Overzicht 2021 verkeersboetes en snelheidsovertredingen

panman1100

VIP
Medewerker
Voor 2021 zijn de boetebedragen aangepast aan de hand van de inflatiecijfers.
Dit betekent dat de tarieven voor de politiestrafbeschikking, ook wel een bekeuring volgens de "Wet Mulder" genoemd, zijn vastgesteld, maar dit geldt niet voor alle strafbare verkeersovertredingen.
Een groeiend aantal kan immers niet meer met een simpele bon afgedaan worden, maar de officier van Justitie bepaalt bij deze verkeersfeiten het boetebedrag of laat, in uitzonderlijke gevallen, de overtreder voorkomen bij de (politie)rechter.
Voor motorrijders is daarop de meeste kans bij hoge snelheidsovertredingen*, rijden zonder motorrijbewijs of gedrag dat officieel gezien wordt als gevaarlijk, zoals het maken van een wheelie

Max

3e Versnelling
Ben ooit eens over een jaar of vijf veroordeeld geweest in Duitsland , 1550 euro boete en 7 maanden rijverbod alléén in Duitsland, in mijn land België mocht ik gewoon verder rijden .

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
  • Geen goedgekeurde en goed passende/deugdelijk bevestigde helm dragen als bestuurder, passagier motorfiets dan wel driewielig motorvoertuig: € 1500,-.
    :eek:
    Dat kleine stukje van de garage naar de stoep voor het huis voortaan ALTIJD met de helm op.

• Als bestuurder van een motorvoertuig niet zoveel mogelijk rechts houden op een autoweg of autosnelweg: € 150,-.
    Vind ik persoonlijk een hele lastige in de zin van dat ik vaak op een tweebaans rijksweg de neiging heb om voor mijn eigen veiligheid niet tussen de vrachtwagens te eindigen. Helaas dat het vaak (zeker tijdens de spitsuren) op zo'n tweebaans rijksweg één lange stoet vrachtwagens betreft. Waardoor je veelal links blijft rijden.

• Als bestuurder afslaan zonder een teken met de richtingaanwijzer of met de arm te geven: € 100,-.
    Mag wat mij betreft tenminste het dubbele zijn!!! Erger mij steeds meer aan de vele motorvoertuigen die géén richting aangeven. Ben verdomme niet helderziende!

Laatst bewerkt:

waffie

Kilometervreter
:clap:Dergelijk sanctie beleid levert een angstbeleid op waarbij de hoofdfunctie niet het hervormen van gedrag is maar zoveel mogelijk financiële middelen binnen te krijgen.
Het indirect gevolg is dat niemand nog wil of juist kan wijken van al die regels ( zie ook de toeslag affaire, anticipatie wetgeving, noodwetten beleid
en geeft wederom aan hoe deze huidige regering zijn burgers verder aanspoort tot grotere afstand richting overheid.
Een bureaucratisch geheel waar niemand nog verantwoordelijkheid voor wil nemen
Het lag allemaal aan een ander !!!! , ik wist het niet, heb ik niet gezien, maar zo zijn de regels etc etc
overigens was de inflatie voor dit jaar ca 1,3 % (gekrompen) en zijn de mensen er in koopkracht gemiddeld op achteruit gegaan door oa verdere daling van de rente

Laatst bewerkt:

Max

3e Versnelling
Ben ooit eens over een jaar of vijf veroordeeld geweest in Duitsland , 1550 euro boete en 7 maanden rijverbod alléén in Duitsland, in mijn land België mocht ik gewoon verder rijden .
Het was 128Km/hr te véél of te snel hoe zegt men dat in Nederland

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
Ik kijk wel eens naar " wegmisbruikers " op Y T.
De boetebedragen voor overdreven snelheid zijn niet mis in Nederland.
Dan kan je beter beboet worden in den Belziek , niet beboet worden is altijd beter.
Het is heel simpel en misschien zie ik het ook wat te simpel , maar rijd zoals het hoort en je hebt nergens last van.

Een filmpje , man rijdt op een 100 km/ u weg en wordt gestopt omdat hij 132 km / u gemiddeld rijdt.
Correctie is er al afgetrokken.
304 Euro + 9 euro administratiekosten !
Tsjonge.
Dan vragen ze de reden waarom hij zo snel rijdt , jaa klotedag zegt hij.
.....

tManneke

4e Versnelling
Ook iets om rekening mee te houden: vanaf 1 januari 2021 geldt in het hele Brusselse GEWEST (dus niet enkel de stad!) een snelheidsbeperking van 30km per uur. Enkele grotere wegen en tunnels zijn de uitzondering waar je 50 of 70 mag. En op de Brusselse ring mag je 90. Ik voorzie dat ik een aantal boetes ga krijgen, want 30km/u aanhouden op een gewone baan, ook nog eens met een Pan, lijkt mij erg moeilijk.

RogerNosurrender

5e Versnelling
Ja op het circuit had ik geen last van politie alleen van marshals....;) ....

nu ik gestopt ben met circuit racen en me over het algemeen netjes gedraag op de openbare weg , heb ik al geruime tijd geen snelheids overtredingen gemaakt.........

tevens ben ik me meer bewust geworden dat elk object op of langs de weg bij een val je lichamelijk schade oplevert , (stoeprand, verkeersbord, enz. ) ....

VendettA ST1100

3e Versnelling
Mijn laatste bekeuring kwam eergisteren binnen..parkeren op een laad en los plaats..was met de auto..maar had toch met de motor te maken...ik ging namelijk even snel mijn pakketje met de Achterbrug afhalen bij de winkel...€103,-

Bovenaan