1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Remprobleem na remrevisie op TDT

Discussie in 'Mobiel KlusTeam (M.K.T.)' gestart door Pieterpan, 15 okt 2017.

1. waffie

waffie Kilometervreter

Beste

Ik wil zeker geen discussie uit lokken maar nadat een remzuiger in de boring van de remklauw voorbij stofring en afdichting zit is het niet meer mogelijk dat deze scheef kan komen te zitten.
    het zogenaamde kantelen.
    De boring is zo precies dat enkel bij het plaatsen van de zuiger hiermee rekening moet worden gehouden.
    We gaan er dan wel uit van een smetteloze remzuiger en een onbeschadigde remklauw.
    ik heb het wel ervaren nadat er sprake was geweest van overmatige hitte (De vloeigrens, maar dit beschouw ik als een uitzonderlijke situatie)

Zelfs een gevormde remschijf heeft hier geen invloed op. immers het frictie materiaal vormt zicht exact naar de contouren van de remschijf.

Dit is ook de reden dat nieuwe remschijven zich bij voorkeur het beste voelen met nieuwe remblokken om daarmee het contact vlak zo groot mogelijk te houden van af het begin
    Al is er altijd een periode van inslijten.

• Oneens Oneens x 2
    • Informatief Informatief x 1
  2. marccc

marccc Kilometervreter

wat was er nu aan de hand ???

3. Pieterpan

Pieterpan Beginnend Bestuurder

O.a. thuis aan het klussen geweest, waardoor ik er nog niet verder aan toe ben gekomen.
    Eerstvolgende is checken of de stift er op de juiste wijze inzit. Daarna blijft mogelijk alleen nog een verstopping over.
    Voordat er nieuwe remschijven opzitten ga ik er niet meer op rijden.

• Mee eens Mee eens x 3
    • Winnaar Winnaar x 1
  4. fred

fred Kilometervreter

Pieterpan
    Het rem probleem al opgelost ?

5. Fred-A

Fred-A Kilometervreter

beetje onbevredigende afloop zo.

• Mee eens Mee eens x 1
  6. RRR

RRR 5e Versnelling

Geduld ....... de beste man is aan het klussen en heeft waarschijnlijk meer dingen aan z'n hoofd dan alleen z'n Pan....

• Leuk Leuk x 3
  7. Sancho Panza

Sancho Panza 4e Versnelling

Ik weet niet of Pieterpan een flinke vrijstaande boerderij aan het verbouwen is... Of een "klusser" is met 2 linkerhanden...

Maar ben, een half jaar later, ook wel benieuwd naar de oorzaak van zijn probleem.
    Deze info kan anderen ook weer helpen, ik gebruik de zoekfunctie daar ook zéér regelmatig voor.

Misschien kan hij nog even een reactie plaatsen, van TapaTalk krijgt hij zo een "reminder" als ik op <ENTER> druk. :)

• Mee eens Mee eens x 1
  8. Pieterpan

Bij deze een reactie van mij n.a.v. het bericht van Sancho. Het is van mijn kant erg stil geweest vanaf november.
    Ik kan mij voorstellen dat men denkt: bekijk het maar! Omdat ik verder niet meer heb gereageerd.
    Sorry als ik daardoor ondankbaar over ben gekomen. Het heeft even geduurd, maar ik ben uiteindelijk weer in beeld
    Financieel waren er wat andere prioriteiten, maar gelukkig hoef ik aan anderen daarover geen verantwoording af te leggen. :rolleyes:

Na een te lange winterpauze heb ik eindelijk wat geld kunnen verzamelen om e.e.a. aan te pakken.
    Deze week heb ik de oude remleidingen vervangen door nieuwe RVS remleidingen voor en achter.
    Heb dus niet echt 2 linker handen, maar sommige zaken zijn voor de eerste keer zelf doen wat onwennig.;)
    Ook meteen nwe RVS koppelingsleiding besteld. Ik verwacht nog deze week nieuwe remschijven binnen te krijgen.
    De remblokken zijn al tijdens de techniekdag in Teteringen vernieuwd bij de revisie van de remklauwen.
    Volgens mij zit er geen verstopping in de remklauwen. Ik kan de cilinders vrij makkelijk weer indrukken.
    Daarmee hoop ik het euvel opgelost te hebben en snel weer te kunnen rijden. De Pan staat al veel te lang stil (vanaf half oktober)

Beter laat dan nooit, maar bij deze dank voor het meedenken aan iedereen die input heeft gegeven.
    Sommige opmerkingen waren misschien wat minder leuk om te lezen, maar mogen wat mij betreft gewoon gezegd worden.
    Daar heb ik geen moeite mee. Uiteindelijk waren alle reacties met goede bedoelingen.:)

Gr. PieterPan
    • :Wavingyellow:

• Leuk Leuk x 4
  9. Sancho Panza

Kijk! Pieter... Ik maak nog wel eens een grapje en als de boerderij af is... Hoort daar vast ook een grote schuur bij...
    En wat kan er in die schuur staan om lekker "ruim" te klussen? Juist! :Biggrin

Helaas is dat maar een verzinsel/gekkigheid(?) en rest vooral het probleem maar zeker ook een oplossing.
    En daar komt het Forum dan nu eenmaal om de hoek kijken. Ik blies dit topic gewoon weer eventjes nieuw leven in.

Ik ben hier ook niet continu te struinen, alleen gericht als ik een probleem heb, en ik ken ook (licht) depressieve periodes.

Heb momenteel zelf al een jaar een ABS probleem dat nu pas serieus wordt aangepakt, met uiteindelijk de magische handen en kennis van Rex.

De voorbereidingen van het sloopwerk zijn al begonnen door mijn "vriendje" Olaf en dat scheelt me al heel veel tijd.

Voor het meten, schoonmaken van de pomp, probleemoplossing etc. schakel ik Rex in, ook stalen remleidingen worden dan meteen overwogen.

Als ie dan weer (voor de zoveelste keer ;)) geheel uit elkaar ligt moet dat ook wel "nuttig" zijn uiteraard.

De vorige keer verving ik al mijn kuipboutjes, maar da's ontspannend werk en functioneel... Qua looks!
    Ik ben begonnen met een Pan als leek, maar wordt steeds wijzer en handiger.

Sommige standaard zaken kan ik onderhand gewoon zelf, soms heb je hulp nodig van experts...

En laten we die hier nu gewoon "beschikbaar"hebben? Allemachtig mooi... Blij met dit Forum.

• Leuk Leuk x 3
    • Mee eens Mee eens x 2
    Laatst bewerkt: 17 apr 2018
  10. Pieterpan

Ik kan me daar helemaal in vinden Sancho. Trouwens, de Pan staat zomer en winter buiten. Had ik maar die grote schuur.

Ik ben vaak geneigd om het erg bij mezelf te houden, waardoor ik te laat om hulp vraag.
    En daar is inderdaad nu net het Forum voor, dus chapeau voor de mogelijkheden die het Forum biedt, ook nog eens met de nodige humor.Tease

Zodra de remschijven binnen zijn gaan deze op het voorwiel, remmen afvullen en ontluchten. Dan opgelucht weer de weg op.

Ik heb eerder ook al eens van de kennis van Rex gebruik mogen maken, naar alle tevredenheid, met een koppeling revisie.
    Ook met het vernieuwen van de distributieriem fantastische hulp gehad, weet zo snel niet meer van wie, maar ook daar weer van geleerd.:good:

De hulp tijdens de TDT was helemaal geweldig. Ik heb terecht op mijn kop gekregen over mijn nalatigheid wat onderhoud betreft.
    Dat heeft me wel wakker geschud. Alleen maar rijden en tanken is idd niet genoeg. Kortom toppers, die van mij mogen zeggen wat ze ervan vinden.
    Moet kunnen. Ik kan er alleen maar van leren.

Zodra de brommert weer met volle tevredenheid de weg op kan laat ik het weten en kom ik graag weer naar een TDT of andere bijeenkomst.
    Wie weet komen we elkaar eens tegen.

:Wavingyellow:

• Leuk Leuk x 4
    • Top Top x 2
    • Winnaar Winnaar x 1
  11. Dennis

Dennis The Preacher

@Pieterpan: ff verse olie erin en forte 1 in je tank gooien. Misschien nieuwe bougies ook optie??

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Leuk Leuk x 2
  12. Pieterpan

onnodige quote verwijderd

Olie verversen hoort zeker ook nog tot de bezigheden Dennis. Bougies moet ik nog bestellen.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 apr 2018
  13. Dennis

Dennis The Preacher

Zou dan ook benzinefilter meenemen.

14. Sancho Panza

In 2015 had ik een nieuwe remschijf achter nodig en ik ben nogal van het zoeken naar de meest voordelige prijs.

Omdat ik ooit hier of op een TDT heb gehoord, en aangenomen, dat het het "beste" is om originele blokken met originele te combineren kwam ik destijds uit bij David Silver als "winnaar", ondanks de verzendkosten uit Engeland.

Het loont om even rond te kijken bij de verschillende aanbieders van "original parts", want daar zit per product soms ook weer wat prijsverschil in.

Op dit moment ben ik bezig om het opnieuw uit te zoeken, maar nu voor (o.a.) de 2 voorste remschijven.

Dit verwerk ik in Excel maar het vergt best wat klikwerk en moet daarbij omrekenen van de pond naar euro.
    Ik zal mijn "bevindingen" plaatsen in een nieuw topic in de juiste sectie, denk onderdelen. -LINK-

Onlangs heb ik kennis gemaakt met Henk Roukama van Japparts en zij zijn leverancier van EBC.
    Argument om voor dit merk te kiezen was: Deze onderdelen van Honda zijn ooit bedacht en staan verder "stil".

EBC blijft maar doorontwikkelen... 2 schijven vóór zouden daar zo rond de €290,- kosten.
    Voor imitatie noemde Panman Henk ook al deze naam, naast TRW Lucas.

Mag ik vragen voor welk merk jij gekozen hebt en wat hier de de prijs van was?

Nee, weet dus wat het ongeveer kost, zal niet schrikken... En is voor iedereen handige info.

Laatst bewerkt: 18 apr 2018 om 05:47
  15. Fred-A

Fred-A Kilometervreter

schijven van Rad.be kosten ? was een aanbieding wel trw schijven en ze doen het prima. 1300

16. Pieterpan

Ik heb in eerste instantie gekozen voor Ferodo schijven (i.v.m. de prijs), echter waren deze niet op voorraad.
    Vervolgens voor alternatief gegaan en EBC laten leveren, via MLM parts. Moest hier uiteraard wel wat voor bijbetalen.

Deze zitten er inmiddels op, nieuwe remolie gevuld en ontlucht. Na een stukje rijden bleek dat de voorrem toch weer dusdanig vast ging lopen
    dat verder rijden niet verantwoord was. Remmen zonder de voorrem aan te raken lijkt mij niet zoals het hoort.

Met een aanhanger de motor weer opgehaald. Vanavond bestel ik een nieuwe revisieset voor de hoofdremcilinder.
    Dit was op de TDT van oktober ook vervangen, echter door een bij elkaar gevonden set van de dealer in Waalwijk.
    Ik heb het idee dat één van de rubbers niet de juiste is. Is namelijk groter dan wat een revisieset laat zien.

Als de juiste set er in zit hoop ik dat het eindelijk opgelost is. Begin er onderhand wel een beetje de schijt van te krijgen.

IK WIL RIJDEN!

• Niet Leuk Niet Leuk x 1
  17. Dennis

Dennis The Preacher

Dat probleem wordt echt wel opgelost. Geen zorgen.

18. Sancho Panza

Eh... Pieter... Typfoutje? Je begint er zo onderhand de schijF van te krijgen! Of lezen er geen kinderen mee? :Biggrin

EBC wordt ook aangeraden door PanMan Henk, daarom overweeg ik ze zelf ook te kiezen... Zeker gezien de prijs t.o.v. origineel.

Ik zie Dennis en Olaf regelmatig bezig, zij zijn vaak welwillend om te helpen en handig door heel veel ervaring.
    Misschien moet je ze even contacteren via een PB'tje. Wie niet waagt... Je remmen zijn uiteraard ontzettend belangrijk.

19. Haakie

Haakie 3e Versnelling

Zowel EBC als TRW/Lucas is prima spul. Niks mis mee.

• Mee eens Mee eens x 2

Deel Deze Pagina