Rev'it doorwaai setje

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Job de Zeeuw

5e Versnelling
18 aug 2018
518
200
43
68
Rijsbergen, NB
Type motor
ST1100
In maart heb ik geïnvesteerd in een doorwaai setje van Rev'it!
Het gaat om de Tornado2 jas (€ 287,-) en broek (€ 269,-) en de Dirt 3 handschoenen (€ 89,99) Motorkledingstore Breda.
Jas en broek zijn standaard voorzien van een uitneembaar wind- en waterdicht thermomembraam. Broek en jas kunnen aan elkaar geknoopt worden d.m.v. een rits.
Doorwaaikleding is natuurlijk een compromis tussen comfort en veiligheid maar mijn indruk is dat dit het beste is uit twee werelden. Het geheel voelt stevig en veilig aan met voldoende versterking op de kwetsbare punten. De set is standaard voorzien van SeeFlex CE-2 level bescherming, zelf nog aangevuld met SeeSoft CE-level 3 rugprotector.
Eventueel kan je natuurlijk ook nog een (prijzig € 120,-) Rev'it! liquid koelvest overwegen.

Na wat ritten kan ik alvast de eerste ervaringen delen.
Het verdient zeker aanbeveling om de boel in de winkel te passen, te krap is oncomfortabel en te wijd gaat bij de mouwen wat wapperen in de rijwind.
Jas en broek voelen best wel zwaar aan (samen zo'n 4,5 kg) maar eenmaal aan zit het echt als gegoten en het geheel rijdt dan ook heel comfortabel.
Handschoenen ook perfecte pasvorm zonder knel punten.

De eerste rit (55 km) was bij een temp van ongeveer 10 graden, uiteraard met voering, met daaronder onderbroek en een hemd met korte mouwen. Geen centje last van de kou gehad dus prima bevallen.
Daarna een rit met zomerse temperaturen (26 graden) zonder voering. Nu is het zo dat ik een hoog scherm heb die best wat wind tegen houdt en dat geldt ook wel voor de kuip. De jas liet voldoende rijwind door om het lijf koel te houden, de broek had wat moeite met de kuip om een royaal koelend effect te verzorgen. De benen net wat buiten de kuip houden hielp duidelijk. Dankzij de handschoenen geen zweet handjes. Misschien toch eens een zomerruitje monteren voor nog wat extra verkoelend comfort :D

Helaas (of gelukkig) nog geen regen meegemaakt dus over de waterdichtheid kan ik nog niets melden.

Al met al ben ik tot op heden tevreden met de aankoop en hoop hier nog veel kilometers van te genieten.
264492645026451

Sjaak

5e Versnelling
21 sep 2018
665
296
63
68
Wieringerwerf (NH)
Type motor
ST1300
Ik heb ook een doorwaai jas van Rev'it, Al een aantal jaren geleden op de motorbeurs in Groningen gekocht.
Bij warm weer heerlijk fris op de motor. Bij een klein buitje klets nat over heel mijn lijf, want de regen waait net zo hard naar binnen.

• Leuk
Reactions: Job de Zeeuw

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
3.195
1.326
113
55
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Een Nederlands product , top.
Designed in the Netherlands.
Ik heb ook de tornado en ben er zeer tevreden over.
De voering is best ok maar als het regent draag ik er een regenpak over.

Nero

4e Versnelling
14 nov 2012
214
84
28
Moet je met zo'n jas in Frankrijk ook nog een hesje aan? Volgens de Franse wetgeving is een hesje voor motorrijders verplicht, maar geldt dat ook voor fluo jas met reflecterende striping?

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
3.195
1.326
113
55
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Ik geloof dat je voor 15cm2 reflecterend materiaal op je jas moet hebben.
Dat heb je snel bij elkaar aangezien de meeste jassen wel iets reflecterend hebben.

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
3.195
1.326
113
55
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Daar zit waarheid in Rimco.
Veel regeltjes maar als je je daar gedraagt zoals het moet heb je van geen enkele polies last daar.
Denk ik ;) .
Als je betrokken raakt in een ongeval en blijkt dat je jas niet conform is dan kan je misschien wel een probleem hebben.

• Mee eens
Reactions: Rimconator

Tiesemans

3e Versnelling
18 sep 2019
94
27
18
's-Hertogenbosch
Type motor
Anders
Heb de zwart zilveren Airwave2 jas en de bijbehorende zwarte Airwave2 broek van REV'IT gekocht deze afgelopen zomer en ben er zéér tevreden over.
Kan niet anders zeggen dan dat het loont om zo'n doorwaai pak aan te schaffen.

Job de Zeeuw

5e Versnelling
18 aug 2018
518
200
43
68
Rijsbergen, NB
Type motor
ST1100
@Kees PanPan in mijn geval alleen t-shirt en onderbroek bij echt warm weer +24 graden voor maximaal doorwaai effect. . Ook gereden met de voering erin bij 12 graden met een dun truitje eronder en dat was prima te doen. Met je gewone kloffie eronder zal ook best lukken maar de jas moet je niet te ruim kopen (passen!) is het advies, dus een jasje eronder zal een probleem zijn.