Helm/Vizier Shark EVO-one.

W. Boom

3e Versnelling
Zijn er meer mensen hier met de shark EVO-one?
Ik heb er een maand of 3 terug een gekocht. Deze na een paar weken terug gebracht omdat de rubbers op het kinstuk waar het vizier op aansluit los lieten en omdat er water langs de binnenzijde van het vizier liep bij regen. De helm terug gekregen met gerepareerde rubbers een een nieuwe pinlock (waarom weet niemand, het is zo) Deze bleek helaas nog altijd niet waterdicht. Tevens sloeg er in een hagelbui een stuk lak van het kinstuk los, en bleef de nieuwe pinlock niet zitten. Dus weer terug. Shark vind de eerdere reparatie afdoende een doet niets meer met de helm. De verkoper heeft mij, heel correct, een andere helm aangeboden nadat aangaf hiermee niet akkoord gaan.
Zal ik weer een EVO-one nemen en er vandoor gaan dat de vorige een maandagochtend gevalletje is of moet ik opzoek naar een andere systeemhelm die ook echt als jethelm te gebruiken is (moeilijk)?
Iemand soortgelijke of juist geheel tegenstrijdige ervaringen?

Dennis

The Preacher
Als je op zoek gaat naar een systeemhelm die als jethelm dient (mag dienen dan staat er een p en een j op het label)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Andrew

2e Versnelling
Waarom de Shark evo one :Shrug:
Ik rij al jaren met de opvolger de Shark evoline series 2.
Inmiddels is deze ook al weer opgevolgd door de serie 3. (Misschien ook alweer een 4 ???)
Ik mag toch aannemen dat de helm met iedere nieuwe versie weer wat verder doorontwikkeld is.
De helm bevalt mij prima.
De Shark evo is niet een hele stille helm maar door zijn unieke constructie van het kinstuk kies ik de volgende keer toch weer voor een nieuwe versie van deze helm.
Bijkomend is natuurlijk dat hij je ook lekker moet zitten.
De pasvorm van deze helm past ook goed bij mijn hoofd :Biggrin

W. Boom

3e Versnelling
Precies die constructie is waarom ik hem gekocht heb. Het is een van de weinige helmen die je kunt dragen met het kinstuk open een het vizier dicht.
Overigens is de evoline niet helemaal hetzelfde als de evo-one, ondanks dat beide helmen vergelijkbare constructie voor het kinstuk hebben.
De vraag is ook meer of er meer mensen zijn die de ervaring hebben daar het ín de helm ook regent, of dat het exemplarisch is voor de mijne.

Laatst bewerkt:

mvdv

1e Versnelling
Ik heb 5 jaar de Evoline 3 gehad ( naar volle tevredenheid ) deze was op dus opzoek naar een nieuwe : de Evo one.
Na twee maanden kwam de pinlock spontaan uit zichzelf naar beneden.
Terug naar de winkel waar ze hem vervangen hebben en 2 maanden later nog eek omdat hij tijdens het rijden weer naar beneden kwam.( zeer hinderlijk want waar moet je hem laten op de snelweg ).
Toen dit opnieuw gebeurde ( weer 2 maanden later ) een beetje stampijAggressive gemaakt en de helm ging naar de importeur? ergens in de achterhoek.
Ik kreeg toen het nieuwe model de Evo one 2 er was schijnbaar een wijziging met het scherm scharnier systeem ( niet het kin stuk )
Op vakantie in Noorwegen ongeveer 90 km onverhard gereden ( een beetje stoffig maar niet overdreven ) en toen wou het kin stuk niet meer lekker vast klikken.
Weer terug naar de winkel waar ze hem open maakte en schoon gemaakt hebben.
Tijdens het op nieuw in elkaar zetten ging er iets mis waardoor ze hem weer uit elkaar moesten halen maar er was één schroefje dol gedraaid waardoor de helm van binnenuit eigenlijk stuk gemaakt moest worden.
Dit hebben ze niet gedaan maar het commentaar van de medewerker van de winkel was dat hij het zat was met de Evo one en de Evo one 2. Ze hebben er schijnbaar veel klachten over.

Hij bood mij aan om een ander goede helm uit te kiezen waar ik alleen maar het prijsverschil hoefde bij te betalen.
Het is de Shoei Neotec II geworden. Het probleem met deze helm is dat het kin stuk niet helemaal naar achter kan zodat ik ( gewend aan de Shark) het kin stuk af en toe tegen iets aan stoot als ik naar beneden kijk terwijl de helm open staat. Maar dit zal een kwestie van wennen zijn.

Martin

Hansepansje

Kilometervreter
Ik rij al jaren met de opvolger de Shark evoline series 2.
... De helm bevalt mij prima.
... Bijkomend is natuurlijk dat hij je ook lekker moet zitten. De pasvorm van deze helm past ook goed bij mijn hoofd :Biggrin
Dit geldt ook voor mij. M.n. de pasvorm gaf de doorslag toen ik naar een helm op zoek was.
Enige nadeel wat ik ervaar: Als ik met regen rijd (komt gelukkig nauwelijks voor) dan beslaat het vizier snel - en het vizier ietsje open zetten resulteert in lekken. Een pinlock is gezien de constructie van helm, kinbak en vizier niet mogelijk.

Groets, Hans

W. Boom

3e Versnelling
Wat de pasvorm betreft was ik ook zeer te spreken over de shark. Ik heb nog nooit eerder een helm gehad die zo fijn op m'n knar zat. Maar aanzien ik wel (bijna) dagelijks rij zijn een pinlock en een gegarandeerd lekvrije pletterpet wel erg belangrijk.
Bedankt voor de reacties, ik ben er uit. De volgende wordt géén shark.
De zoektocht naar een opvolger van m'n oude nolan begint opnieuw...

Jan KoekePan

Mega Mijlenmaker
De HJC IS MAX II is ook een stille, beslaat beslist niet en past prima.
Komt zelfs bij de hardste bui geen enkel druppeltje binnen (helaas getest!)
Standaard pinlock, ventileert prima, een fijne systeemhelm voor een prima prijs.
Ook goed te combineren met communicatiesetje (Cardo in mijn geval)
Komt goed uit de diverse testen en neen, geen belang en geen voordeel...

Let wel, dit zijn MIJN ervaringen en mening, ik probeer niemand te overtuigen!!

W. Boom

3e Versnelling
Zo, dan even een afsluiter van dit topic.
De EVO-one is, op mijn verzoek, door de verkoper terug gestuurd naar Shark.
Daar vond men dat mijn lijstje met klachten (haperende vergrendeling, slordige reparatie, spontaan loslaten pinlock, lekkage, slecht lakwerk) over de helm eigenlijk wat overdreven was. Ondanks dat is mij een nieuwe helm toegezegd. Na 2 weken wachten op de vervanger die eigenlijk binnen 4 dagen geleverd zou worden, bleek er nóg eens 6 weken levertijd op te zitten.
Zoals je wellicht begrijpt heb ik daarvoor bedankt. Bij de verkoper een mooie Shoei Neotec (oude model, dat dan weer wel) tegen een zéér mooi prijsje uitgezocht. Ik ben er zeer blij mee. Met stip de stilste helm die ik ooit gehad heb, en door het personal fitting principe ook zeer comfortabel.
Langs deze weg dan ook een dikke pluim voor de mensen van Motostore Barendrecht voor hun geduld en de nette oplossing én een dikke dikke duim omlaag voor Shark.
(Even voor de duidelijkheid, Motostore heeft mij niet zo lang laten wachten, zij hebben al veel eerder aangeboden de helm om te ruilen voor een andere. Ik zelf wilde dat Shark de klacht fatsoenlijk zou oplossen. Dat vind ik namelijk de plicht van een fabrikant. Helaas is dat ze niet gelukt. Shark neemt duidelijk de gebruiker van hun product en de gegeven feedback niet serieus. Net als de dealers die hun product aan de man moeten brengen.)

Dennis

The Preacher
Neotec 1 prima helm.
Kan gebeuren dat je nattigheid voelt als het heel hard regent. Helm laat dan wat druppels door dat luchtrooster bovenop je helm.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bovenaan