1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Helm/Vizier Shoei Neotec 2 vs Schuberth C4 ROAD TEST

Discussie in 'Motorkleding, protectie en helmen' gestart door Hunter, 7 mei 2018.

1. Hunter

Hunter 5e Versnelling

• Informatief Informatief x 7
  2. PanEuRoel

PanEuRoel Mega Mijlenmaker

3. Rimconator

Rimconator Klokje Rondrijder

Dank @PanEuRoel voor de tip en Kris voor het filmpje.

Ga zeker kijken! Ben op zoek naar een nieuwe botsmuts.

4. Dennis

Dennis The Preacher

Dit is nu een test die een dikke 10 krijgt.
    Legt alles goed uit en zegt niet meteen dat het product minder is, want het kan ook aan zijn hoofdvorm liggen.

Geweldige vergelijking!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Mee eens Mee eens x 4
    • Leuk Leuk x 1
  5. Mister Vogezen

Mister Vogezen Mega Mijlenmaker

Top zeg !
    Zo'n testen doen ze eigenlijk te weinig.
    Jammer dat ze geen geluidsmeting doen van de helmen in de helm zelf dan zou je echt een goede indicatie hebben van geluid op dat type motor met die persoon.
    Dat is denk ik wel mogelijk als je de apparatuur er voor hebt.
    Wat ik me wel afvraag is , hoelang het systeem van de luchtinlaat op de kin van de Schuberth zal werken.
    Het klepje op de Shoei lijkt me toch wel wat solider.
    Als de Shoei het vizier van de Schuberth zou hebben , :).

• Mee eens Mee eens x 2
  6. Nosegear

Nosegear Administrator Medewerker

Mijn persoonlijke mening is dat Schuberth niet meer is wat het was . . Mijn volgende helm wordt zeer waarschijnlijk geen Schuberth meer, en da's een regelrechte trendbreuk! De laatste 20 jaar heb ik alleen maar Schuberth gehad.

7. Mister Vogezen

Volgens mij teert Schuberth op het succes van hun naam bekendheid.
    Ik heb hier een zwarte Schuberth S2 en dat is een goeie helm maar mijn HJC RAPHA 11 is beter.
    Deze dempt beter het geluid , dit komt ook wel omdat de HJC een slotje heeft op het vizier en daarom ook beter afsluit.
    Het vizier van mijn HJC kan ook wat worden aangespannen zodat er geen waterdruppels kunnen binnendringen , bij de Schuberth is dit niet mogelijk.
    En de aankoopprijzen van die helmen , vind ik er persoonlijk wel over.
    Kwaliteit heeft zijn prijs dat weet ik ook wel maar om daar zo'n pak geld voor te vragen ?
    Wat zou zo'n helm kosten als die de fabriek verlaat ?

• Mee eens Mee eens x 1
    • Oneens Oneens x 1
    Laatst bewerkt: 9 mei 2018
  8. Manus

Manus 5e Versnelling

+/_ 15 % van de verkoopprijs.:cry:

• Leuk Leuk x 1
  9. Rimconator

• Leuk Leuk x 1
  10. Nosegear

Nosegear Administrator Medewerker

Ik ben bang dat je gelijk hebt . . Niet alleen de kwaliteit, maar ook de servicebereidheid van Schuberth is de laatste jaren drastisch teruggelopen.

Sja, daar gaan we nooit achterkomen. Qua materiaal zal het de wereld niet zijn, maar voordat zo'n helm in een doos bij de dealer staat is-ie natuurlijk wél eerst ontworpen, geprototyped, getest, verbeterd, gecertificeerd en uiteindelijk geproduceerd. De kosten van dat traject kunnen we alleen maar naar raden.

• Mee eens Mee eens x 2
  11. Zeurdoos

Zeurdoos Kilometervreter

Ik vind daar in tegen de HJC RAPHA systeem helm weer slecht tov de Schuberth C4 heb ze alle bij en de HJC lekt toch wel water ondanks die beter sluiting van het vizier en de C4 is veel stiller groter zicht veld en koeler als het echt warm is. Dus ik ben vol lof over de Schuberth C4 ;) is hij duur ja is hij fijn ja is hij veilig ja dus ja dan kost het wa meer he ;)

• Leuk Leuk x 1
  12. Dennis

Dennis The Preacher

De neotec 1 lekt ook. Via ventilatiegleuf bovenop de helm.
    Echter alleen bij stortbuien, maar toch.

13. Zeurdoos

Zeurdoos Kilometervreter

Ik kan zeggen dat de C4 voor zo ver ik tot nu toe gemerkt heb niet lekt en ook echt geen druppel of niks langs het vizier. Maar helemaal onder in de helm bij het vizier durft er een klein condens plekje te komen op de pinlock tijdens een zware regenbui en dan rijden binnen de bebouwde kom maar is niet storend (omdat je natuurlijk zo'n mega groot vizier hebt) boven de 50km/h verdwijnt de condens bijna meteen weer . Ook kan ik niet oordelen over eerdere Schuberth's want de C4 is mijn eerste ;)

14. Mister Vogezen

Ik heb geen systeemhelm van HJC.

15. Zeurdoos

Zeurdoos Kilometervreter

@Mister Vogezen dat maakt denk ik voor het systeem (clipje) waar het vizier mee dicht zit niet uit want dat is bij beide het zelfde ;)

16. Mister Vogezen

En toch lekt mijn HJC niet.
    Mijn Schuberth S 2 daartegen laat water binnen langs de bovenzijde van het vizier.

17. Zeurdoos

Zeurdoos Kilometervreter

Ja oke maar is niet zo heel relevant als het in dit topic over de C4 gaat ;) .

Maar ik wil zeggen dat het dus per persoon kan schelen. Ik heb namelijk ook al mijn pinlock vizier van die HJC vol met krassen door de rubber afdichting enzo ;) , maar had ook al gezien dat de HJC RPHA systeem helm uit productie is wat op zich wel vrij snel is ;)

18. Rimconator

Ik heb zaterdag om 11 uur een afspraak bij Hans van Wijk.... Blush

• Leuk Leuk x 2
  19. Ieniemienie

Ieniemienie Kilometervreter

Goede zaak. Daar heb ik mijn jas gekocht. Een paar ritsen van de jas gingen stuk. Ze hebben de jas terug gestuurd naar de fabrikant die de ritsen kosteloos voor mij vervangen heeft. Omdat Sweet Lake City niet naast de deur ligt voor mij en ik geen tijd had om de jas op te halen hebben ze 'm opgestuurd.

• Leuk Leuk x 1
    • Informatief Informatief x 1
  20. Rimconator

Hetzelfde geldt voor mij. Woon 1,5 uur rijden vandaan. Heb daarom ook afspraak gemaakt. Wilde graag personal fitting van de Shoei, omdat ik hier goede verhalen had gelezen.

Fijn dat de aftersales en service in orde is, altijd goed om te weten.

21. Ieniemienie

Ieniemienie Kilometervreter

Daarom meld ik het ook. Is voor jou ook niet naast de deur. Veel plezier zaterdag!

22. Rimconator

23. Tante Anita

Tante Anita Kilometervreter

Veel plezier bij Hans. Mijn Shoei komt daar ook vandaan en zit na een opvulsessie met wat stripjes echt perfect.

24. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Volgens mij doet MP bij jou in de buurt dat ook gewoon hoor....niet alleen HvW.

25. Rimconator

MP zit in Goes. Ben geen fan. Is ook al 45 minuten rijden. Ja, woon een beetje in een geografische uithoek.

We maken er een dagje uit van. Op de weg terug familie bezoek in Breda.

26. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Oh ja, da's waar ook....ergens door een tunnel heen...

27. Rimconator

Inderdaad.

Keuze uit 2 betaaltunnels.....

28. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Ja, en niet zo'n beetje betaaltunnels ook...zelfs met een motorfietsje.

29. Rimconator

Je spreekt uit er ervaring.

Ik heb voor beide tunnels pasjes (en dus korting).

30. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Yup, herhaaldelijk....in mn chauffeurstijd (langgg geleden) betaalde ik met de tankpas.

2 jaar terug bij Luc op bezoek geweest.

• Lol Lol x 1
  31. Rimconator

• Leuk Leuk x 4
    • Winnaar Winnaar x 1
  32. Dennis

Dennis The Preacher

Feli rem met een mooie en zeer veilige muts!

33. Rimconator

Thanks Dennis.

Deze week mooi weer om te testen.

34. Twointje Pan

Twointje Pan 3e Versnelling

Dennis ik heb de Neotec 1 en heb al meerdere malen in een stortbui gezeten en mijn helm was daarna toch compleet droog hoor..

35. Dennis

Dennis The Preacher

36. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

De mijne lekte ook....

Mijn Neotec II lekt ook, moet hem nog eens af laten stellen.

37. ruudb

ruudb 5e Versnelling

Achhhh @Rimconator jij kon hem dus gelijk meenemen! Heb de mijn al een maand geleden besteld maar word pas 18 augustus uitgeleverd. Maar wilde ook perse een blauwe.

38. Rimconator

@ruuudb: wilde eigenlijk een mooie rode, maar was ook niet op voorraad.

Wilde er niet op wachten, toen deze kleur gekozen. Kon ik hem meteen meenemen.

• Leuk Leuk x 1

Deel Deze Pagina