Remklauw achter ST1300

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Tony

2e Versnelling
15 sep 2015
75
59
18
52
Gent
Type motor
ST1300
Beste Panleden,
Mijn achterste remblokken waren versleten. Ik heb nieuwe geplaatst. De remklauw losgedaan en gesmeerd. Nu heb ik het volgende vervelend probleem.
De remklauw blijft slepen tijdens iedere toer van het wiel. Het is een trilling dat door de kader gaat van de motor.
Ik heb de pistons al enige keren volledig ingedrukt en dan geremd zodanig dat deze misschien losser komen. maar het helpt niet. Ik heb dan de remblokken 1mm afgedaan. Niets helpt tot nu toe.
Ik denk dat de rempistons lang gewerkt hebben met versleten remblokken ( dus lang gewerkt met uitzittende pistons) . Zodat nu met nieuwe remblokken de pistons ingeduwd moeten werken.
Hebben jullie raad voor mij.

Alvast dank
Tony

Portupan

Kilometervreter
14 nov 2012
811
304
63
Poortugaal
Type motor
ST1300
Zuigers schoonmaken met een groene schuurspons.
Zittingen van de rubber afdichtingen uitkrabben.
Geheel hermonteren met remmenpasta.
Glijpennen (remcilinderhuis en pennen voor de blokken) opschuren met groene schuurspons.
Vetfilmpje aanbrengen.
Alles hermonteren en remleidingen met verse vloeistof ontluchten.

‘Kind kan de was doen’

Martin

robm84

4e Versnelling
16 sep 2016
226
101
43
33
nieuwegein
Type motor
ST1100
Een collega had dit probleem ook, alle klachten kwamen bij het achter wiel vandaan, wat bleek nou echter.

Het probleem zat aan de voorkant door de gecombineerde een!

Dus goed zoeken :)

Manus

5e Versnelling
21 jan 2016
578
496
93
68
Valkenswaard
Type motor
Anders
De achterrem wordt door het DCBS ook geactiveerd als je met de voorremmen remt.
Een verstopping of vastzitten van het DCBS zuigertje aan het voorwiel kan dit slepen veroorzaken.
Ook heb ik laatst gezien bij een van onze forumleden dat het ontluchtingsnippeltje achterrem verstopt zat en daardoor niet ontlucht kon worden.
Advies; het gehele systeem (laten)controleren en schoonmaken.
Er is uitgebreid info hierover te vinden op het forum.

Tony

2e Versnelling
15 sep 2015
75
59
18
52
Gent
Type motor
ST1300
Oei oei, zal best in een motorzaak laten herstellen. Dit gaat te ver voor mij. Of zijn er mensen die dit zien zitten. Ken wel wat van mekaniek maar kan me voorstellen als he als leek daar aan begint. Bedankt voor de info alvast.
Tony

Fred-A

Kilometervreter
14 nov 2012
990
277
63
overveen
Type motor
ST1300
bij mij bleef de hoofdremcylinder hangen, achter,#waardoor slepende rem

Biker T

5e Versnelling
3 jul 2016
415
276
63
53
Waspik
Type motor
ST1300
Ik heb ook een slepende achterrem gehad en bij mij lag het aan het retourklepje in de remcilinder op het linker remklauw (het DCBS). Deze zat verstopt zodat de vloeistof niet terug kon en daardoor de achterrem bleef hangen

Manus

5e Versnelling
21 jan 2016
578
496
93
68
Valkenswaard
Type motor
Anders
Neem eerst eens contact op met het MKT.
Naar de dealer gaan kan altijd nog(als je niet geholpen wordt);););)