Stuur BMW k75 er op gezet..

PurplePan1100

Kilometervreter
Nou ben er maar eens aan begonnen .... Stuur vandaag binnen gekregen en alles los gehaald.

Kap er af .. Bouten schroeven los ....

Gaskabel los gehaald . Want de kabels moeten onderdoor naar voren ... Zelfs koppeling kabel en rem met kabel ... Gelukkig past dit precies door de vork beide .. wel even de choke kabel en de stroom aansluiting afkoppelen links en rechts ....

De gaatjes boren ... Tja viel me reuze mee ... Want de kapjes van beide bediening paneeltjes vallen daar met een dopje In het gaatje van het stuur zodat deze niet schijven als je bv je choke open en dicht draait.......

Alles vast zetten checken en klaar ....poetsen andere keer ...

Moet alleen eens kijken wat ik voor stuurverzwaarders ik erop ga zetten want dit stuur heeft holle ruimtes en aan een kan een halve maan aan de binnenkant....

Denk maar eens zo testen en dan verzwaarders met rubbers erin draaien !!

Binnen kort de handvaten vervangen door Oxford Heaters ...
postings automatisch samengevoegd:

En de rest

Bijlagen

• IMG_20210717_121646.jpg
    IMG_20210717_121646.jpg
    202,3 KB · Weergaven: 44

PurplePan1100

Kilometervreter
En de rest van de foto's.

Bijlagen

• IMG_20210717_180131.jpg
    IMG_20210717_180131.jpg
    135,4 KB · Weergaven: 45
  • IMG_20210717_180135.jpg
    IMG_20210717_180135.jpg
    134,4 KB · Weergaven: 42
  • IMG_20210717_180141.jpg
    IMG_20210717_180141.jpg
    142,7 KB · Weergaven: 40
  • IMG_20210717_180147.jpg
    IMG_20210717_180147.jpg
    135,6 KB · Weergaven: 38
  • IMG_20210717_180159.jpg
    IMG_20210717_180159.jpg
    54,9 KB · Weergaven: 35
  • IMG_20210717_180210.jpg
    IMG_20210717_180210.jpg
    57,6 KB · Weergaven: 40

Bart D

5e Versnelling
Top gedaan. Ziet er mooi uit.
Ik heb deze handvat verwarming
Je hoeft voor de bediening dan geen andere plek te zoeken
Ben er zeer te vreden over.

Garfield

5e Versnelling
Als ex-K1100LT rijder zit er ook wel eens over te denken, zeker nu al mijn andere motorfietsen een flink breed stuur hebben waarmee ik behoorlijk rechtop zit.

Ik vraag me echter af hoe het geheel op elkaar inwerkt, dus ook hoe je met je knieën en voeten uitkomt en of je niet wat onhandig in het zadel terechtkomt. Ik heb nanelijk het gevoel dat het zadel een ietwat naar voren gerichte zithouding goed ondersteunt of zelfs stimuleert, en vraag me dus af hoe dat uitpakt als je mbv. zo'n BMW stuur een stuk rechterop komt te zitten ?

PurplePan1100

Kilometervreter
@PandaBlack @Garfield Panda gaan die grip puppies niet ten koste van de handvat verwarming???

Garfield net een test rit gemaakt.... En WoW wat the f#@ck rijd dit waanzinnig beter dan dat oude stuur !!!!

Bochten maken gaat nog makkelijker platter lijkt het ... In ieder geval geeft het stuur me een relaxe zithouding . Echt het BMW stuur gevoel ...maar dan zonder dat olie zuipende Kl#@te blok eronder .... ;)

Zelf ook BMW Rt gereden vandaar ik je verhaal herken ....

Dit had ik veel eerder moeten doen !! Gelijk toen ik hem kocht !!?!
Ben 187 cm 93 kg en orgnieel zadel wel iets opgehoogd...

Maar niet twijfelen gewoon doen !!!! Krijg je ook echt geen spijt van .. en ik moet het weten .....

Ow en mooie bijkomstigheid.. ik kan nu overal van alles op me stuur monteren.... Plek zat voor Navi. Cupholders, enz enz ...

Dus weer een mooi excuus om bij ome Ali weer wat te kopen....:selfie-gif-emoji:

Panhead

3e Versnelling
Ook mijn st1100 heeft een bmw k (1100 dan maar dat is hetzelfde) lt stuur en het is inderdaad een wereld van verschil, veel meer controle met name in het korte bochtenwerk, de zit is comfortabeler,
Voor de cosmetische aspect heb ik de kroonplaat zwart gespoten, en stuurtje laten poedercoaten, stuurtje was al bij de coater toen ik bedacht de kroonplaat zwarteriseren.

PurplePan1100

Kilometervreter
Iemand een tip voor de diameter stuur gewichten die ik nodig heb voor dit k75 stuur van BMW ... Ga denk ik voor rubbers omdat ik met dat halve maantje zit ! Alvast dank

PurplePan1100

Kilometervreter
kroonplaat zwart gespoten,
Goed idee ga ik ook doen ipv dat poets werk... Dank voor de tip ..... Welke stuur gewichten heb je er op gezet ??? Mits nodig ...... Want de k75 en de rest van deze sturen hebben dat standaard niet erop zitten zover ik weet ..

Panhead

3e Versnelling
De bmw gewichten zijn te kort , dus dat is geen optie, wellicht heeft iemand hier een dezer dagen een oplossing.
Er zijn meerder beemer sturen op ST's gemonteerd dus het zal mij verbazen dat er niet nog een andere weg is.

Panhead

3e Versnelling
Ik bekijk je stuur nu eens goed @PurplePan1100 , en mijn bmw k1100lt stuur is toch anders aan de uiteinde's, bij mij zitten er aangelaste delen van c.a. rond 16 mm aan.
Dus met uitdraaien van de gewichten gaat dat bij jou niet passen, maar volgens mij passen er universele bij dat stuur in, met zo'n opzwel plug in het stuur.

RRR

Kilometervreter
Misschien een raar idee, maar waarom niet de constructie geprobeerd waarmee de stuurbuis van een fiets in de voorvork wordt vastgeklemd? Of het uitzetbare gedeelte van een keilbout proberen? Heb je wel een vrij lange inbusbout nodig, maar die is vast wel ergens te vinden. Nadeel is dat de stuurgewichten niet in rubber in het stuur vastzitten waardoor er misschien meer trillingen aan de handvatten worden doorgegeven.

Laatst bewerkt:

PurplePan1100

Kilometervreter
@RRR ja eens kijken ben 170 km gereden en moet zeggen dat ik nergens last van had.....

heeft nog iemand een tip voor me welke maar oxfort die daar op passen ???

is dat de oxfort touring... alvast dank

PurplePan1100

Kilometervreter
@PandaBlack wilde deze nemen bij TK voor€ 69....? de touring ? wat denk jij ?

Bijlagen

• IMG_20210721_163156.jpg
    IMG_20210721_163156.jpg
    45,9 KB · Weergaven: 7

PandaBlack

Kilometervreter
Moet goed zijn. Is een beetje persoonlijk. Vind zelf de handgrepen niet heel mooi maar dat is echt een kwestie van smaak. Geeft mij een beetje een BMX vibe.

Touring;
1626879929410.png

Zelf vind ik de Premium Sport mooier

1626880023290.png

Wat neutraler. Zelfde prijs en er zijn meer designs dus even lekker snuffelen welke jij het mooist vindt. Qua stats zijn ze allemaal ongeveer hetzelfde.

PurplePan1100

Kilometervreter
@PandaBlack ja zit idd kwa motief verschil in .... maar misschien komen er puppy grips op.... dan maakt het niet meer veel uit ....

en ja als ik me handen erop zet zal het niemand zien ....is idd iets voor het eigen oog en wat je mooi vind.... dank voor de tip :good:

PurplePan1100

Kilometervreter
13 cm is de lengte links..rechts 12.4 cm..... dus dan heb ik deze opties :

Oxford Sport Premium handvatverwarming (114 - 123mm) €68

Oxford Touring Premium handvatverwarming (110 - 120mm) €68

Oxford EVO Adventure handvatverwarming (122 - 132mm) €135

IMG_20210722_104030.jpgIMG_20210722_103919.jpg

Laatst bewerkt:

PandaBlack

Kilometervreter
Neem imo degene die het dichtst in de buurt komt van het juiste formaat. Iets inkorten kan wel maar er zit natuurlijk wel een spoel in voor warmte die je niet door wil knippen.

Opties genoeg.

PurplePan1100

Kilometervreter
@TonyPan die vind ik persoonlijk te prijzig... de oxford is meer dan perfect voor mij... ondanks de grote unit op je stuur .... maar goed zolang me handen warmen straks in de winter ben ik happy ......en tenkate heeft ze nu in de aanbieding ........

heb ik weer wat extra bezine geld over...dus extra km rijden Drinksdus extra meer genieten van deze super motor........

mooi he dat bmw stuur k75 !!;)
20210722_152424.jpg

Panhead

3e Versnelling
Dat is fijn.

Ik kom veel bij hotels, kan een broodje krijgen.. gratis. EN.....koffie..tadaaa!

Kies ik toch voor automotivekorting ;)

TonyPan

3e Versnelling
@Panhead
Geloof me, die koffie krijg ik genoeg en hier en daar ook nog wel eens een broodje of snack. ;)

Het heeft inderdaad z'n voordelen, dat werk wat ik doe.

Laatst m'n radiateur kapot (steuntje afgebroken) had een klant gratis voor me gemaakt.

De chefmonteur van een BMW-dealer (die vroeger ook Honda deed) heeft me laatst een dag geholpen en komt volgende week weer.

En zo zijn er nog wel meer voordelen.
Let wel, ik geef er altijd iets voor terug uit dankbaarheid of indien nodig, betaal ik er gewoon voor. :)

Bovenaan