ST1300 onderdeel windscreen (de meenemer)

AlbertD

1e Versnelling
Goedenavond,

Mijn electrische windscherm trok naar een kant, blijkt het het 'blokje' met de 2 'klauwtjes' die om de kabel zitten afgebroken, maar ik het onderdeel nergens vinden. Heeft iemand of weet iemand waar dat te koop is?
Het gaat om dit onderdeel:
SharedScreenshot.jpg

Alvast bedankt, Albert

AlbertD

1e Versnelling
Tiesemans, Fred,

Dank voor het meedenken, TOP!

Het is onderdeel 15 op het plaatje. Als ik inzoom op het plaatje van Fred zie ik niet de 2 klauwtjes die om de kabel zitten. Een dezer dagen haal ik het spul uit elkaar en maak ik even een foto.

Gr Albert

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
@AlbertD ik heb een linkje naar de schematische onderdelen tekening van Honda gepost (via MotorcycleSpareParts) ..
Welk nummer is het op die schematische onderdelen tekening?!

Laatst bewerkt:

marc pan

Klokje Rondrijder
@Mister Vogezen
Dit is een vaker voorkomend geval dat meestal veroorzaakt word dat,
BV de ruit een duw krijgt dat er tegenaan is gelopen door een persoon of de Pan gevallen is en het raam ergens tegenaan is gebotst.
Dit is samen met het wormpje en de twee kabels waarmee het raam getrokken word een vrij kwetsbaar stukje.
En dat je jammer genoeg NIET apart kan bestellen bij Honda.
Daarom haal ik mijn raammechanisme om de 3jaar volledig uit elkaar.

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
@Eddy DM Is het allemaal zo onduidelijk joh? Rolleyes
Ik heb een linkje naar de schematische onderdelen tekening van Honda gepost (via MotorcycleSpareParts) .
Welk nummer is het op die schematische onderdelen tekening?! (Dus niet diegene die door AlbertD wordt aangereikt en afwijkt van die op de site van MSP!

Laatst bewerkt:

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
AlbertD post dit plaatje:

Ik kijk vervolgens bij www.msp.nl maar daar kijkend is nr.15 op het plaatje van AlbertD niet hetzelfde onderdeel.
Dus wil ik weten welk nummer het correcte onderdeel is op het plaatje zoals aangedragen door MSP.
CE_20532_1.jpg

Dat het om bovenstaand onderdeel gaat is mij al vanaf het begin duidelijk :)

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
Vanaf het moment dat de ruit in schokjes naar boven of beneden gaat is het zeker tijd om het eens onder handen te nemen.
Het is een hele karwei , dat geef ik toe.
Maar als het open ligt kan je het best grondig aanpakken en zoveel mogelijk uit elkaar halen , dat is goed mogelijk.
De 2 kabels uit de metalen geleiders trekken.
Alles goed reinigen en terug smeren.
Zeker in het motortje waar de 2 metalen kabeltjes doorlopen openen en uit elkaar halen en goed reinigen en smeren.
Ik doe altijd zijde per zijde zodat ik steeds een voorbeeld heb hoe het in elkaar zat.
Sommigen bouten niet te hard aandraaien want dan kan het niet meer soepel schuiven.
Heel belangrijk is , dat de 2 steunen waar de ruit op zit gemonteerd in dezelfde stand staan.
Bijv de hoogste stand want anders zal je ruit scheef trekken als je ze bedient.

AlbertD

1e Versnelling
Beste allen,
Het is inderdaad exact het onerdeel dat marcpan op de foto laat zien in post 13.

@Tiesemans, ik denk bij nader inzien dat het idd niet onderdeel 15 is, maat het onderdeel waar bout 26 van de onderdelentekening ingeschroefd wordt, maar die heeft geen eigen nummer. Vandaar niet los verkrijgbaar.

Blijkbaar niet los verkrijgbaar. Ook geen alternatieven?

Gr Albert

Mister Vogezen

Klokje Rondrijder
Moet wel kunnen denk ik.
Een freesmachine zal wel handig zijn denk ik om het schuivende gedeelte mooi vlak te maken.

AlbertD

1e Versnelling
Dat is wel zo Henk2511, maar bij verstellen onder het rijden komen er misschien ander krachten om de hoek. Uiteindelijk is het deel waar de kabel doorheenloopt niet heel erg dik meer....

Ik ga jullie op de hoogte houden!

Ge Albert

Bovenaan