ST1100 Type uitlaat

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Ben.Biker

Motorrijles
27 apr 2019
2
1
3
60
Bakel
Type motor
ST1100
Passen de orginele uitlaten van een st1100 zonder ABS ('93) ook op de modellen met ABS ('98)
Zo niet wat is dan een goede vervanger als ik het geluid zo orgineel mogelijk wil houden.

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.417
1.825
113
45
biddinghuizen
Type motor
ST1100
Ja alles past op elkaar.......wil je geen dempers meer wisselen dan moet je RVS dempers nemen .......wil je zo stil en orgineel mogelijk dan moet je "motads "nemen,alleen moeilijk te krijgen.
Delkevic is een alteratief maar maakt meer herrie en zijn goéd verkrijgbaar.
Hoe slecht zijn je dempers vaak kan je ze nog wel even oplappen
Mvg

• Mee eens
Reactions: Ben.Biker

Oldtimer

2e Versnelling
7 jun 2019
58
27
18
55
Lochem
Type motor
ST1100
Mijn bochtenset blijkt ook lek te zijn, heb gekeken naar Delkevic RVS set, iemand ervaring hiermee? (Moet overigens eerst nog het hele carb gebeuren oplossen, dus toekomst muziek)

Henk2511

Kilometervreter
8 sep 2018
868
762
93
57
Gieten
Type motor
ST1100
Ik heb er ook motads onder, supergeluid !!!!
Heb jij nu toch ook @elmo ? Ik wist alleen niet dat er moeilijk aan te komen is.
postings automatisch samengevoegd:

Mijn motads hebben ook E keur, dat heeft delkevic niet.

• Mee eens
Reactions: elmo

ijskonijn

5e Versnelling
30 mei 2016
506
281
63
69
Type motor
ST1100
Ja 100% minimaal een bekeuring,en als je pech heb dan kun je hem laten staan.
Verschillend gesproken die dit hebben mee gemaakt.
Is al vaak voor gewaarschuwd.
Maar hou je van een gokje moet je ze monteren.

Pleasantry

Job de Zeeuw

5e Versnelling
18 aug 2018
518
200
43
68
Rijsbergen, NB
Type motor
ST1100
@ijskonijn ja was ik al bang voor (niet dat ik de Duitse deur nou echt plat rij). Net nu ik vanmogen merkte dat mijn linker demper verrot is en los hangt bij de RVS collector. Balen dus. En.... wat is dan het alternatief :)

ijskonijn

5e Versnelling
30 mei 2016
506
281
63
69
Type motor
ST1100
Als IK jou was neem geen risico .en laat je niet gek maken op het forum.
Iedereen weet het beter,probeer een originelen uit laat te bemachtigen via het forum.
Eventueel maar dat is een nood oplossing lassen.
Of via markplaats,of BOONSTRA.
Wordt heel veel op gecontroleerd in de EIFEL zelf rijdt ik daar vaak.
Succes.
gr gerrit
postings automatisch samengevoegd:

Was mijn reactie door ge komen?

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Job de Zeeuw

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.417
1.825
113
45
biddinghuizen
Type motor
ST1100
Helemaal gelijk panman........ik heb ze nu ook maar zijn sporadisch te krijgen.
Daarintegen is het ff een paar centen maar de orginele worden ook schaarser en of zijn al slecht aan het worden en elk jaar of 2 jaar andere dempers is veel duurder

• Like
Reactions: noordpan

Guardian

5e Versnelling
7 mei 2018
527
212
43
Type motor
Geen
Tja, kom nooit in het buitenland. Hier nooit gedonder gehad met de Delkevic's. Succes met zoeken naar een ander set..

• Mee eens

Job de Zeeuw

5e Versnelling
18 aug 2018
518
200
43
68
Rijsbergen, NB
Type motor
ST1100
@panman1100 die van Motad zijn wel een aardig alternatief. Heb trouwens maar één adres gevonden die ze aanbiedt. Maar beter dan niks :) maandag eens even bellen.
@Guardian de Motad is maar een paar tientjes duurder dan sommige Delkovic uitlaten dus als ik toch veel geld uit moet geven ........

Guardian

5e Versnelling
7 mei 2018
527
212
43
Type motor
Geen
@Job de Zeeuw , Als je nieuw koop, ja klopt. Ik had geluk omdat ik een prachtig set kon overnemen via Marktpl. voor een interessante prijs. Een compleet nieuw pakkingset via de leverancier er bij gekocht en ik ben er nu uiterst tevreden mee.

PanEuRoel

Mega Mijlenmaker
15 jan 2015
2.957
1.474
113
Hulst
Type motor
ST1100
Die heb ik er ook onder hangen. Beschaafd geluid. Mogelijk stiller dan de originele dempers, maar dat heb ik niet gemeten en is dus puur op gevoel, gehoor. :Smile:

• Like
Reactions: Guardian

Job de Zeeuw

5e Versnelling
18 aug 2018
518
200
43
68
Rijsbergen, NB
Type motor
ST1100
Nou de dempers van Marving zijn binnen. Besteld bij Noud's motorbazaar
Waren niet op voorraad dus moesten uit Italië komen. Omdat zowel Noud als de fabriek in augustus vakantie hebben heeft Noud er een spoedbestelling van gemaakt die rechtstreeks vanuit de fabriek naar mij is gestuurd. Prima service dus!
Morgen eens kijken of ik ze er onder krijg want aftermarket RVS bochtenset en collector in combinatie met ander merk aftermarket dempers.
Zien er prima uit en voelen zwaar een degelijk aan.26802

Job de Zeeuw

5e Versnelling
18 aug 2018
518
200
43
68
Rijsbergen, NB
Type motor
ST1100
De avonturen tijdens een demperwissel.

Zo, gisteren de dempers opgehaald en vandaag lekker vroeg aan de slag i.v.m. de te verwachte hitte.
Fluitje van een cent natuurlijk, zelfs met 2 linker handen. Demper in de collector schuiven, boutje ophanging nieuwe demper erin, klem vast draaien en klaar.

O wacht, de demper wil niet helemaal in de collector schuiven. Dat lukt niet, ook niet met enige kracht. De gleufjes van de flens sluiten niet helemaal af.
Bovendien blijkt bij montage, dat of het boutje van de ophanging collector niet uit komt, of die van de ophanging van de dempers. Verschil zo'n 1,5 cm.

Na veel gerommel dan maar de collector verwijderen, op de werkbank wat meer mogelijkheden om de boel passend te maken.
Collector met enige moeite van de bochten afschuiven maar helaas, het ophangpunt komt tegen de buis van de bok aan en wil niet verder los komen.
Dan de bok maar even verwijderen wat gelukkig vrij simpel ging.

Verder schuiven en dan blijkt de achterband een nieuw obstakel, de collector wil er nog steeds niet af. Dus moet het achterwiel er uit. Maar.... dan moet de motor op de bok en die is er dus af..............
Het karwei ligt stil.

Ik vrees dat ik de riemwisseldag van a.s. zondag voorbij moet laten gaan :oh no:

• Like
  • verrast
Reactions: fred en Putput

Job de Zeeuw

5e Versnelling
18 aug 2018
518
200
43
68
Rijsbergen, NB
Type motor
ST1100
Ja, als ik dat had geweten.... :Banghead: Achterwiel is noodgedwongen blijven zitten. Ik heb wat extra gleufjes in de demperpijp geslepen en wat aangeknepen. Lijkt er op dat het nu wel beter lukt. Morgen weer een dag. Dan de dempers plaatsen en de ophanging nog aanpassen en alles wat los is geweest weer vastzetten. Wordt vervolgt.

Job de Zeeuw

5e Versnelling
18 aug 2018
518
200
43
68
Rijsbergen, NB
Type motor
ST1100
@Tiesemans de combinatie RVS bochten en collector met de dempers is net niet passend. Er zit een paar mm verschil in bij de ophangbeugels. Die beugels geven ook weinig ruimte om de gaten wat uit te vijlen om de boel wat beter uit te laten komen. De demperbocht gaat ook lastig in de collector. De oorzaak is kennelijk twee verschillende aftermarket onderdelen. Volgens mij lekt het nu ook een beetje maar wel rijdbaar. Tzt nog eens goed naar kijken en de beugels wat verlengen zodat er nieuwe gaten in kunnen. Dempers op zich zijn wel solide maar geen RVS, gewoon staal.

• Leuk
Reactions: Tiesemans

Tiesemans

3e Versnelling
18 sep 2019
94
27
18
's-Hertogenbosch
Type motor
Anders
Helemaal gelijk panman........ik heb ze nu ook maar zijn sporadisch te krijgen.
Daarintegen is het ff een paar centen maar de orginele worden ook schaarser en of zijn al slecht aan het worden en elk jaar of 2 jaar andere dempers is veel duurder
@elmo heb jij een adresje waar je dan getipt wordt dat er weer een partij Motad op de markt gekomen is?
Die Predator set die ik hierboven noem is schitterend maar incl. verzending bijna €1000 en Brexit komt eraan :S

• Like

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
5.643
5.470
413
71
Voorhout
Type motor
ST1100
Die Predator set die ik hierboven noem is schitterend maar incl. verzending bijna €1000 en Brexit komt eraan
Als je eens goed naar de prijs kijkt , dan zie je dat deze set € 746.35 kost + 25-30 euro verzendkosten.
Dus voor € 770,= heb je een complete nieuwe RVS uitlaatset met 10 jaar garantie.
En geen € 1000,=

Kijk eens goed op het internet bv : https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=Motad+exhaust+Honda+st1100&_sacat=0

• Like
Reactions: Tiesemans

Tiesemans

3e Versnelling
18 sep 2019
94
27
18
's-Hertogenbosch
Type motor
Anders
Hoi Henk ...
Excuses je hebt gelijk ... In mijn hoofd was ik al post Brexit aan het denken (importheffing + btw)
Trouwens bizar dat ik hiervoor niet op Ebay heb gekeken ... Dat is normaliter standaard procedure in huize Tiesemans lol.
Nogmaals dank!

PS

@panman1100

Als je persoonlijk zou mogen kiezen welke kwaliteit spreekt jouw meer aan?! (Meer nog dan looks) De predator set of de Motad set?!

Laatst bewerkt:

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
5.643
5.470
413
71
Voorhout
Type motor
ST1100
Op mijn Pan zit al jaren de Motad set , en vind het geluid erg goed , iets donkerder dan de standaard dempers,
maar beide merken hebben een goede kwaliteit en hebben het E4 keurmerk

• Like
Reactions: elmo en Tiesemans

Tiesemans

3e Versnelling
18 sep 2019
94
27
18
's-Hertogenbosch
Type motor
Anders
Stiekem wel echt een dingetje het geluid ....
Maar ik zie al dat meerdere van jullie de Motad set hebben aangeschaft ... Dat zegt wel iets (vind ik).
Is de prijs redelijk?
Immers de Predator variant scheelt toch met de Motad set ...

Malikoe

2e Versnelling
5 jun 2015
55
13
8
61
Lommel
Type motor
ST1300
Ik ga binnenkort mijn ST1100 verkopen. Heb van een vriend een mooie ST1300 gekocht. Een aantal jaren geleden heb ik op de ST1100 de bochten en collector vervangen door een mooie RVS Motad set. De dempers zijn nog origineel. Nu heb ik één nieuwe Motaddemper over voor de liefhebber. Zal morgen even kijken of het de linker of rechter is en een berichtje op Te koop aangeboden zetten.

• Leuk
Reactions: panman1100

fred

Kilometervreter
27 sep 2015
1.413
668
113
66
Oldenzaal Twente
www.twentetransport.nl
Type motor
ST1300

Tiesemans

3e Versnelling
18 sep 2019
94
27
18
's-Hertogenbosch
Type motor
Anders
Ik stuurde gisteravond een mailtje naar Predator met de vraag of ze die mooie RVS ST1100 uitlaten van ze (tegen meerprijs) niet voor mij eenmalig van zwarte dempers wilde voorzien.
De reactie liet niet lang op zich wachten LOL.
(Even een klein detail> in mijn boek is 'alleen maar' CAPS hanteren zoiets als hysterisch schreeuwen)

Snap38.jpg

Laatst bewerkt: