ST1100 Velgjes en voorpoten terug van de poeder coater.

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
Ben er zéér tevreden over kan niet anders zeggen.
De totale prijs is incl. speciale glimmer (metallic) poedercoating voor de velgen, het ontlakken, strippen/demonteren en reinigen van de aangeleverde onderdelen (anti duik unit, demper rubbers, ring, lagers) coaten voorpoten enz. enz.
Waar?
Voor prijzen?! Zie prijslijst.

IMG_20210717_145447_316.jpgIMG_20210717_145447_392.jpgIMG_20210717_145447_415.jpgIMG_20210717_145447_429.jpgIMG_20210717_145447_451.jpgIMG_20210717_145447_485.jpgIMG_20210717_145447_499.jpgIMG_20210717_145447_530.jpg
Bekijk bijlage VID_23380313_030050_046.mp4

Scan11.jpgScan22_0002.jpg

Laatst bewerkt:

Oooosterling

4e Versnelling
@Tiesemans lijkt mij mooi gedaan, maar wat is de kleur? Ik zie een soort van zandkleur beige vermengt met goudkleur? of zijn het gewoon slechte foto's, qua kleur? Dit lijkt wel een andere kleur als standaard op de velgen zaten, bewust gedaan?

@Max verschil is waarschijnlijk het los aanleveren van een velg of het compleet aanleveren van een wiel (incl. band, ventiel, balanceergewichtjes eventuele lagers e.d.), tenminste zo interpreteer ik het...

Algemene noot: Vergeet niet de kosten van nieuwe 4 stofkeerringen, 4 lagers, 2 ventielen, balanceergewichten e.d. ook mee te nemen in je berekening, mocht je dit ook een keer willen uitvoeren. Mijn ervaring is dat dit zeker 50% van het totaalbedrag is...

marc pan

Klokje Rondrijder
Straks kunnen we je fiets niet meer bewonderen,
gewoon omdat ie te hart gaat glimmen waardoor de ogen pijn van gaan doen. Wink:

Panhead

3e Versnelling
Strak werk.

Poedercoaten wordt vaak, qua kosten, overschat.schat.
Ik laat regelmatig, voor mijn werk of privé, wat door de oven jassen.
En zeker als je zelf het voorwerk doet is het rete betaalbaar.

Panhead

3e Versnelling
Heel mooi! Is poedercoaten ook een idee om de achterbrug wat roestbestendiger te maken?
Juist!

poedercoating is middels een statisch geladen plastic "geladen" deel ,de poeder, te laten aantrekken op het te coaten metalen deel. + - weet 123 niet meer , maar dit is de basis.

Hierna gaat het product door een oven waar door het plastic poeder smelt en samenvloeit
Dit geeft een slagvastere, flexibelere beschermingslaag t.o.v. verf. Daar het materiaal taaier is.

Ter vergelijk, een speculaas breekt snel, een "taai taai pop"...... i rest my case.

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
@Max inderdaad wat medeforumleden zeggen... Er zijn klanten die een compleet wiel aanleveren met alles er nog op en aan.
Tja dan moet er méér gedemonteerd en afgeplakt worden etc.

@Mister Vogezen mij is verteld dat er nog een hoogwaardige blanke lak laag is gebruikt om de coating extra te beschermen en de glas extra nadrukkelijk te maken. Dus benieuwd naar het effect van steenslag ben ik.
Zo verweerd en beschadigd als dat mijn huidige (nog) gemonteerde velgen zijn, zullen ze echter nooit worden. Spiteful

@Oooosterling de specifieke kleurcode blijf ik jou en de rest even verschuldigd.
Het staat niet specifiek op de factuur.
Mailtje is de deur uit dus word vervolgd.
De kleur is specifiek gekozen inderdaad.
De foto's kunnen beter het filmpje is nog het eerlijkst, al is het lastig vastleggen want de velgen (net als Honda metallic lak "speelt" met het licht).
Ik kon geen sample strookjes meer zien trouwens, wat een kleuren keuze joh.
Maar de gekozen goud (ergens in de verte karamel effect) kleur vind ik de perfecte kleur voor mijn velgen..
Het is trouwens hoogglans.
Doet ergens nog recht aan de oorspronkelijke matte goud kleur zoals door Honda gekozen maar is toch ook (met zonlicht goed te zien) iets meer goud kleurig met méér metallic effect.
Bij de originele lak is méér (zon)licht méér matheid/minder goudkleurig het effect/gevolg. Nu dus andersom.
Heb persoonlijk ook moeite met de originele door Honda gekozen kleur ... alsof de velgen lijden aan kleurarmoede.
Ondertussen is de Honda OEM bestickering loepzuiver goudkleurig.
Nooit begrepen dus waarom de velgen dan zo pover mat goud gespoten.

Wat je zegt Oooosterling over totale kosten is zeker waar.
Het begint al met een paar "reserve" velgen moeten kopen, omdat ik mijn huidige velgen niet wil/kan missen.
De nu opgeknapte velgen moeten helemaal opgebouwd worden met nieuw spul. (Lagers, schroeven enz).
Je denkt toch niet dat ik mijn remschijven met (al eens) gebruikte bouten ga monteren hé?
Ook de totale op/inbouw van de voorpoten moet er trouwens aan geloven want ook de nu gecoate voorvork poten zijn gekocht zoals ze waren (slecht).
Bij de volgende bandenwissel moet het setje velgen (met de auto) richting Waffie en ik vervolgens op de motor ook heen.
Kortom telt aardig op allemaal.
Tegelijkertijd zeg ik (wat mij betreft).. DIT doe ik éénmaal en voor deze fiets niet meer.
De huidige velgen zijn om te janken, met op sommige plekken stukken lak tot op het metaal eraf.
Mocht er terzijnertijd een ST1100 opvolger komen .. Dan gaat het hele spul ook over.
In tegenstelling tot de vorige eigenaren ben ik wél verdomde zuinig op nieuw/mooi (gekocht) spul voor mijn fiets.

Laatst bewerkt:

Oooosterling

4e Versnelling
@Tiesemans ; ik ken je situatie niet, maar ik voer dit soort onderhoud en 'upgrades' meestal uit in de winter, gecombineerd met al dan niet vv olie verversen e.d. (om maar bij de vorkpoten te blijven). Scheelt mij de aanschaf van 'reserve' spul, want dat werkt meestal alleen maar kostenverhogend... En bij mij staan ze toch allemaal geconserveerd bij 15gr, vanaf het moment dat regen/slecht weer de overhand krijgt totdat zonneschijn er weer is én het pekel zeker weg is. Wellicht is dit bij jou anders..

Overigens heb ik momenteel hetzelfde als jij (net de set wielen van m'n 900 fireblade laten ontlakken en coaten. Gistermiddag opgehaald, dit weekend montage denk ik);

cbr, achterwiel gecoat.jpg

Laatst bewerkt:

Ome Paul

Kilometervreter
Heel mooi! Is poedercoaten ook een idee om de achterbrug wat roestbestendiger te maken?

Probleem is dat de achterbrug ook van binnenuit kan roesten. Maar het kan helpen.

Ik had zelf de achterbrug van mijn ST1100 van binnen getectyleerd. Van buiten met slagspray en zwarte en blanke lak bewerkt. En een spatlap. Ik verwacht dat die achterbrug de motor overleefd ;)

William Jansen

Motorrijles
Complimenten!!!
Dit heb ik ook in mijn hoofd om van de winter te doen maar nu ik dit zie weet ik het zeker.
Ziet er echt geweldig uit.

Met terug monteren paste alles weer of moest je hier en daar wat weg vijlen i.v.m. de dikte van het poedercoaten?

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
@William Jansen ik heb de mazzel dat de poedercoater waar ik dit bij heb laten doen zelf een fanatiek motorrijder is en zéér secuur te werk gaat.
Ik heb nog niets gemonteerd maar mij is wel op het hart gedrukt dat het allemaal net zo goed zou moeten passen als ervoor.
Daar heeft men extra zorg aan besteed bij het poedercoaten.

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
@TonyPan In tegendeel...
Alles zat erop en er (nog) aan.
Maar mijn betreffende poedercoater is zelf ook fanatiek motorliefhebber en wist alles perfect te verwijderen/los te halen tegen kleine meerprijs.

Tiesemans

Mega Mijlenmaker
Thanks @Lucky Luc
Wat de prijzen betreft: er zullen er ongetwijfeld zijn die het goedkoper kunnen doen?!
Maar uiteindelijk toch de bewuste afweging gemaakt om het bij deze poedercoater te laten doen.
Zijn oog voor detail en afwerking is bekend in de regio bij de automotive tak.
JUIST omdat dus de recensies in mijn naaste (motor maar ook auto!) omgeving zéér positief zijn.
Hoogglans metallic effect met blanke lak afwerking .. .
Eerlijk is eerlijk de foto's doen geen recht aan het resultaat in het echt.
Hooguit het filmpje komt enigszins in de buurt.

Laatst bewerkt:
Bovenaan