1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Helm/Vizier Schuberth E1 kleur hemels blauw

Discussie in 'Motorkleding, protectie en helmen' gestart door TuinfluiterPan, 1 dec 2017.

1. TuinfluiterPan

TuinfluiterPan 4e Versnelling

Na en zoektocht over de voor en tegen van een bepaald type helm. Gekeken naar onbekende merken niet chinees... Bauwer helmen enz... Veel test gelezen en vergeleken. Wat wil het oog en wat mag van de portomonnee... is een dilemma die wij allen kennen. Ik wilde niet weer een gele fluor het effect wat ik steeds heb, dat auto's ineens netjes gaan rijden....mobieltjes weggooien, in een groepje gaan rijden enz...

dit is hem geworden... aparte kleur... die eruit gaat...dus niet veel te zien....smile

Schuberth E1 Radiant

Hij is besteld.... Staat nu ergens in een warehause im Koln....

tuurlijk gelijk olie en filter erbij voor GO

Bijgevoegde bestanden:

• Leuk Leuk x 2
  2. Marcel W.

Marcel W. Mega Mijlenmaker

Dat is een aparte @TuinfluiterPan zowel qua kleur als de klep.

Bij mijn eerste motor ook een helm met klep gehad en ik mis het toch nog steeds ondanks een zonnevizier.
    Even je hoofd draaien bij die plotseling doorbrekende zonnestraal of schittering is altijd sneller dan je zonnevizier omlaag doen.

Ben benieuwd naar je bevindingen.

3. Ton en Hennie

Ton en Hennie 5e Versnelling

Bestel je een helm zonder te passen?

• Creatief Creatief x 1
  4. Paul_U

Paul_U Kilometervreter

Dat is natuurlijk wel een voordeel van online bestellen, je mag (in ieder geval bij nederlandse webshops) zonder opgaaf van reden, binnen 8 dagen retourneren.
    Als ik nu een nieuwe helm zou bestellen, en het zou een Shuberth zijn, zou ik ook de gok wel durven te nemen, en dezelfde maat bestellen als ik nu heb (ook een Shuberth).
    En past hij dan toch niet... sturen we hem gewoon terug.

En om even on topic te blijven: Ziet er gaaf uit Tuinfluiterpan!

• Mee eens Mee eens x 1
  5. Hunter

Hunter 5e Versnelling

is een leuke kleur combo, zoals je zegt, je ziet dit niet vaak :)

• Mee eens Mee eens x 1
  6. Cire

Cire 5e Versnelling

gefeliciteerd met je aankoop. Ziet er mooi uit.

• Mee eens Mee eens x 1
  7. GotTheSunInMyFace

GotTheSunInMyFace 4e Versnelling

Gefeliciteerd met de nieuwe Schuberth. Inderdaad eens wat anders dan High Viz geel. En die klep heb ik niet eerder gezien. Wel bij offroad rijders maar niet op de tourmotoren. Ik heb vroeger een bmw helm met klep gehad op mijn gs Adventure. Veel plezier ervan.

• Mee eens Mee eens x 1
  8. Raaipan

Raaipan Kilometervreter

Even een ander geluid: ik vind het niet om aan te gluren die kleur, sorry!
    Maar als jij er blij mee bent is het goed.

• Informatief Informatief x 1
  9. elmo

elmo Mega Mijlenmaker

Wat is er mis mee dat mensen spontaan netjes gaan rijden en mobieltjes weggooienis alleen maar veiliger voor jou ........en hoe schuldbewust de rijders zijn.
    Maar mooie helm ik ben erg benieuwd naar je bevindingen van de klep

• Mee eens Mee eens x 3
    • Creatief Creatief x 1
  10. Zeurdoos

Zeurdoos Kilometervreter

Vette helm Good

@elmo dat is onwijs vervelend je wilt lekker door rijden (80 weg) en auto rijden er ook hard en dan zien ze jou en gaan ze een eens langzamer rijden en het is druk dus je kunt er niet om heen . Dat soort dingen ;) op de snelweg daar in tegen vind ik het wel leuk kom je hard aan rijden op de linker baan gaan mensen die op links rijden gauw naar rechts zodat je door kunt ;) :biker:

• Leuk Leuk x 1
    • Lol Lol x 1
  11. TuinfluiterPan

Donders wat is het een mooie helm... kortom hij is binnen en past perfect. blauw op het plaatje en in echie is toch anders en toch een enorm verschil tussen mij oude Scorpion helm Evo 910 en deze Schuberth kwa pasvorm. De uitspraak alle waar naar zijn geld (3 maal) klopt dus. Gelijk mijn Sena 5 overgebouwd.... en dan doet ineens links niets meer... soms zit het mee.... Motor staat inmiddels op stal... dus uitproberen... voorjaar TDT dag zeker...

• Leuk Leuk x 2
  12. Edi

Edi 4e Versnelling

Heb zelf ook gekeken naar een dergelijke helm. De E1 heeft meer ventilatie mogelijkheden dan de C.
    En de klep ben ik wel benieuwd naar eigenlijk. Benieuwd alsin hoe het gaat achter het scherm.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Mee eens Mee eens x 1
  13. TuinfluiterPan

Wilde mijn blauwe Schuberth helm vandaag maar eens echt uitproberen.... in deze witte wereld.....Yahoo:
    Maar krijg mijn motor niet uit de schuur.... ingesneeuwd:oh no:

• Lol Lol x 2
  14. TuinfluiterPan

No comment..toch helm aangepast..ander vizier [​IMG]

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

• Leuk Leuk x 1
  15. Jan KoekePan

Jan KoekePan 5e Versnelling

Nette ButsMuts!!!
    Glimmende kant boven, komt alles goed!

• Leuk Leuk x 1
  16. TuinfluiterPan

Eindelijk getest... na 6 weken griep, longontsteking, verzwikte enkel en klap op de vuurpijl...motorkap op je hasses krijgen...:MAD:...
    Het zout is van de weg in mijn regio... maar Rijkswaterstaat is nog aan het testen.....:oh no:

In ieder geval eerste rit, verkeerde bril opgehouden... na 3 kwartier knetterende hoofdpijn... laatste stuk maar zonder bril gereden.
    de volgende rit... 2 drukpunten op voorhoofd... mmmm... met lepel die plek bewerkt... en dat werkt. Daarna nog een plek wat lager.
    Dit weekend 2x lange rit gemaakt... de enduro klep bromt en beweegt iets door de rijwind... is minimaal... maar ik wordt er gek van.
    Als je niet harder gaat dan 80 is er niets aan de hand.... dus verwijderd.
    Wij gaan zien of gekleurde vizier ook invloed heeft. Vertekend het beeld misschien iets?
    meten is weten:bravo:

Laatst bewerkt: 9 apr 2018
  17. Paul_U

Paul_U Kilometervreter

Balen zeg, dat die klep zo "kleppert" in de wind.
    Kan me voorstellen dat je er gek van wordt...
    Wel goed om te horen dat het aanpassen van die drukpunten zo makkelijk opgelost kon worden!
    Houdt ons op de hoogte!

18. TuinfluiterPan

De eerste rit zonder de klep....dat is al beter....maar de spiegelende gekleurde vizier....krijg koppijn ervan... zijn er meer mensen met die ervaring

19. Dennis

Dennis The Preacher

Maakt dat wat uit of anderen die ervaring hebben? Zou liever mijn energie steken in het oplossen van het helmprobleem. Weg met dat vizier. Je hebt niet voor niks pijn in je hoofd.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Mee eens Mee eens x 1
    Laatst bewerkt: 13 apr 2018
  20. TuinfluiterPan

Helemáál gelijk..

21. Nosegear

Nosegear Administrator Medewerker

Stiekem bekruipt me het gevoel dat je niet helemaal happy met je hemelsblauwe kopdop bent! :confused:

22. TuinfluiterPan

Ach, wij zijn niet voor 1 gaatje al teleurgesteld... Hij zit inmiddels perfect... even met lepel en duim de drukpunten gladstrijken :Santa:Rofl ga even uitproberen... eerst de gewone helder vizier er op. dan de zonneklep... gewoon testen vooraf... Ik merk wel dat door mijn windscherm juist op de zonneklep de turbulentie ontstaat... tot 70Km nergens last van maar daarboven.... 210 mmmm en aangezien ik toch veel snelweg rij richting vliegveld....Lelystad International en allemaal in voorbereiding zomervakantie Col du Galibier, Gorges du Verdon enz.:vroem:

23. TuinfluiterPan

Als blijkt dat gekleurde vizier juist deze ellende veroorzaakt... de hoofdpijn / zere ogen... te koop een vizier Schuberth C3

24. Ebbinge

Ebbinge Motorrijles

Zou zonde zijn als het vizier het probleem veroorzaakt, maar ik ben op dit moment wel opzoek naar dat iridium blauw/regenboog vizier. dus ik houd mezelf aanbevolen.

Iets andere motor, maar wel de juiste helm ;) Ik hoop dat 't past bij mijn zebra printje

Deel Deze Pagina