ST1100 remblokjes

henkkid

Beginnend Bestuurder
6 mrt 2020
14
4
3
25
Zwolle
Type motor
ST1100
Ik vroeg mij af welke remblokjes er op de Pan moeten in het remblok achter. heb al bij japparts gekeken, maar daar zijn 5 verschillende varianten beschikbaar van ECB.

mijn motor is een st1100 uit 1994. mocht er meer info nodig zijn, dan hoor ik het graag

Tiesemans

Kilometervreter
18 sep 2019
1.424
932
113
's-Hertogenbosch
Type motor
ST1100
@henkkid

Deze voor achter.

Deze voor vóór.

• Mee eens
  • Like
Reactions: marccc en henkkid

RogerNosurrender

3e Versnelling
11 sep 2020
165
127
43
47
Kerkrade
Type motor
Anders
@Tiesemans , ik weet alleen maar dat veel blokjes op onze motoren uit China komen en daar ook grotendeels geproduceerd worden.

productie kosten liggen daar lager !!

geloof maar niet dat die in Nederland gemaakt worden !!! Die komen gewoon van onze COVID-19 bron

PandaBlack

4e Versnelling
7 mrt 2020
234
337
63
Wieringen
Type motor
ST1100
De remblokjes die via de normale weg worden ingevoerd moeten aan strengere Europeese normen voldoen. De producten via Ali en Wish nou net niet en kunnen dus heel goed worden verkocht zonder aan de veiligheids eisen te voldoen. Zo veel producten die prima via zo een kanaal kunnen. De bovengenoemde zijn echter te crucial voor een veilige deelname aan het wegverkeer. Remmen staan boven aan dat lijstje cruciale onderdelen.

Risico bepaal je voor jezelf maar laat een eventueel nieuwe eigenaar wel weten dat hij zijn leven in de schaal legt voor een paar dubbeltjes besparing.

• Mee eens
Reactions: marc pan en fred

RRR

Kilometervreter
18 sep 2016
970
630
93
Dalen
Type motor
ST1300
In China rijden heel veel motorfietsen rond. Die zullen hun remblokjes, neem ik aan, meestal van de lokale markt betrekken. Van leveranciers dus die ook aan Ome Ali leveren. Dan mag je er vanuit gaan dat het niet allemaal slecht is. Gevoelsmatig zou ik ook geen remblokjes bij Ali kopen. Ik heb vorig jaar een setje DP blokken bij Waffie besteld. Bevallen uitstekend. Kan het verschil in remkracht met de originele blokken echt merken.

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
6.347
6.821
413
Voorhout
Type motor
ST1100
Waarom je een merk koopt?
Kwaliteitscontrole.
Dat is alles wat het is.
Ja, een hele hoop zal in China gemaakt worden, maar als een betrouwbaar bedrijf iets in China laat maken, is de kwaliteitscontrole goed,
dus kan je er van uit gaan dat je een goed product krijgt.
Alleen zijn dat wel de producten die daar door A merken geproduceerd worden, en over het algemeen niet de merkloze artikelen...….

Het is heel makkelijk om alles van een duur merk goed te vinden en alles wat goedkoop is slecht.. maar de waarheid is dat er ook uit China goede producten komen.

Ali-expres heeft geen kwaliteitscontrole. 0,0.

• Nuttig
Reactions: Tiesemans