ST1300 ST1300 Remklauw achter afnemen??

Edmund

2e Versnelling
Heren, bij inspectie van remblokjes ( verhaal apart ) merkte ik op dat de achterste remklauw niet even simpel te verwijderen is. Tenzij ik iets over het hoofd zie.
Het lijkt erop dat een achterste bevestigingsbout op de geleide pin in het alu deel geschroefd zit ipv logisch in de remklauw zelf. Het Manual geeft geen afbeelding hiervan. Normaal gesproken haal ik altijd de klauwen los en check de geleide pennen en plunjers. Dit lijkt hier niet simpel mogelijk, hoe doen jullie dit, achteras loshalen?

Bijlagen

• remklauw.png
    remklauw.png
    396,4 KB · Weergaven: 19

Twointje Pan

4e Versnelling
En toch heb ik enkele weken geleden al mijn remblokken vervangen en ook de remolie en het achterste remklauw heb ik wel verwijder zonder de achterwiel af te halen . als je de geleide pin iets los draait krijg je meer spel op je remklauw en dan kun je heel gemakkelijk de remblokken eruit schuiven . Eens de remblokken eruit zijn kun je de klauw heel gemakkelijk omhoog klappen en dan is het niet moeilijk meer om de klauw te verwijderen zo heb ik het gedaan om ook de binnenkant van de klauw te reinigen en mede ook alle zuigers en klemplaatjes. Het gaat niet zo gemakkelijk dan als je het achterwiel ook verwijderd maar het gaat zeker , wel moet je ook de linker uitlaat los maken en naar beneden draaien.

Edmund

2e Versnelling
Die geleidepin heb je die met een steeksleuteltje losgedraaid?

BTW je weet het verschil tussen links en rechts? :)

mvdv

1e Versnelling
Onder het kopje techniek en bij HOW TO staat een beschrijving hoe je de remblokken voor en achter kan verwisselen.
ooit geschreven door ome Noot

waffie

Kilometervreter
Omdat een steeksleutel zijn kracht slechts op 2 contact vlakken kan over brengen maar ook omdat door de vorm van een steeksleutel de hoek verdraaiing meer beperkt is dan dat met een ringsleutel is.
ze schiet er gemakkelijker af of over de boutkop heen
indien mogelijk beperk je daarom het gebruik van een steeksleutel zo veel mogelijk
overigens kun je er ook prima met een ringsleutel( 14 mm XXL uitvoering ) erbij

Twointje Pan

4e Versnelling
Die geleidepin heb je die met een steeksleuteltje losgedraaid?

BTW je weet het verschil tussen links en rechts? :)
Wat voor een antwoord is dat ,natuurlijk weet ik het verschil tussen links en rechts. Weet u hoe u de achterste remklauw op een ST1300 moet verwijderen ?? Denk het niet anders zou u zo niet antwoorden, de geleide pin kun je gemakkelijk iets losdraaien met een goed platte sleutel en dan moet het achterwiel er niet af.

Laatst bewerkt:

Edmund

2e Versnelling
@Twointje Pan,
Ik begreep even dat je bedoelde dat de uitlaat los moet wanneer je het achterwiel los haalt.
Dan moet voor om ruimte te maken voor de steekas de rechter-uitlaat los, vandaar m'n opmerking met :)

Nu begrijp ik dat je bedoelt wanneer je de geleide pin loshaalt.

Bovenaan