Steenmarter.

Jur

Mega Mijlenmaker
Vandaag ben ik begonnen met het monteren van mijn Chinese toeter. Eerst al het plastic verwijderd, maar al snel kwam ik iets opmerkelijks tegen, pinda’s op de deksel van het luchtfilter???
Nou hebben wij hier in het Noorden overlast van steenmarters.
Ik heb in de auto onder de motorkap al een paar sporen in de vorm van een dode rat, vetbollen voor de vogels en eierschalen gevonden, maar gelukkig tot nu toe zonder schade.
Ik zal mijn Pan maar eens goed inspecteren want die beesten zijn dol op alles wat verwerkt is met visolie. (remleiding en bedrading).

Bijlagen

• 3CB6CDF6-5E3B-4769-B51B-F40BA63BFD4F.jpeg
    3CB6CDF6-5E3B-4769-B51B-F40BA63BFD4F.jpeg
    83,3 KB · Weergaven: 19

Jur

Mega Mijlenmaker
@RRR Ja klopt van die piepertjes, net als ammoniak, toiletblok in of kippengaas onder de motorruimte.
Maar ik had niet verwacht dat ze ook tussen het luchtfilter en de cover klommen.
Maar ja, die beestjes zijn beschermd en naar de eeuwige jachtvelden sturen helpt ook niet want de troonopvolgers staan in de rij om het territorium over te nemen.
Maar even wat ammoniak sproeien in de garage en bepaalde delen ermee inwrijven.

RRR

Kilometervreter
Toiletblokjes heb ik ook geprobeerd, Tevergeefs.....Deze dingen helpen tot nu toe wel. Ze zenden niet alleen een hoogfrequent geluid uit, maar er knipperen op onregelmatige momenten ook twee felle ledjes. Vinden ze blijkbaar ook niet leuk......

Max

4e Versnelling
Heb er ook last van maar dan thuis in Cambodia, nieuw wasmachine reeds tot 3x toe de kabels op gegeten, hersteller zei ...gemalen peper (de duurdere van Kampot) al een jaar géén knaagdieren meer !
Proberen waard dus ?

RRR

Kilometervreter
@Jur: Als je motor in de garage staat, zijn het dan geen muizen? Een steenmarter zou (in theorie) niet in je garage moeten kunnen komen en hij is denk ik te groot om tussen het kuipwerk te passen.

Jur

Mega Mijlenmaker
@RRR Ja, daar heb ik ook aan gedacht maar slepen die hele pinda’s mee?
Wat betreft die garage, daar zitten openingen genoeg in waar een marter door past.

Andre st1300

5e Versnelling
Heb in de VFR muizen oid in het luchtfilterhuis gehad. Bij onderhoud trok ik de tank omhoog, luchtilterhuis losgeschroefd.... en bovenop het luchtfilter een nestjes en nootjes enz. Nou werd het luchtfilter toch vervangen, dus alles gekuisd en nieuw filter geplaatst. Dit was trouwens toen ik de motor had gekocht,.... eind november. Daarna rust in de winter. En begin maart de boel zomer klaargemaakt en gecontroleerd. Toen kwam ik dat nest tegen. Was al oud en stoffig nest...... vervelend detail..... de motor had na aankoop, bij de dealer, een afleverings en grote controle beurt gehad....... ja ja. Iets met blauwe ogen en 250 euro extra aftikken....

Jur

Mega Mijlenmaker
Ik wist niet dat ze ook hele pinda’s meesleepten.
Ik zal een paar valletjes klaarzetten, want van klein ongedierte komt groot ongedierte.

Bovenaan