1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Remproblemen

Discussie in 'ST1300' gestart door mart kienhuis, 15 apr 2017.

  1. mart kienhuis

    mart kienhuis 2e Versnelling

    Problemen met de remmen .ik heb aan de voorkant nieuwe remblokken geplaatst achter was nog goed .maar ik heb alles uit elkaar gehaald alle 3 de klauwen en dus voorzien van nieuwe rubbertjes en keerringen alles weer terug geplaatst en de zaak ontucht zoals beschreven als voorschrift .maar nu blijft de voorkant en met name aan de linkerkant steeds vast zitten als ik de remmen bedien de cups gaan op niet meer terug als ik er op druk , tegendruk gaatje in het vulpotje is Open vraag me af wat ik over het hoofd zie ...
     
  2. panman1100

    panman1100 VIP Medewerker

    Heb jij de Pcv klep aan de zijkant ook ontlucht?
     
  3. Portupan

    Portupan 5e Versnelling

    Zuigertjes brandschoon gepoetst?
     
  4. mart kienhuis

    mart kienhuis 2e Versnelling

    Ja ja alles brandschoon heb zoals ik al zei alles uit elkaar gehaald zo ook de hulpcilinder aan de linkerkant heb de plunjers schoon gemaakt ook die van de remvloeistof maar als ik de remblokken aan de linkerkant eruit haal en de linker plunjer terug duw komt rechts naar buiten Zoals het hoort maar terug duwen gaat niet . Normaal moet je alle 2 terug kunnen drukken .het lijkt of er ergens de druk niet weg kan kan het met de ABS pomp te maken hebben..geen idee maar ik vindt het vreemd .
     
    • Winnaar Winnaar x 1
  5. mart kienhuis

    mart kienhuis 2e Versnelling

    Pcv klep is denk de ontluchtings nippel aan de rechter kant naast de tank .daar komt geen luchtbel meer uit alles goed ontlucht
     
  6. panman1100

    panman1100 VIP Medewerker

    Mart , ik zou het volgende doen ,

    de vloeistof (voor) aftappen en de linkerremklauw opnieuw demonteren ,

    zuigers met stof/keerringen verwijderen ,
    waar de banjobouten aansluiting zit doorspoelen , (perslucht / remmenreiniger gebruiken)
    dan de leiding doorspoelen van het remreservoir naar de aansluiting remklauw.

    Check of er geen vuil of aanslag in de groeven zit van de keer/stofringen.

    De keerringen/stofringen er opnieuw erin zetten (gebruik Ate remmenpasta) en controleer of de zuigers makkelijk heen en weer gaan. Zo ja , alles weer monteren en afvullen.

    Daarna het hele systeem goed ontluchten .

    Succes.
     
    • Informatief Informatief x 3
    • Leuk Leuk x 1
    • Mee eens Mee eens x 1
  7. Gert-Jan

    Gert-Jan 1e Versnelling

    Zelf heb ik een paar jaar geleden de remvloeistof ververst met als handleiding dit filmpje.

    Honda ST1300A Brake Bleeding:

    View: https://www.youtube.com/watch?v=XsABU21d4uU


    Mogelijk al bekend mee;maar misschien levert dit nog wat op.
    En ja...de motor remde ook prima daarna.
     
  8. mart kienhuis

    mart kienhuis 2e Versnelling

    hoi Gert-Jan , ik heb inderdaad dit filmpje ook bekeken en precies gedaan wat ze daar ook voor schrijven maar telkens als ik de gehele volgorde gedaan heb blijft het voorwiel echt aanlopen zoniet gewoon vast zitten , ik denk dat ik morgen een ander set ga halen maar dan met een vacuümpomp want dit gaat te lang duren helaas , word vervolgd
     
  9. RRR

    RRR 4e Versnelling

    Zitten de blokken er wel goed in? Kan maar op één manier zou je denken, maar ik heb het laatst toch gepresteerd om één van de remblokken in de achterste remklauw niet helemaal goed te monteren. Bleek het remblokje te blijven hangen doordat het veerplaatje er verkeerd-om inzat, waardoor het blokje scheef ging staan in de remklauw. Gevolg: een sponzig gevoel in het rempedaal en een krom remblokje dat ook niet meer goed terugkwam en daardoor een zwaar lopend achterwiel.
     
  10. mart kienhuis

    mart kienhuis 2e Versnelling

    Hehe nou we zijn eruit hoor ...zoals ik al zei heb alles uit elkaar gehaald ook de remcilinders en nu komt het buiten de remcilinder voorrem zit een pinnetje tussen de remcilinder en de rem handel dat was de boosdoener had ik er verkeerd om in gezet waardoor het terugloop gaatje in het reservoir dicht werd gehouden omdat de plunjer niet ver genoeg terug kon komen en dus de voorrem cups niet meer terug konden gaan bij het los laten van de handel .hoe stom het ook is en zeker voor mij want het is normaal een klusje van een paar uurtjes pffff . Allemaal bedankt voor het mee denken dit overkomt mij nu nooit meer .
     
    • Winnaar Winnaar x 2
    • Handig Handig x 1
  11. mart kienhuis

    mart kienhuis 2e Versnelling

    WP_20170421_003.jpg
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • Informatief Informatief x 1
  12. pheufk

    pheufk Mega Mijlenmaker

    Heel bekend heb ik ooit bij iemand bij zijn 1100 gezien die dat ook had.
    Daar zat ook het rubbertje verkeerd om er in.
     
  13. fred

    fred 5e Versnelling

    wie werkt kan kleine foutjes maken toch,en van fouten leer je, de meesten van ons. ik vond het weer leerzaam.
     
    • Mee eens Mee eens x 1

Deel Deze Pagina