RVS remleidingen (groepsaankoop)

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
27 sep 2016
4.271
2.746
113
55
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
Ik heb al een paar keer mijn remvloeistof van mijn Pan ververst.
Bij het doorspoelen van de leidingen wordt ook vermoed ik de vloeistof in de ABS pomp en de PCV klep ververst ?
Bij het vervangen van de leidingen doe ik gelijk een grondige schoonmaak van de remklauwen , hoofdremcilinders , sec master cilinder.
Losmaken en demonteren en uitkuisen , doorspoelen en ineens nieuwe ringen erin.
De ABS pomp en PCV klep zijn die ook te reinigen door ze uit elkaar te halen of op 1 of andere manier ?

• Leuk
Reactions: marccc

Erwin1100

1e Versnelling
31 jul 2018
25
13
3
41
Tilburg
Type motor
ST1100
Ook vanuit hier interesse.
St1100 92 non ABS
Koppeling en remleidingen

Erwin

Laatst bewerkt:

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
4.029
3.322
113
47
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Fred heeft een punt. Interesse en ze willen hebben zijn 2 verschillende zaken.
Inmiddels hebben de meeste gereageerd.
Inmiddels weet ik dat ik 15% onder de verkoopprijs kan zitten.

Ben nog aan het overleggen of het maatwerk kan worden, omdat sommige stuurverhogers hebben.
Dit kan en gebeurt door een gecertificeerd bedrijf. Kan zelfs op locatie gebeuren.

De exacte prijzen krijg ik nog door. Over anderhalve week heb ik vakantie en pak dit dan verder op.

W. Boom

3e Versnelling
23 mei 2018
150
150
43
40
Rotterdam
Type motor
ST1100
@ijskonijn er zijn een aantal voodelen van een stalen (staalomvlochten teflon) leiding.
- verteert niet van binnen uit, dus minder prut in de leiding en de slave cylinder.
- heeft een veel langere levensduur dan een gewone rubberen leiding.
- zet niet uit. Dus lichtere bediening en betere doseerbaarheid.

Dus, als je toch aan de beurt bent, waarom niet.

• Mee eens
  • Leuk
Reactions: marccc en Dennis

marccc

Kilometervreter
14 aug 2013
1.052
495
83
60
koersel ( België)
Type motor
ST1300
waarom ?? te duur ?? veiligheid kost nooit veel .
kom in berggebied maar eens met halve rem zitten , dat is pas duur ..
natuurlijk doet iedereen wat hij wil , het was maar een voorstel .

• Like
Reactions: Tiesemans

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.293
1.239
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
Veiligheid is een vrij subjectief gegeven in die zin dat we enkel zorg kunnen dragen voor het feit dat het materiaal in top conditie verkeerd.
zowel in kwaliteit als in performance.
En ondanks dat Honda vrij duidelijk is in de technische levensduur van met name het remleiding systeem speelt de kostprijs van vervanging wel degelijk een rol.
De beweeg redenen om deze niet vroegtijdig voor werkelijke uitval te vervangen wegen zelfs zwaarder naarmate de restwaarde (en leeftijd) van het voertuig verder afneemt.
Iedere gebruiker heeft (voorlopig nog) die keuze.
Ik als professional kan enkel een advies geven net zoals andere motorrijders daar ook een mening over kunnen hebben.
We houden graag vast aan het beeld dat de gemiddelde motorrijder goed voor zijn motorfiets zorgt en toch kan het niet aan mijn indruk ontgaan dat het rem systeem vaak het ondergeschoven kindje blijkt te zijn.
Op zich is dit niet vreemd.
Want er is pas een probleem als iemand dat ook zo ervaren heeft.
Dus pas als er ABS storingen, vapour lock ervaringen, scheuren in de remschijven en gebarsten remleidingen te zien zijn .
En dan nog komt als vanzelf vaak de opmerking...... amai dat is duur

Bij een exclusieve motorfiets hoort ook bijpassend onderhoud en ja.. dat kost meestal net iets duurder dan gehoopt.
ondankt het aanbod van veel after market spul
en als dit zelfs nog teveel is... wat zonder meer mogelijk is.
Dan kan ik enkel het advies geven om een operationeel goedkoper voertuig te zoeken

Zo heeft mijn Honda transalp een trommelrem en 1 remleiding voor..... ook die doet het gewoon mits bijgehouden
kost geen drol, weegt beduidend minder en ik ben er al heel ver in de wereld mee gekomen.

DSC02028.JPG

Laatst bewerkt:

Roel

1e Versnelling
15 mei 2017
21
14
3
48
nuenen
Type motor
ST1100
Hoi Dennis,
ik ben ook geïnteresseerd in de remleidingen EN de koppeling voor mijn st1100 met ABS uit '97
groeten Roel

MdB

3e Versnelling
20 apr 2020
89
83
18
Type motor
ST1100
Helaas heb ik voor dit jaar mijn budget bereikt (4.000 euro aan onderhoud). Maar het idee erachter snap ik volledig. Ik lees dan ook graag mee ;)

• verrast
Reactions: Tiesemans