Scenic (iphone only)

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Paul_U

Kilometervreter
14 okt 2016
1.591
415
83
40
Apeldoorn
Type motor
ST1100
Voor de IPhone gebruikers onder ons.
Toevallig laatst een review van gelezen, en de eerste bevindingen waren volgens mij wel OK.
Ben zelf geen Apple gebruiker op dit moment, dus heb het zelf nog niet kunnen testen, maar wilde jullie hem niet onthouden. Wellicht kan een Iphone gebruiker hier na het proberen nog een reactie op geven of het echt wat is of niet.

Wonka

Mega Mijlenmaker
30 okt 2012
1.776
448
83
43
Rotterdam
Type motor
ST1100
Laat een ieder de keus qua platform voor het leesplankje anders krijgen we hetzelfde welles/nietes al de navi's.

Ik ga scenic iig testen.

Grizzly

2e Versnelling
13 dec 2016
61
42
18
47
Hoogvliet
Type motor
ST1300
Heb hem er al een tijdje op staan, maar eerlijk gezegd nog weinig mee gedaan. (Lees: 2x geopend)
Zal hem ook wel eens testen, maar ik verwacht niet dat hij mijn TT gaat vervangen.
En daarnaast ben ik er nog niet helemaal over uit of de trillingen nou wel of niet goed zijn voor je foon, je leest er zoveel verschillende berichten over.

Grt

tbo

3e Versnelling
18 sep 2013
101
21
18
60
st michielsgestel
Type motor
ST1100
Ik heb hem voor mijn android. Prima apje en je kunt kaarten downloaden/verwijderen die je wilt. Gebruik hem regelmatig en mijn TT daarom nooit meer. Erg duidelijke nav
(ps, nog niet op de motor gebruikt)

Cire

5e Versnelling
17 mei 2017
796
148
43
54
Hoofddorp
Type motor
ST1100
Heen een keer of twee de opnamefunctie gebruikt. Aangezien ik de telefoon nog niet op de motor kan gebruiken nog niet de navigatie kunnen testen. Betaalmodel is me ook nog niet helemaal duidelijk

phwek

1e Versnelling
2 jun 2013
31
5
8
Hij is inmiddels wat ge-update en het werkt eigenlijk beter dan ik verwachtte.
Irritant vind ik de betaal methode met de credits, maar wellicht is dat iets wat puur bij mijzelf ligt.
Hij importeert zo de gpx bestanden en je kunt je route aanpassen, ook zelf routes maken en verschillende keuzes voor routebegeleiding. Ongelofelijk eigenlijk. Maar zal voorlopig vooral mijn Garmin blijven gebruiken. Mede omdat ik voor de iPhone eigenlijk geen goede bevestiging heb op de motor.

Wish You safe and happy Miles .....

“Alles kan als je maar graag genoeg wil”

Pan European ST1100 ABS 2001
Amsterdamse BraboLimbo

Verzonden vanaf mijn Tablet met Tapatalk

Jan KoekePan

Kilometervreter
4 sep 2017
1.312
489
83
56
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Betaling met TomTom is makkelijker, geen creditcard gedoe ook, geen datakosten en altijd de nieuwste kaarten.. Heerlijk toch?
Waarom moeilijk doen als het Tom Tom kan?
(Ja, Garmin, div apps of navigeren op de sterren kan natuurlijk ook.. ;)
Ik heb geen aandelen en probeer niemand te overtuigen of af te troeven!)

Cire

5e Versnelling
17 mei 2017
796
148
43
54
Hoofddorp
Type motor
ST1100
nu een paar keer genavigeerd met scenic en dat bevalt me eigenlijk wel
Hoesje om de iPhone om water buiten te houden werkt (Ali getest)
opnamefunctie vind ik leuk.
Importeren werkt via web erg goed, wel nogmaals doen op je telefoon, maar dan staat de route in je import.
de bochtige routeoptie geeft verassende resultaten, zelfs op een stuk waar ik dacht alle wegen wel te kennen :)
Als je afwijkt van de route pakt scenic vlot weer op met een herberekening.

Paul_U

Kilometervreter
14 okt 2016
1.591
415
83
40
Apeldoorn
Type motor
ST1100
Heb inmiddels een waterdicht/afstotend hardloop bandje gehaald voor mijn telefoon, om eens wat mee te testen met Scenic.
Moet binnenkort eens tijd vrij maken om richting @Dennis te gaan voor wat herstelwerkzaamheden, dan zullen we Scenic eens in de praktijk testen.
De meeste reviews/ervaringen die ik lees, zijn erg positief.
@Jan KoekePan : Voordeel van een app i.p.v. een stand alone apparaat is natuurlijk wel dat in 99% van de gevallen, men die smartphone al heeft.

Jan KoekePan

Kilometervreter
4 sep 2017
1.312
489
83
56
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
Opnamefunctie? Check! Bochtige routefunctie? Check! Makkelijk herberekenen? Check! Allemaal functies die een NavSys van een gerenommeerd merk allemaal al heeft. Ben het wel met @Paul_U eens dat de meeste mensen al een gsm hebben, dat moet er dan wel een met het bekende appeltje zijn, anders werkt het niet. Nadeel van die apparaten is dat ze schreeuwend duur zijn, duurder dan een NavSys. Lijkt er vooralsnog niet op dat ik er op vooruit ga..
Ik ben derhalve van de meerwaarde nog lang niet overtuigd.
Natuurlijk verwoord ik slechts mijn positieve ervaring met een gerenommeerd NavSys. Die mening is, behalve voor mij, niet toonaangevend en mag genegeerd worden...

Cire

5e Versnelling
17 mei 2017
796
148
43
54
Hoofddorp
Type motor
ST1100
maar ja, dit draadje gaat over de app Scenic. Die draait niet op welk gerenommeerd NavSys dan ook.
De iPhone heb ik al (al jaren) de NavSystemen die ik gehad heb kon ik tot nu toe niet mee bellen :p

Normaal navigeerde ik al jaren met de ingebouwde kaarten of google, maar voor op de motor wilde ik wat meer mogelijkheden, vandaar Scenic.

Voordeel van navigeren met mij telefoon is dat ik mijn telefoon altijd bij me heb, en dus niet afhankelijk ben van het voertuig waarmee ik ben.
Rijd ik op de motor van mijn zoon, een van mijn auto's, een leenapparaat, maakt niet uit wat, zelfs op de fiets (jawel trappen :)) heb ik met mijn telefoon wel altijd bij me, de TomTom ligt ergens te verstoffen.....