Oplossing bpost kuipverbreders nu vermist in Nederland

Sjoko1965

3e Versnelling
Ja en het leuke is dat als ze het niet kunnen vinden de verstuurder max 50 euro krijgt. Da's lekker kun jij lekker blijven aanmodderen. Lang leven de post

Sjoko1965

3e Versnelling
Meest vervelende vind ik gewoon dan vind je eindelijk die kuipverbreders raken ze kwijt. Blijkbaar mag het niet lukken om ze te bemachtigen

Sjoko1965

3e Versnelling
Bpost heeft toegegeven dat ze het pakket kwijt zijn, gaan komende week het pakket proberen op te sporen in het distributiecentrum

waffie

Kilometervreter
:Pardon:Erg vervelend maar het doet pijn in mijn hart om te horen dat mijn vrienden en collega's nu zo zwart genaakt moeten worden.

Een pakje versturen is dan wel simpel maar er komen zo veel handelingen bij kijken dat een vergissing zo gemaakt is.
verkeerd landcode, postcode,leesfout of het verzendadres verloren is gegaan en ja dan is het ook nog mogelijk dat er sorteerfout plaats vond etc .
Je spreekt over meer dan 1.500.000 pakjes per dag die overal van A naar B over C,D,E en F moeten.
En ondanks veel automatic is er ook nog heel veel handwerk bij.
Met name dat verloren pakje opsporen.... dat is handwerk
Zoals je jezelf nu zit te ventileren heb je werkelijk geen idee waar je het logistiek over hebt

Dan ga je klagen over 50 euri max vergoeding.
Inderdaad. omdat de afzender kiest voor een product met bepaalde grenzen zoals niet verzekerd versturen.
Aangetekend met waarde had ook mogelijk geweest
maar ik denk dat je mijn punt wel vat.

heb nog even geduld maar heb ook begrip dat er wel eens iets gebeurt waar 1000ende
medewerkers nu niet speciaal op uit zijn.

1610142094267.png1610142960100.png

Sjoko1965

3e Versnelling
@waffie ik weet waar ik het over heb, ik werk zelf bij de militaire post in Utrecht en doe dagelijks zaken met postnl,dus denk dat ik er wel wat van af weet. Alleen wij doen nog alles handmatig. Automatisering is niet altijd beter, wel sneller maar er worden dan ook veel fouten gemaakt door de scanners ( computer gestuurd) maak het dagelijks mee met wat we terug krijgen zonder geldige reden.

Btw aangetekend met waarde is ook maar tot 500 euro verzekerd.

En ik klaag niet over 50 euro maar over iets wat moeilijk te krijgen is en nu zoek is.

En ik heb begrip voor de postmedewerkers die hebben een erg drukke tijd achter de rug net zoals wij bij de militaire post want ook bij ons werken er een hoop mensen thuis en krijgen ze dus alles opgestuurd wat normaal verstrekt wordt op de kazernes.

Laatst bewerkt:

RRR

Kilometervreter
Nog ff geduld hebben. Zelf een paar keer een bestelling van Ome Alie kwijtgeraakt die dan uiteindelijk na máááánden toch nog boven water kwam. Snap overigens je frustratie, zeker nu het om zeldzame kuipverbreders gaat.

Laatst bewerkt:

PandaBlack

4e Versnelling
Zelf net een pakket uit het Verenigd Koninkrijk gekregen. Was sinds 16 december onderweg. Doos kwam volledig beschadigd aan (alsof er de premier league mee was gespeeld). Als kers op de appelmoes was het pakket ook niet bij ons aangeboden en zonder vermelding naar het lokale service point gebracht. Dit wisten wij niet want er zat geen briefje in de bus. Gelukkig had mijn vrouwtje niet het geduld om te wachten en had zij de winkel gebeld en ja hoor...... pakketje lag daar al 3 dagen.

Mja beter dan de DHL waar we extra betaald hadden om te garanderen dat aan ons adres werd geleverd zou worden en deze gewoon bij de winkel beneden werd gedropt. Geen briefje in onze bus en de DHL pakketten eindigden zo dus bij een postNL punt. Stond al klaar om retour afzender te gaan toen een van de medewerkers mij aansprak het daar lag.

Heb wat dat betreft nooit mazzel met verzenden of ontvangen. Toen Jamie nog in Amerika woonde een enorm pakket met lekkers gestuurd die na 3,5 maand pas aan kwam. Van een band gevallen en kwijtgeraakt bij de sorteerder.

:rolleyes:

waffie

Kilometervreter
Ik werk zelf bij de grootste logistieke dienst verlener ter WERELD

maar als je gaat zoeken is er altijd wel iemand te vinden die vind dat hij of zij benadeeld zijn geweest
dat is de mens eigen.

Maar er zijn ook positieve verhalen....

een motorrijder strand met een kapotte voorvork in Kirgizië en had me gemaild om wisselstukken op te sturen

binnen 48 uur hebben we daar de spullen heen kunnen krijgen

dat verzenden heeft inderdaad 80 euri gekost

maar probeer eens voor te stellen....... ik vind het een huzaren stukje van de bovenste plank

tManneke

4e Versnelling
Zo hebben ze ooit vanuit België chocolade paaseieren naar me gestuurd toen ik in Nicaragua werkte. Die kwamen 2 maanden na verzending aan, wat ik op zich al een huzarenstukje vond, wij zaten in de bergen in het Noorden van het land.
Enig minpuntje: ze kwamen als één blok witte, pure en melkchocolade door elkaar gesmolten aan. :cool: Smaakte wel overigens na 3 maanden enkel maar rijst en bonen. :animated-gift-emoji:

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
Dat is wel balen .
En die stukken zijn al zo zeldzaam.
Ik heb het geschreven stukje gewist Tiesemans en met pb verstuurd.

Laatst bewerkt:

Sjoko1965

3e Versnelling
He luitjes @waffie er is licht aan de horizon. Pakket gevonden en door de hardwerkende medewerkers van bpost op de rit gezet naar Nederland.
Ondertussen ook gematst door collega militair die zijn Pan opnieuw aan het spuiten was en geen kuipverbreders meer wilde hebben. Kon ze overnemen. Dus mogelijkerwijs binnenkort kuipverbreders te koop.

Laatst bewerkt:

Max

3e Versnelling
Onnodige quote verwijderd. @Max .U blijft dit doen.

Dan heb ik intresse, wil ze wél kopen dan !

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan