Helm/Vizier Op zoek naar nieuwe helm

Henry0524

4e Versnelling
@Max ik heb kort geleden ook een nieuwe helm aangeschaft. Had een X-lite intergraal, maar wilde een systeemhelm proberen.
Ben op een vrije dag naar de helmenboer geweest en zo'n beetje alles op gehad wat er lag in in mijn maat.

Shoei, AGV, HJC, Scorpion, Arai en ook Schuberth en nog een paar...de enige die me goed passte/ lekker zat, en qua opties ook prijstechnisch de aantrekkelijkste is en dat is de Nolan N-100.5

En in de praktijk bevalt 'ie goed.
lekker ruim zichtveld door groter vizier, Ingebouwd zonnevizier, vooraf gemonteerde pinlock en geluid valt me mee..heb dan ook wel nieuwe gehoorbeschermers met de maximale filters erin. Kinstuk is gemakkelijk te openen/sluiten met wanten aan.

Mijn hoofd is ook niet helemaal rond, dus passen was al lastig.
Tot nu toe geen spijt van de aankoop. Gekocht met korting bij Ten Kate..

PurplePan1100

Kilometervreter
Ja Agv Compact st mag ook open worden gereden! ....

Ik heb echt van hcj, tot Shoei, caberg, Nolan, enz enz .. ja de Shark RAW past perfect en die rest van Shark weer niet (systeem helmen dan).. maar daar ga ik niet mee op de Pan zitten .. echt een show helm .....
:cool:

tManneke

5e Versnelling
Ik rij nu een 8 maanden rond met een AGV K-5 Jethelm. Best tevreden, maar het wordt wel warm als ik in de zon rij. De ventilatiestroom die ik eerder voelde, is er niet meer, hoewel alle kleppen openstaan. @DuinPan Jij hebt er ook zo een, is dat herkenbaar? :jin:

DuinPan

Mega Mijlenmaker
Nee? Heb je wel het ventilatieklepje aan de achterkant open, anders komt er geen luchtstroom op gang van voor naar achter.

tManneke

5e Versnelling
Nee? Heb je wel het ventilatieklepje aan de achterkant open, anders komt er geen luchtstroom op gang van voor naar achter.
Jep, alles staat open. Ik ga eens checken of het te maken heeft met de stand van mijn windscherm, bedacht ik me. Op de Pan voelde ik het nl. wel.

PandaBlack

Kilometervreter
Pasvorm is per mens en merk altijd weer iets anders. Daarmee ook draagcomfort en stats. Een helm die in een review als stil is ervaren kan voor de een fluiterstil zijn en voor de ander een tornado in een suizende klankkast. Net iets teveel ruimte bij de oren is al genoeg. Is ook waarom ik afraad online te shoppen zonder passen. Meten is weten.

Tot op heden houdt voor mij de €140,- kostende LS2 FFS325 systeem helm zich goed. Rij er sinds mn rijlessen mee, nu een jaar geleden. Ondanks de prijs is ie redelijk licht, heeft goede impact scores en alles wat een helm nodig heeft. Groot visier, 2e zonnevisier, pinlock, universele intercom uitsparingen, kussens die na 15.000+ km amper pasvorm hebben verloren, degelijke ventilatie en op mijn eierhoofd is ie redelijk stil.

Minpuntje is de visier pakking bovenaan. Bij extreme regen en wind vanuit een bepaalde hoek 1 of 2 keer een drupje aan de binnenkant van het vizier gehad. Hebben meer last van ook uit het hoge segment dus mag niet klagen.

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
@Max ik heb kort geleden ook een nieuwe helm aangeschaft. Had een X-lite intergraal, maar wilde een systeemhelm proberen.

Shoei, AGV, HJC, Scorpion, Arai en ook Schuberth en nog een paar...de enige die me goed passte/ lekker zat, en qua opties ook prijstechnisch de aantrekkelijkste is en dat is de Nolan N-100.5

En in de praktijk bevalt 'ie goed.

Mijn hoofd is ook niet helemaal rond, dus passen was al lastig.

Eens.
Prima systeem helm voor het geld.

Sjoko1965

4e Versnelling
@FransE echt wel mooie Pan heb helm heb ik hem zelf in fluor geel. Erg prettige helm en met pinlock.

Bijlagen

• 20210719_074950.jpg
    20210719_074950.jpg
    59,9 KB · Weergaven: 11
  • 20210719_075016.jpg
    20210719_075016.jpg
    67 KB · Weergaven: 9
  • 20210719_075039.jpg
    20210719_075039.jpg
    69,3 KB · Weergaven: 11

PeetST88

1e Versnelling
De pasvorm van de helm is voor een anders dan de andere, devies is inderdaad zelf uitgebreid passen. Zelf heb ik een ovaalvormig hoofd, dus er zijn maar een beperkt aantal helmen die mooi in passen.

Ik heb sinds 2016 een Scorpion Exo 920 systeemhelm, een hele fijne helm. Wel merk ik na 5 jaar dat ie iets wat minder wordt, zowel de binnenkant als de sluiting van de kinbak. Ondertussen al een paar maanden heb ik rondgekeken en gepast. Het wordt wederom een Scorpion, een Exo-tech en waarschijnlijk in Square wit/grijze uitvoering. Lekker koel in de zomer en valt redelijk mooi op in de verkeer met de bordeauxrode Pan. :cool: :vroem:

Bijlagen

• Screenshot_20210802-113235.png
    Screenshot_20210802-113235.png
    336,2 KB · Weergaven: 5
Bovenaan