Rug steuntje (veel plaatjes!)

PandaBlack

3e Versnelling
7 mrt 2020
145
196
43
Wieringen
Type motor
ST1100
Is een OEM Honda achtersteun, in de jaren 90 verkocht als accessoire voor cq 300 Euro. Heel af en toe worden ze nog wel eens aangeboden via E-bay en in mindere mate marktplaats en speurders. Helaas zijn ze nieuw nagenoeg niet te krijgen, ben er zelf maar een keer een tegengekomen maar daar vroeg men ook direct de hoofdprijs voor.

Op de foto zit een Corbin op de Pan, ik zou dan liever de Corbin achtersteun gebruiken. Die van Honda zit goed op het originele zadel maar staat vrij ver naar achter voor de hoge lip van de Corbin kussen. Onder het label achterop deze zetel zit een vierkante buis met 1 of 2 schroef borgingen (afhankelijk van model) waar deze gemonteerd wordt.

Untitled.jpg

Edit: hier nog even een link met grotere plaatjes

Laatst bewerkt:
  • Informatief
Reactions: RogerNosurrender

RogerNosurrender

3e Versnelling
11 sep 2020
97
68
18
47
Kerkrade
Type motor
Anders
So €300 euro das niet mis !!! Eerlijk gezegd:” nog niet misschien zou ik dat betalen !” .... dan liever dat geld investeren in onderhoud Yahoo:

• Mee eens
Reactions: PandaBlack

PandaBlack

3e Versnelling
7 mrt 2020
145
196
43
Wieringen
Type motor
ST1100
Voor dat geld zou ik kijken naar een Shad van de ST1300. Staan hier op het forum fotos van @Henk2511 die een ST1300 topkoffer met passagier kussentje(s) op zijn ST1100 heeft/had.

Vind ik er zelf wel erg mooi uitzien. Het is even een projectje om die koffer er op te zetten maar denk dat ik het zelfs mooier vindt dan zowel de rugsteunen van hierboven als onze eigen Givi Monokey E460

Henk2511

Mega Mijlenmaker
8 sep 2018
1.976
2.391
113
58
Gieten
Type motor
ST1100
Dat zijn andere @marc Pan , die OEM komt op het kontje vast met 4 bouten, ik had er ook zo eentje, maar ik vind het niet mooi en heb hem daarom verkocht aan een forum lid, die er heel blij mee is !!

• Leuk
Reactions: RogerNosurrender

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
5.228
2.638
113
54
Westmalle, België
Type motor
ST1300
@Henk2511
Deze steunen worden bevestigd achteraan in de Corbinzadel,
in praktisch elk corbinzadel is deze opening voorzien, zoals te zien op deze foto het met de rode pijl aanduid.

Untitled.jpg
IMG_2725.JPG
Vooral hier bij de duozadels is de opening onder het lipje dat met velkro kleeft voorzien voor de rugsteun.

IMG_0725.JPG

Laatst bewerkt: