data-csrf="1558902691,4bb9523c640972aa19de31421c8fff09" ST1100 - Spotje2 heeft hulp nodig | ST1100-1300.eu

ST1100 Spotje2 heeft hulp nodig

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Lucky Luc

Moderator
Medewerker
14 nov 2012
2.463
1.835
413
61
Sas van Gent
Type motor
ST1300
@Spotje2 heeft een hulpvraag over zijn ST1100.

....Zou erg fijn zijn. Niet een zo zeer voor de meenemer daar red ik me wel mee denk ik. Maar ik heb de Pan nu bijna geheel ontmanteld om de riem te vervangen. Alles is er al af en nu slaat me de schrik om het hart. Een expert weet waarschijnlijk nu exact wat los te halen en wat niet. Ik heb de boel nu open en weet het even niet!!! HELP!!.....

Wie kan hem helpen, hij woont in Leeuwarden.

Laatst bewerkt:
  • Wow
  • Like
Reactions: Spotje2 en Guyke

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
641
567
93
43
Amersfoort
Type motor
ST1100
Bijzonder topic... :Biggrin
Loekie in paniek??? Volgens mij is jouw account gehackt en verspreid iemand hele gekke uitspraken... :oh no:

En Spotje2 heeft een hulpvraag... Maar JIJ hebt hem ontmanteld in Friesland en vraagt om een expert?
Hoe lang is het eigenlijk rijden van Fries naar Sas?

En dan zegt Dennis nog:
"Er zijn werkzaamheden die je beter samen kan doen met iemand die verstand van zaken heeft..." Rofl

Ik ga de ontwikkelingen eventjes op de voet volgen... Want waarschijnlijk ken ik het gehele verhaal niet.

Ray_308

4e Versnelling
29 okt 2018
298
241
43
47
Heemskerk
www.minneboo.net
Type motor
ST1100
Ik heb het hier uitgelegd....

Maar ook daar gewaarschuwd, begin er niet (alleen) aan als Je dit nooit gedaan hebt.. Het is me toch echt even te ver om even langs te rijden.... Nu moet ik nog een testrit maken van @Dennis ;) maar naar Leeuwarden is toch net even te gek.

Henk2511

5e Versnelling
8 sep 2018
520
477
63
56
Gieten
Type motor
ST1100
desnoods een motoraanhangertje huren, zit in Leeuwarden wel een verhuurzaak.

MINIBENZ

Klokje Rondrijder
29 okt 2012
3.378
1.022
413
49
Purmerend
Type motor
ST1300
Even terug naar de basis.
Er zijn riemwisseldagen waar hij terecht kon. Inmiddels heeft hij zelf de boel gestript omdat het misschien te lang duurde tot de wisseldagen en vervolgens heeft hij nu hulp nodig omdat hij het niet meer weet?
Volgens mij is er toch gemeld omdat niet alleen te doen als je zoiets voor het eerst doet of er geen verstand van hebt.
Het is geen kritiek maar ik wilde het even duidelijk hebben.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee zeggen ze wel eens.
Evengoed succes met de klus.
Als ik ernaast zit hoor ik dat graag.

• Leuk
  • Mee eens
Reactions: Dennis en Henk2511

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.294
1.681
113
45
biddinghuizen
Type motor
ST1100
iedere ervaren sleutelaar is zo begonnenWink:............en als je het nooit probeerd kom je nergens. maar goed hij is nu zo ver....... of hij zet het zadel erop en komt naar iemand toe of we kunnen hem zo veel mogelijk helpen ik denk met de filmpjes van joep toep en de fotocollage die eerder deze week gepost is dat het wel goed komt.:good:
dus laten we hem gewoon helpen waar het kan:biker:

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.808
980
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
@Spotje2 ,
paniek is een slechte leermeester.
Je komt er wel uit met hulp van het forum of andere media.
Verleden jaar heb ik mijn kleppen nagemeten en waar nodig was shimms geplaatst en ik heb ook niet de ervaring van een echte sleutelaar.
Met het forum , en wph en filmpjes hier en daar is het toch gegaan.

Putput

3e Versnelling
9 nov 2014
95
70
18
54
Dieren
Type motor
ST1100
bijzonder alle reactie's, maar een echte reactie/hulpvraag in dit topic heb ik niet van het bewuste forum lid zelf gezien ??

• vrolijk
Reactions: Dennis

Spotje2

Beginnend Bestuurder
6 mei 2019
11
34
13
62
Type motor
ST1100
Godeavond heren van het forum
Zoals ik al in een eerdere post had gemeld staan mijn handen niet verkeerd. Bij mijn goldwing heb ik de riempjes ook zelf
vervangen. Is wel beduidend minder werk dan bij een Pan. Bij de GW draai je aan de voorkant de twee dekseltjes er af en
foila je bent waar je je moet zijn. Bij de Pan is de riem in priciepe het zelfde maar voor dat je daar bent waar je moet zijn ...........man man. Nou zal ik vast meer los hebben gemaakt dan een " expert" en zodoende extra werk hebben maar de riem zit er op!!!!! en hij staat keurig op tijd. Nu alles weer terug bouwen ,is voor een niet kenner zeker een dag sleutelen.
Sorry voor de paniek die ik heb veroorzaakt maar ik ben me er door wel bewust geworden dat jullie een forum lid niet
laten zwemmen maar steunen Hulde hier voor !!!! En hier voor mijn onmetelijke dank
Mvg. Jan

Henk2511

5e Versnelling
8 sep 2018
520
477
63
56
Gieten
Type motor
ST1100
petje af Jan, je hebt wel lef !!!
ik had na jou eerste post, er wel een hard hoofd in, ondanks de waarschuwingen heb je het toch maar ,, geflikt " :bravo:

Lucky Luc

Moderator
Medewerker
14 nov 2012
2.463
1.835
413
61
Sas van Gent
Type motor
ST1300
Uit al het bovenstaande blijkt maar weer eens dat GOED lezen ook vaak een probleem is, ik ben namelijk helemaal niet in Leeuwarden geweest en heb ook geen advies gegeven, het is gewoon een stukje tekst dat ik gequote heb vanuit zijn berichtje...... Zal het even een ander kleurtje geven dan is het wat duidelijker.

Dan nog het stukje van Marcel:

Even terug naar de basis.
Er zijn riemwisseldagen waar hij terecht kon. Inmiddels heeft hij zelf de boel gestript omdat het misschien te lang duurde tot de wisseldagen en vervolgens heeft hij nu hulp nodig omdat hij het niet meer weet?
Volgens mij is er toch gemeld omdat niet alleen te doen als je zoiets voor het eerst doet of er geen verstand van hebt.
Het is geen kritiek maar ik wilde het even duidelijk hebben.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee zeggen ze wel eens.
Evengoed succes met de klus.
Als ik ernaast zit hoor ik dat graag.
Nee, Marcel, de beste man zit net op het forum, weet waarschijnlijk niet eens van het bestaan van riemwisseldagen.......

Laatst bewerkt:

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.782
2.759
113
46
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Wie zegt dat jij in leeuwarden bent geweest? Ik snap het ff niet meer.
Aangaande of de beste man van riemwisseldagen wel/niet afweet....niet van toepassing.
Ik denk dat hij beter informatie had kunnen vragen waar op te letten.
Dat dan weer wel.

• grappig
Reactions: Lucky Luc

Spotje2

Beginnend Bestuurder
6 mei 2019
11
34
13
62
Type motor
ST1100
Hallo mede Panners
Even een up date van het riem wissel project. Alles zit weer in en aan de Pan en achertaf was het ontmantelen en weer aan kleden in mijn beleving het meeste werk. Ervaring met riemen optijd zetten had ik wel maar er naar toe spitten was nieuw. Nu nog wachten op de meenemer uit Engeland en dan kunnen we weer aan de rit!!
Dank voor het mee denken , mee leven , en het forum.
Groet uit Leeuwarden