1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ST1100 Reparatieset benzinekraan st1100

Discussie in 'Onderdelen' gestart door PanEuRoel, 3 sep 2016.

1. PanEuRoel

PanEuRoel Kilometervreter

Hoi allemaal,
    Gisteren bij OmeNoot geweest, andere veertjes laten zetten en tegelijketrtijd een carbtune gedaan. Bleek dat de benzinekraan lekte. Waarchijnlijk een scheurtje in het membraan.
    Bij Roukema een vervangingssetje opgezocht:
    http://www.japparts.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=830_832_831&products_id=5252
    BENZINEKRAAN REPARATIE SET FCK-36
    Echter, er staat ook bij:
    ?NOTE : van enkele ST1100 modellen is de benzine afsluiter 2 mm hoger dus is de afsluiter van deze set 2 mm te laag, de rest past wel.
    Vraag: Hoe weet ik of dit setje bij mij past of niet.
    Ik rijd een ST1100 uit 2002, type ST1100 AY
    Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties

Roelof

2. MINIBENZ

MINIBENZ Klokje Rondrijder

Geven ze dat niet aan op de site van Roukama dan, voor welke modellen het wel of niet geschikt is?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

3. PanEuRoel

Heb gebeld, kreeg het advies om te informeren op het forum. :Nea:

• Leuk Leuk x 1
  4. ThunderSTreak

ThunderSTreak Mega Mijlenmaker

Als dat het geval is, dan heb je recht op 25% korting bij Roukema; wij zijn immers hun helpdesk (vind ik).

Overigens is vaak slechts het grote membraan kapot en niet de afsluiter.

• Leuk Leuk x 3
  5. Speedy-Pan

Speedy-Pan Mega Mijlenmaker

Klopt het grote membraan gaat scheuren.

Heb mijn setje daar ook vandaan en heb besteld op bouwjaar, volgende dag binnen en paste goed.

6. Pannert

Pannert 3e Versnelling

Roukama heeft volgens mij niet echt kennis van zaken.

voor mijn SilverWing ben ik op zoek naar een revisiesetje voor de benzinekraan. in de rubriek op hun site voor de SilverWing werd een setje aangeboden, EXACT hetzelfde als in de link van de openingspost. maar dan zonder dat kleine membraan. de set besteld, want ja, het staat bij de SW, 'dus zal het wel passen'. niet verder gekeken dan mijn neus lang was...

dus niet. set was niet compleet, want geen klein membraan. gereclameerd bij Roukama. antwoord: een revisieset waar het kleine membraan OOK in zit, is bij ons niet leverbaar want zo'n set is een origineel Honda onderdeel....terwijl het dus gewoon op hun site staat, zoals blijkt uit de openingspost.

7. Speedy-Pan

Snap er geen bal van bij mij was het compleet, ruim een jaar geleden heb ik het vervangen.

8. PanEuRoel

Ik heb vandaag een setje besteld. Ik hou jullie op de hoogte van de inhoud van het spul. Hopelijk heb ik de afsluiter niet nodig en zo ja hoop ik dat er geen hoogte verschillen zijn. Dirol

9. Huubxxl

Huubxxl Guest

heb er een op voorraad bij siccama sales of zoiets besteld ( wie bedenkt zo'n naam )

hoop hem niet nodig te hebben maar als het moet hoef ik niet te wachten op de post ☺

• Leuk Leuk x 2
  10. Huubxxl

Huubxxl Guest

20160904_094048.jpg
    zo iets zou volgens info moeten passen

• Leuk Leuk x 3
  11. Pannert

Pannert 3e Versnelling

de set voor een Pan en de set voor een Silverwing zijn volgens mij exact hetzelfde met dat verschil (hmm, dat wringt: exact hetzelfde en tóch verschillend:Pardon:) dat er in de set voor de SW geen klein membraan zit (en uiteraard een ander onderdeelnummer). en Roukama beweert dat ze geen [volledige] revisieset voor de SW kunnen leveren omdat dat, volgens hen, een origineel Honda-set is, en alleen bij Honda verkrijgbaar.

12. Joop

Joop Motorrijles

Beste Paneuroel, heb het zelfde probleem met de benzinekraan gehad, scheurtje in membraam, revisieset bij Roukama gekocht € 25,00 paste wel leek ook perfect behoudens als er druk op werd gezet
    lekte deze door. Uit eindelijk bij csm.com nieuwe benzinekraan besteld wel prijzig € 153.60 incl verzending. Maar het werkt.

• Leuk Leuk x 1
    • Niet Leuk Niet Leuk x 1
  13. Speedy-Pan

Staan andere Honda modellen op de verpakking, maar het lijkt er wel heel veel op.

14. Jan European

Jan European 3e Versnelling

Het setje op de foto van Huub met artikelcode FCK36 is het juiste setje. Op het label staan inderdaad voornamelijk Goldwing 1500 modellen.
    Ik heb het setje jaren geleden eens via een groepsaankoop gekocht. De prijs was toen rond de € 10,00 als ik mij niet vergis. Sinds die tijd ligt het setje standaard in mijn topkoffer.

• Leuk Leuk x 3
  15. Columbo

Columbo 2e Versnelling

Je kunt de revisie set voor je benzinekraan ook bij Pols Motoren (Honda dealer) in Waalwijk bestellen.
    Set kost 22 euro incl. bezorgkosten. Deze set is beter van kwaliteit als de set die van Ali expres komt.
    Daarvan is het rubber een fractie dunner. Heb deze ervaring in juli j.l. opgedaan.

• Leuk Leuk x 2
  16. Ome Noot

Ome Noot Moderator Medewerker

Kijk, en dat is nou info waar we wat aan hebben.
    Hieruit blijkt dat origineel gewoon beter van kwaliteit is en waarschijnlijk 100 dagen eerder geleverd wordt na bestelling

• Leuk Leuk x 1
  17. Huubxxl

Huubxxl Guest

ik mag ervan uitgaan dat de set van siccama sales niet uit china express land komt gezien hij na 2 dagen binnen was en iets rond de 12 euro koste.....is toch te duur voor ali of niet ☺

• Leuk Leuk x 1
  18. Fredv50

Fredv50 Kilometervreter

Heb wat ervaringen met MSP opgedaan .
    Bij grote levering blijft het wachten op dat alles er is , is wel zo netjes maar dit duurt dan 2 weken.
    Ben hiervoor naar de plaatselijke orginele Honda dealer geweest, blijkt dit na bestelling , gewoon de volgende dag in huis te zijn , kan je gelijk verder,

En naar kosten gekeken te hebben , scheeld dit op een bestelling van diverse onderdelen bij elkaar van €200, euries dit maar €5,- duurder te zijn bij de dealer.

Prijzen zijn exl btw en exl verzenden .bij MSP

Dus ik heb de weg naar de Honda Dealer gevonden .:biker:

Mits voor de gangbare , meeneem rubbersHenk, veren Nootje , klemmen Manus
    En zo zijn er nog meerPanners met onderdeel aanbiedingen

Dus doe er je voordeel mee.Yahoo:

• Leuk Leuk x 2
    Laatst bewerkt: 12 sep 2016
  19. Fredje1

Fredje1 3e Versnelling

als dit een regelmatig voor komend item is :
    - geen idee om groeps aankoop te doen ? ( wel het goede uit-gezochte type )
    - je kan er 'n techniekdag van maken of preventief in je koffer bij je hebben.
    ( voor als je op 'n berg staat en je Pan er mee uitscheid ... )

• Leuk Leuk x 2
    Laatst bewerkt: 12 sep 2016
  20. Eddy DM

Eddy DM 4e Versnelling

Fredje1, lees de zin tussen haakjes eens hardop Rofl

• Leuk Leuk x 2
  21. martinpan

martinpan 4e Versnelling

22. PanEuRoel

Hoi lui, ik heb het setje inmiddels binnen. Het is hetzelfde setje als je kunt zien in de post van Huubxxl. Ga dit samen met Lucky Luc er in prutsen. Dirol

• Leuk Leuk x 2
  23. PanEuRoel

Setje geplaatst. Piest percas, pits ferfectly. Good:Extinguishflame:

• Leuk Leuk x 3
  24. Stekel

Stekel 3e Versnelling

Wil ook zo`n setje bestellen bij siccamasales maar krijg steeds demelding dat de site niet helemaal safe is.
    Ervaringen hier?

25. Nosegear

Nosegear Administrator Medewerker

Hmm, een echte malware warning. Daar zou ik dan toch even niet doorheen gaan duwen!

26. Dennis

Dennis The Preacher

Site hier geen probleem trouwens

27. martinpan

martinpan 4e Versnelling

28. Ome Noot

Klink misschien gek he, maar zo'n revisiesetje is toch verrekte lastig te verkrijgen schijnt het.
    Kun je twee dingen doen....
    Of een Pan 1300 kopen, dan heb de dat geklooi met zo,n membraan ook niet
    Of je stopt een stukje van 8 centimeter koperen buis 12 mm in je kuipvakje.
    Mocht je membraan dan ergens op de wereld de pijp aan maarten geven dan kun je simpelweg effe je tank cover eraf halen en een bypass maken tussen die twee dikke slangen die op je membraan zitten.

• Mee eens Mee eens x 1
  29. Dennis

Dennis The Preacher

• Mee eens Mee eens x 2
    • Leuk Leuk x 1
  30. Stekel

Stekel 3e Versnelling

@Ome Noot
    Wat is er op tegen om die bypass er permanent op te zetten?

31. PanEuRoel

32. Ome Noot

Die bypass zou ik er nooit continue op laten zitten..
    Dat membaam zit er niet voor joker tussen...

Deel Deze Pagina