stormt en regent.
Bedankt voor de goede tip naamgenoot! ;)

PanEuRoel

Klokje Rondrijder
@Vandorpe Marc , een oplossing zoals @marc Pan die biedt is wat mij betreft vele malen beter dan zoals hij nu gemonteerd is. Boven de instrumenten zit de navi in je kijkrichting. Je hoeft je blik maar een klein beetje te wijzigen om je navi te raadplegen. Zelfs de aanpassing van je focus van de ogen is minimaal.
Zeker, je moet je kabel gaan verleggen, maar dat is maar 1 keer even prutsen. Daarna heb je er echt jaren plezier van deze inspanning! :Smile:

Vandorpe Marc

1e Versnelling
Hier dan nog enkele foto's van hoe het geplaatst is.
Dat is echt dicht bij de piloot.
Maar heb ondertussen beslist dat ik volgende maand eens bij marc Pan op bezoek ga voor zijn bevestiging.
Die Garmin Zūmo 396 werkt wel echt goed,mooi duidelijk en simpel.
Ik ga ipv een headset in mijn helm ook eens de Bluetooth oortjes van Sony proberen.

Bijlagen

• IMG_20211005_084723_1.jpg
    IMG_20211005_084723_1.jpg
    77,2 KB · Weergaven: 7
  • IMG_20211005_084733_1.jpg
    IMG_20211005_084733_1.jpg
    99,3 KB · Weergaven: 9

tManneke

5e Versnelling
probeer eerst eens telefoon oortjes in te steken en dan je helm op te zetten. In mijn ervaring drukt de helm de oordopjes te hard tegen je oren en gaat na een tijdje pijn doen.
Ik houd de optie dat het aan de helm lag open, heb het niet meer met een andere helm geprobeerd. :jin:

Giacomo

1e Versnelling
als je helm wat losser zit, zou ik zeker de oortjes uitproberen. ik heb een jethelm en daar komt veel rijwind in dus aan een ingebouwde headset heb ik niets. reden om oortjes goed te klemmen in je gehoorgang. en daarmee ook te voorkomen dat ze er uit vallen bij het afzetten van je helm. zoals mr. Vogezen al eerder betoogde/zich afvroeg.
mocht het toch niet werken en je hebt ze gekocht bij een zaak waar je ze kunt omruilen dan kan ik je uit eigen ervaring de BT oortjes met een kabeltje je aanbevelen. kosten een fractie van de Sony's en volstaan ook met een uitstekend geluid. zie de recenties bij Coolblue.
die kun je zo mogelijk nóg dieper inbrengen. heb ik al jaren gebruikt maar nu zijn er andere protocollen voor BT bij de XT. maar ik lees dat jij niet de XT hebt maar de 396. een zorg minder?
doe Marc de groeten, ons Joske.:clap:

tManneke

5e Versnelling
Zal wel van het merk afhangen: ik heb ook een jethelm (AGV) én ingebouwde headset, werkt perfect. Eerlijkheidshalve moet ik eraan toevoegen dat ik ook altijd oordoppen draag (van die goedkope "champignons").
Ik vraag mij nu dus af of BT oortjes ook lawaai dempen? :jin:

Giacomo

1e Versnelling
zal vast wel, ik heb een Schuberth. bij mij komt door de snelheid dat de helm wat verder van het hoofd gaat staan. en daardoor vrij spel voor de toenemende rijwind. hoe sneller hoe groter de ruimte. en ik rij snel...Fool (leuk zijn die emoticons.)
hoe hard heb jij je muziek wel staan als ze ook nog eens door die oordoppen heen moet komen??
bedoel jij de nieuwe Sony of de oude bekabelde Sure oortjes? zit een wezenlijk verschil in. de oude prop je er lekker diep in en je hoort met de muziek aan helemaal niets van de buitenwacht. de nieuwe Sony oortjes moeten het hebben van de schuim dopjes en de NC. allebei volstaan ze prima.
het komt wel goed met de zorgen van morgen, toch? het weer ziet er prima uit.:D
postings automatisch samengevoegd:

P.S.: weet jij waarom er een groen symbooltje bij onze avatar staat??

Vandorpe Marc

1e Versnelling
Heb vandaag eens die Garmin Zūmo 396 kunnen testen over langere afstanden en soms moeilijke plaatsen. Moet eerlijk zeggen, hij doet het zeer goed. Mooi duidelijk en is zeker mee met waar de motor is. Wel makkelijk met al die flitsdingen en die trajectcontroles. Weet ze nu tenminste te vinden. In Menen waar ik binnenkort woon was hij zeer goed, daar is het echte nachtmerrie met die een richtingen en natuurlijk de soms wat wilde rijstijl van de Fransen.

Bovenaan