Stuurkap aanpassen na plaatsen stuurverhoger. ST1100

Jan1963

2e Versnelling
Ik was tijdens de Noordelijke geruiterokjes pasdag ook aanwezig, en @GeSp liet me zijn hoe hij zijn stuurkap had aangepast na het plaatsen van stuurverhogers.
Dus leek het me mooi om hierover een "Howto" te maken, alle credits gaan natuurlijk naar @GeSp !!

Na het plaatsen van mijn stuurverhogers van ome Ali Klik passen de stuurkappen nog wel alleen kijk je dan vanaf de zijkant tegen de kroonplaat aan en zit de kap 2 cm boven je contactslot.

20211005_110939.jpg

20211005_110912.jpg

Lastig om de sleutel zo te gebruiken optie: verlengde sleutel, maar ja dat gat blijft natuurlijk.

Oplossing de bovenste kap aanpassen door er een paar happen uit te snijden cq zagen.

stuurkap schroefbusjes.jpg

Zorg wel dat de schroefbusjes blijven zitten natuurlijk.
Onderkap laten zitten tijden het passen dit is dan een mooi referentiepunt in hoeverre je nog bij moet snijden.

Afplakken met schilderstape en daar met pen of potlood aftekenen wat eruit moet, liever 5 keer passen na snijden dan een keer teveel weghalen.
Na het aanpassen de randen opschuren met schuurpapiertje.

20211005_112734.jpg

Dit is dan het resultaat, contactslot past weer netjes en er is alleen een stukje stuur meer zichtbaar.

20211005_121214.jpg

20211005_115658.jpg

Kroonplaat is weer netjes bedekt en de orginele sleutels zijn gewoon nog te gebruiken @GeSp bedankt voor de tip!!!!
Iedereen waar het van toepassing is en het wil proberen succes!!

Let op bovengenoemde is van toepassing op de betreffende verhogers uit de link, een andere maat verhogers weet ik dus niet of het dan ook te doen is!

Laatst bewerkt:

kcools

3D printer
Top gemaakt Jan,

Ik heb "toevallig" nog een kap liggen, ik denk dat ik het eens moet gaan proberen. Geen idee welke verhoger er bij mij op zit, zat er al op toen ik hem kocht.
Bijkomend voordeel is dat er wat extra stuur zichtbaar is, altijd handig om nog eens wat extra's te kunnen monteren, schakelaartje of zo.
Ik weet ook niet wat voor extra's, een Pan is natuurlijk al compleet.

Putput

4e Versnelling
Nog meer extra's? Jouw Pan is al een kermis aan extra's :Biggrin Misschien een massage kussen, op je buddy, maar verder al meer dan compleet volgens mij......:vroem::vroem::vroem:

kcools

3D printer
Mijn Pan kompleet @Putput ??

Hoe kan het dan dat ik nog steeds een todo lijstje heb :)?
Ik heb al een schapevachtje op mijn buddy zitten (niet in de regen), volgens mij is het niet fijn met een massage kussen daar weer onder.
Ik laat me later wel masseren als ik thuis ben...:)

Ik wil nog wat extra verlichting zoals een mistachterlicht en extra lampjes op de zijkoffers zoals bij de amerikaanse modellen de reflectoren zitten.
En ik wil het motorblok kunnen verlichten met wat ledverlichting, gewoon omdat het kan. En contourverlichting op de aanhanger, en... zo kan ik nog wel even doorgaan.
Gelukkig hoeft het niet klaar te zijn voor het weekend, volgende week mag ook :)

Henry0524

4e Versnelling
Ik heb dezelfde stuurverhogers, en loop ook nog wel eens te jojo'en met de sleutel.
Ga de kap ook maar op deze manier aanpassen, ziet er goed uit zo!

kcools

3D printer
Ik heb mijn sleutel aangepast, kapje geprint en eroverheen gezet waardoor ik de sleutel normaal kan gebruiken.
Maar de stuurkappen zien er zeker goed uit op deze manier.

Bovenaan