Handschoenen Test handschoenen Ali

RogerNosurrender

5e Versnelling
3 weken terug handschoenen besteld voor de winter maanden , met verwarming elementen ingebouwd,

3 temp standen : blauw 30℃ tot 35℃
: groen 35℃ tot 40℃
: rood 40℃ Tot 45℃

Vandaag op de motor temp buiten 11℃ En zonder warmte element aan te zetten tot 50 km/h warm uit zich zelf !
auto snelweg getest 110 km/h op warmste stand gezet (rood) en handen bleven warm.

de andere standen heb ik niet kunnen testen was te warm bij lage snelheden beneden de 60 km/h.

wat wel opviel is dat de handschoenen alleen aan de bovenkant verwarmen! Dus de echte test moet nog komen als we richting de 0℃ Gaan dit in combinatie met wind-shill factor .... maar goed tot die tijd al een eerste indruk ....

Bijlagen

• FFCB6533-7E7E-411E-AC3D-5D164CDE3352.jpeg
    FFCB6533-7E7E-411E-AC3D-5D164CDE3352.jpeg
    118 KB · Weergaven: 25
  • 20EDC9AA-A49C-4E63-A4E9-0E6CCF10C5AA.jpeg
    20EDC9AA-A49C-4E63-A4E9-0E6CCF10C5AA.jpeg
    116,7 KB · Weergaven: 26
  • E775F67F-A704-4645-A4E7-87891440370A.jpeg
    E775F67F-A704-4645-A4E7-87891440370A.jpeg
    97 KB · Weergaven: 27

TuinfluiterPan

5e Versnelling
MMMm.. handvatverwarming stuk? Echt nodig.... pas onder de -5 maar ik had ook deflectors op de spiegelkappen enz... Bij regen werden mijn handen zelfs niet nat.... Kan ik helaas nu niet meer zeggen.... soms heb je spijt....waarom verkopen....

Maar ja... op zich ziet het er goed uit... nu ook hopen dat bij echt nat weer alles blijft werken en niet naar 15 min... koud en natte handen...
Maar komende week mooi om uit te proberen,,,,

RogerNosurrender

5e Versnelling
@TuinfluiterPan ja de handvat verwarming werkt niet meer en heeft zeker betere tijden gekend! Handschoenen zouden waterdicht moeten zijn , kan ik zo eens testen onder de douche kop !!! Dan vul ik effe me bericht aan....

Diver2000

3e Versnelling
Ik heb vergelijkbare gekocht.
Ideaal, laatst 180 km gereden op een zaterdagochtend en met hvv verwarm je helaas alleen de binnenkant van de hand.
Met deze handschoenen hou je de kou aan de bovenzijde weg.
Was toen van +1 tot +5 onderweg.

JanDK

3e Versnelling
Roger, hoe was de maatvoering.
Super voor die prijs.
Aleen niet die accus helemaal leegtrekken, en alvast reserve paar kopen.

Dank voor de test en review

Jan

Edwinhulleman

1e Versnelling
Ik heb ook al eens nagedacht om een paar van deze aan te schaffen, de prijs is zeker aantrekkelijk. Mooi om te horen dat ze werken tegen de kou, al moet er nog wat getest worden.
Wat mij heeft tegen gehouden om ze aan te schaffen is de impact bescherming die deze handschoenen niet lijken te bieden. Als ik de advertentie lees zijn ze van nylon en katoen en hebben ze verder geen bescherming behalve tegen water. Misschien heb ik het fout maar dan hoor ik graag van Roger.

Heel erg dank voor de test en beoordeling van deze handschoenen iig

Edwin

magnamaniac

4e Versnelling
Als ik ze zo bekijk en ook in de advertentie lees dat ze van nylon zijn, met katoenen vulling is mijn gedachte: Leuk voor tijdens de wintersport, maar op de motor is m'n prioriteit bij motorkleding toch ook valbescherming en dat doen deze 0,0.
@RogerNosurrender , dat de handschoenen enkel aan de bovenzijde verwarmen is gebruikelijk bij verwarmde handschoenen, dat doen de A-merken Gerbing en Klan ook.

RogerNosurrender

5e Versnelling
De protectie is een goede vraag , heb eens gevraagd aan de verkoper , de maat is L en die zit mij perfect ... of deze handschoenen beveiligd zijn tegen schuren ? Dat hoor ik nog , ze zijn in ieder geval wind en waterdicht... heb geen last van de batterijen boven op de pols. . Tevens kan ik me telefoon ermee bedienen met wijsvinger en duim , die is voorzien van leer ! Accu’s zouden 5 uur Meegaan, nog niet getest. En voor de veiligheid zou je er nog een leren handschoen onder kunnen dragen mits dun of met kevlAr afgewerkt ..

Bijlagen

• C0D457EF-0CF6-4DC8-9190-2BE3D120F3E7.jpeg
    C0D457EF-0CF6-4DC8-9190-2BE3D120F3E7.jpeg
    66,2 KB · Weergaven: 19
  • 9F367F15-7B87-4B0C-9F6C-AFFA7CA418BF.jpeg
    9F367F15-7B87-4B0C-9F6C-AFFA7CA418BF.jpeg
    56,9 KB · Weergaven: 16

Nosegear

Administrator
Medewerker
De bedoeling is inderdaad dat alleen de buitenkant verwarmd wordt; dáár heb je de chill factor van de rijwind. Misschien die grip heater toch ook maar vervangen. Ik heb beide (handvat- en handschoenverwarming) en dat werkt héérlijk in combinatie. Ook nog verwarmde sokken als het echt koud wordt op lange stukken. :Biggrin Wel allemaal Gerbing, en hun service is goed! Laatst een aansluitkabeltje stuk van een handschoen; kosteloos nieuwe toegestuurd gekregen.

RogerNosurrender

5e Versnelling
Ja idd me voeten die voelde idd al wat minder warm aan naar de rit ! Ga ik eens na op zoek, de handvat verwarming moet ik compleet vervangen die heeft zijn beste tijd gehad , ik heb al een nieuwe liggen van ome Ali maar ben er nog niet over uit of ik een betere koop !? Deze moet je om je handvaten draaien en een krimpkous overheen doen... ga het vandaag eens monteren en testen.

Bijlagen

• 3B22677B-5288-4365-B06D-F08870B24340.jpeg
    3B22677B-5288-4365-B06D-F08870B24340.jpeg
    61,1 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:

sven.magnus

Mega Mijlenmaker
Ben ik nu zo'n hete kerel of zijn jullie allemaal koukleumen? Ik rijd het hele jaar rond en heb gewoon winter en zomerhandschoenen. Een verwarming aan mijn gat, mijn voeten, mijn handen of ergens anders heb ik nog nooit nodig gehad. Ik moet er wel bijzeggen dat ik in het "warme zuiden" woon, België dus. :)

Nosegear

Administrator
Medewerker
Ach, afzien is voor de jeugd. ;) Ik heb niet de rijpe leeftijd van 53 bereikt om dagelijks op de motor stoer te gaan zitten wezen met kouwe poten!

Daarnaast heb ik de handen ooit bevroren gehad (en als je wilt weten wat PIJN doet moet je die dingen dus rustig laten ontdooien - HELS!!). Sindsdien willen ze maar heel beperkt meer buigen als ze koud zijn, en dat komt het ontkoppelen en gedoseerd gasgeven niet ten goede . .

Ieniemienie

Kilometervreter
Ik heb eigenlijk 1 paar goede handschoenen die echt lekker zitten en waarbij ik alle knopjes van richtingaanwijzer, claxon en groot licht goed kan raken. Het koppelen gaat ook beter met deze handschoenen. Maar dat zijn zomerhandschoenen. Ik probeer het wel met winterhandschoenen maar die zijn het nét niet. Of ik kan mijn vingers niet goed bewegen (grootste probleem), of de vingers van de handschoenen zijn net te lang waardoor ik onbedoelde signalen afgeef. Ik heb Gerbing handschoenen gepast maar ook dat was niet helemaal mijn ding.
Dus rij ik door met mijn zomerhanschoentjes (ook wat tochtjes met -5 graden Celsius gereden).
Mijn voeten zijn wel lekker warm met extra wollen sokken en mijn super Daytona laarzen :)

Nosegear

Administrator
Medewerker
Geen USB, maar 12 Volt. Wel een dubbele, draadloze controller zodat ik de temperatuur voor handen en voeten apart regelen kan. Ik wilde geen geklooi met accu's omdat ik dagelijks rijd. Die dingen zijn altijd leeg als je ze nodig hebt . . Daarnaast gaan ze stuk als ze niet maandelijks geladen worden (volgens Gerbing) en dus moet ik me er dan 's zomers ook nog mee bezig houden . .

RogerNosurrender

5e Versnelling
Een update :”nou tot nu toe houden de handschoenen goed ! Batterijen gaan nog steeds dik 4 uur mee, en ondanks de 3 graden is het goed vertoeven voor de handen bij korte tot middel lange afstanden 50 km Max dan voel ik toch wel dat de rijwind en chil factor zijn werk begint te doen!!”........

denk dat 3 graden Max is voor deze handschoenen, ga je richting de 0/ en de -1 waardes zal je er toch handvat verwarming bij moeten Hebben !!

Bovenaan