ST1300 Schakel probleem

Maurice1972

Motorrijles
Heb sinds een paar dagen problemen om de motor in zijn neutraal te krijgen. Vaak moet ik hem uit zetten en dan schakelt hij... Ook schakelen van 1 en 2 loopt ook niet meer zo lekker.... Maar niet altijd soms schakelt hij zeer soepel... Koppeling? Olie? Bak? Waar te beginnen. Ps is er een hobby sleutelaar in de buurt van Breda

RogerNosurrender

5e Versnelling
Meest waarschijnlijke is inderdaad dat de koppelingsplaten niet meer vrij komen en er een lichte druk op je bak blijft staan waardoor je je pookje niet goed omhoog krijgt.
als je stil staat en hij wil niet omhoog je kontakt uit te zetten en als hij dan wel omhoog komt zoals je aangeeft ( de kracht is er dan vanaf) dan is je koppeling toe aan een beurt. !!

marc pan

Klokje Rondrijder
Je kan eens het stangetje dat vertrekt van het hendeltje waar je mee schakelt met de voet,
dat dwars onder het motorblok loopt, de gewrichtjes eens eerst testen dat die niet wat vastzitten.
Zo niet, het volgende als de slave cylinder eens demonteren, is wel niet zo'n plezant klusje.

sleutelaar

3e Versnelling
de meeste voorkomende problemen met schakelen is de slave dat deze dusdanig vervuild is
heb al menige tegen gekomen met dit probleem ,en na het schoonmaken van de slave en vervangen van de vloeistof
schakelt deze weer soepel

TuinfluiterPan

5e Versnelling
In de koppeling gaat DOT 4 remolie. Op forum staat onderwerp beschreven over Slave cilinder.... Hoe oud is de motor en hoeveel Km.... voordat je aan koppelingsplaten gaat denken...

Maurice1972

Motorrijles
Ik denk een gevalletje koppeling.. als je hem in zijn 1 schakelt voel je dat jij een schok voorwaarts geeft. Animal Zou in de buurt wonen? Wie is dit.. ik zoek iemand die dit klusje zou kunnen aanpakken zelf is die een brug te ver! Gr maurice

Portupan

Kilometervreter
Schok bij in de eerste versnelling zetten is niet vreemd.
de massa van alle tandwielen in de versnellingsbak wordt met de krukas gekoppeld en gaan draaien.

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
Zolang de motor niet doorslipt als je ineens volgas geeft zou ik niet aan de platen beginnen.
Ik roep maar wat , ben ik goed in.
Vloeistof vervangen , bewegen de stangetjes nog soepel , zijn die rubbertjes niet stuk ?
Misschien zit ergens tussen die gewrichtjes vuil ..... .
Dan denken aan de slave , mispak je niet aan dit " eenvoudig " klusje.

marc pan

Klokje Rondrijder
Ik zit er niet op te wachten,
maar als je langs wil komen, dan zal je wel aan de Corona maatregelen moeten houden, ;)
en niet van 1.5 M maar 3M afstand word, deze bepaal ik hier bij mij thuis. Wink:

Frits

Motorrijles
Hallo panrijders
Ik heb de zelfde probleem met het schakelen met mijn 1300
nu heb ik een mail gestuurd naar maurice1972 of zijn motor nu wel goed schakelt maar ik heb nog geen gehoord gekregen
we hoop ander jullie mijn kan helpen.
wand nu wil we graag in 2021 rijden en een grote rit van 4 weken maken
MVG Frits

Bovenaan