Rem achter vast - Waterschade.

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Guardian

3e Versnelling
7 mei 2018
161
49
28
Pernis - Rotterdam
Type motor
ST1100
Voor mij begint het Honda avontuur perfect.
Gisteren avond laat uit mijn werk zie ik dat mijn remlicht niet werkt. Daar begint het verhaal.

Bij de aankoop vond ik de motor al slecht remmen aan de achterzijde maar nu...... Remklauw aan de achterzijde als een huis zo vast. Klauw met veel moeite verwijderd van de motor. Remvloeistof zat vol met water en een olie achtige drap.

Probeerde gelijk de achter velg te demonteren, moet een andere band op!
Nu zal ik iets verkeerd doen maar ik krijg mijn achterwiel niet gedemonteerd uit de fiets?? As verwijderd, Wiel is los maar in de klok gaat er iets niet goed?
TWEE vragen nu. Heeft iemand mogelijk een goede remklauw liggen en hoe verwijder je nu eigenlijk het achterwiel uit het frame.

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.518
2.402
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Filmpje mist stukje van kentekenhoudplaatje hier.
2 bouten onder je remlicht. En aan weerszijde 1.
Daarmee komt kentekenhouderplaat los.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.504
2.031
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Pfew, die rakkert in het filmpje heeft wel een goede reden om zijn band te vervangen. De slijtage is al dóór de koordlaag! :Shok:

Guardian

3e Versnelling
7 mei 2018
161
49
28
Pernis - Rotterdam
Type motor
ST1100
Verdm. Vind ik wat op MPl. effe niet goed opletten en blijkt dat er twee versies zijn van die klauwen. Waarschijnlijk de verkeerde onderweg...

Guardian

3e Versnelling
7 mei 2018
161
49
28
Pernis - Rotterdam
Type motor
ST1100
GEEN ABS

Maar, zou het kunnen dat er 2 type NON ABS zijn?. Mijn klauw is zwart en de aangeboden is grijs ??

Laatst bewerkt door een moderator:

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
956
714
93
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
Het spijt me Henk, maar ik vind dat geen goede benaming,

gereviseerd is 100 % naar nieuwstaat gebracht zoals Honda bedoelt heeft.

wat voor zoiets betekend als

geheel schoongemaakt en opnieuw gelakt
en waarbij tevens alle interne delen zijn vernieuwd incl nieuwe remzuigers

en dit lijkt me meer een remklauw die volledig functioneel is gemaakt
(dat er nieuwe afdichtingen inzitten geloof ik wel)

Te vaak wordt de term gereviseerd onjuist gebruikt en creëert ze een bepaald verwachtingspatroon dat de werkelijkheid vaak overtreft

Panofiel

3e Versnelling
5 mei 2016
185
62
28
51
Hoogeveen
Type motor
ST1100
Betekenis 'revisie'
Je hebt gezocht op het woord: revisie.

re·VI·sie (de; v; meervoud: revisies) 1herziening2(van machines) het nakijken en zo nodig herstellen

Guardian

3e Versnelling
7 mei 2018
161
49
28
Pernis - Rotterdam
Type motor
ST1100
Zo Henk effe op de koffie gehad en een bijna, nieuwe, nauwelijks gebruikte, gereviseerde remklauw ontvangen. Gelijk wat technische ondersteuning gehad en diverse zaken samen aan mijn motor aangepakt. Dit probleem gaat opgelost worden volgende week.

Thanks Henk / Dennis

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
4.884
4.592
413
70
Voorhout
Type motor
ST1100
Zaterdag de oorzaak van slecht onderhoud gezien.
Gevolg : remschijf naar z`n grootje en een remklauw die extreem vastzittende zuigers heeft.
Verkeerde geleidepen , en erg veel oxidatie.

De bout die de remklauw vasthoudt , zat zo extreem vast ,maar is uiteindelijk losgekomen.(vraag niet hoe),
niet normaal meer, en toen kon het achterwiel eruit (dachten wij) .
Bleek de meenemer niet mee te willen werken, maar ook deze is er uiteindelijk uit gegaan.
Bussen in de rubbers van de aandrijving waren de oorzaak , ook dit is opgelost.
Alles verder gecontroleerd en straks kan het spul weer in elkaar.(
wachten op de remblokken)

Vandaag nog even een andere remschijf en wat klein materiaal (
juiste vet en wat o-ringen)gebracht , en zodra de nieuwe achterband erop zit, kan hij er weer veilig mee rijden en remmen.

Voor de doemdenkers/negatievelingen hier op het forum ; de remschijf is een goede gebruikte.

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.105
1.455
113
44
biddinghuizen
Type motor
ST1100
zeg henk als die" goed gebruikt" is word het dan niet tijd voor een net exemplaar;):p:D

Guardian

3e Versnelling
7 mei 2018
161
49
28
Pernis - Rotterdam
Type motor
ST1100
Henk, bedankt weer man. Hou je tegoed bij gelegenheid :bravo:Sorry dat ik zo weinig tijd had om door te kletsen. Was gezellig.
Onderdelen van Hans zouden vanmiddag gebracht worden! Achterband zal zaterdag worden denk ik. Was zeker niet de eerste keer dat ik ereen uit elkaar heb gehaald maar dit was we weer een leermoment.
Net contact gehad met de vorige eigenaar en heb begrepen van zijn broer dat de ziekte K ervoor gezorgd heeft dat het motor rijden van het eene op het andere moment gestopt moest worden. Motor is daar gestald zonder dat er verder aandacht voor was. Als de motor klaar is ga ik bij die mensen op de koffie op uitnodiging. Als hij nog een rondje wil maken dan ga ik hem dat zeker gunnen.

Guardian

3e Versnelling
7 mei 2018
161
49
28
Pernis - Rotterdam
Type motor
ST1100
Vanmiddag bleek mijn nieuwe achterband binnen te zijn bij de plaatselijke motor shop. Direct opgehaald en alles weer gemonteerd. Starten - lopen, No Problemo. Even een rondje proefrijden, Henk hij remt KLASSE!! en bij terugkomst wil ik haar in de schuur zetten, maar ik bemerk dat de motor onregelmatig gaat lopen. DIT GAAT NIET GOED :duivel:

Verwacht vuil ik de carburateurs. Das nie mijn ding nie. Nu pas 85 kilometers gereden op mijn Pan maar denk nu dat dit Honda avontuur vervelend gaat worden :bom

RRR

5e Versnelling
18 sep 2016
577
187
43
Dalen
Type motor
ST1300
@Guardian, heeft de motor lang stilgestaan? Zo ja, misschien Forte proberen om de carbs te reinigen?

Guardian

3e Versnelling
7 mei 2018
161
49
28
Pernis - Rotterdam
Type motor
ST1100
Ja dat product is een optie. Motor heeft inderdaad een lange tijd stil gestaan. Tank zit vol nu maar ga het later proberen. Thanks

Haakie

3e Versnelling
15 feb 2018
196
36
28
37
Borne
Type motor
ST1100
Zo is het bij mij ook begonnen. Het ene na het andere. Allemaal van te lang stil staan.
Hou vol, er komt een moment dat je alle kwaaltjes hebt gehad en dan heb je er een fantastische fiets aan!

Paul_U

Kilometervreter
14 okt 2016
1.575
408
83
40
Apeldoorn
Type motor
ST1100
Guardian, wellicht is het een optie je tank leeg te pompen.
Als je de overhevelslang goed onderin de tank weet te krijgen, haal je vaak ook nog het een en ander aan vuil uit de tank.
Geen idee of de tank ook nog makkelijk schoon te maken is, maar daar zullen anderen ongetwijfeld meer van weten.
Oude benzine, los van eventuele vervuiling, schijnt al niet goed te zijn omdat benzine een mengsel is, en bij lang stil staan zichzelf splitst.

Guardian

3e Versnelling
7 mei 2018
161
49
28
Pernis - Rotterdam
Type motor
ST1100
Hoi Dennis, Alphen aan de Rijn, graag als het probleem blijft. Ik moet morgen in Zeeland zijn met de motor. Tank gaat dan vanzelf leeg. Heb even dat Forte product gehaald om te proberen. Is dat geen optie dan GRAAG omdat ik niet de kennis heb betreffende de carburateurs :good: