Verbruik van 1 op 12

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Youngpandriver

Motorrijles
11 mrt 2019
4
5
3
24
Zeewolde
Type motor
ST1100
Beste mensen. Ik heb mij pas eergisteren voorgesteld en gister mijn eerste Pan gekocht. Weer of geen weer, ik moest even wat kilometers maken natuurlijk. Er vielen mij gelijk een aantal dingen op:

- Wat voor een heerlijke fiets die Pan is. (niet verwacht dat het zo lekker zou rijden)
-maar bij wat lagere toeren vanaf 2 tot 3 als het gas er op gaat houdt de motor wat in. Als ik de choke er iets op heb staan loopt de motor soepel en pakt deze goed op.
-en als derde (waar ik eigenlijk een beetje van schrok) verbruik van 1 op 12. Zijn natuurlijk veel dingen die dit kunnen veroorzaken. Iemand een idee? Ik heb er niet harder mee gereden dan 120 op de snelweg en schakel zeker niet pas bij hoge toeren door.

Groetjes Ide

Guardian

4e Versnelling
7 mei 2018
276
134
43
Pernis - Rotterdam
Type motor
ST1100
In mijn geval 1:17 / 1:19, afhankelijk van je rijstijl, is mijn ervaring. Korte stads ritten gemakkelijk 1:12. Doorhalen boven de 4000 rpm is ook een ding!
Goeie beurt. Carbs laten afstellen en wennen aan je Pan! Dat ga je zeker merken :vroem:

• Like
Reactions: Youngpandriver

DuinPan

5e Versnelling
10 dec 2017
647
696
93
57
Eenhoornstraat 1, 2024 RW Haarlem
Type motor
ST1100
Kom naar de TDT (Technische Dag Teteringen) bij Breda op zaterdag 23/3 en vraag vooraf of Ome Noot nog tijd heeft voor een carb tune. Je moet je wel vooraf aanmelden, zie bij Evenementen! Ik zou zeker een nieuw luchtfilter meenemen als alles toch open moet om bij de carburateurs te komen. Bougies meenemen is ook handig (of vooraf erin draaien).

• Like

Youngpandriver

Motorrijles
11 mrt 2019
4
5
3
24
Zeewolde
Type motor
ST1100
Fijn al die snelle reacties! :)
In ieder geval genoeg om te proberen dus.. @DuinPan zo'n technische dag heb ik wel oor naar. Weet niet wanneer het laatste onderhoud is gepleegd namelijk. Heb je nog tips over welke onderdelen ik het beste kan bestellen en waar ik deze voor een goede prijs/kwaliteit kan vinden?
postings automatisch samengevoegd:

Klopt 1:17 tot 1:20 is haalbaar . luchtfilter-bougies - en wat hier boven staat van Panmanbos kijk ook ff naar de choke hendel of deze blijft hangen. (terug komt)
Choke blijft niet hangen. Overige zaken kan ik wel even gaan vervangen. Dankjewel!

webster

Administrator
Medewerker
29 okt 2012
1.711
1.919
882
40
Papendrecht
www.st1100-1300.eu
Type motor
Anders
choke kan je alleen controleren door fysiek naar alle 4 de carbs te kijken en geloof me ze blijven eerder hangen dan je denkt

maar check ook eens of je remmen goed vrij komen slepende remmen komt je verbruik niet ten goede

• Like

DuinPan

5e Versnelling
10 dec 2017
647
696
93
57
Eenhoornstraat 1, 2024 RW Haarlem
Type motor
ST1100
Je kan je spullen bestellen bij PanGert, de organisator van de TDT. Lees even goed onder Evenementen / Technische Dag Teteringen voor de details hoe aan te melden en spullen te bestellen! PanGert heeft al aangegeven dat hij zaterdag de spullen gaat bestellen dus je kan jouw spullen nog uiterlijk morgen bij hem bestellen!!

Lucky Luc

Mega Mijlenmaker
14 nov 2012
2.237
1.687
113
61
Sas van Gent
Type motor
ST1300
Voordat je een carbtune doet hoor je eerst de kleppen te stellen en het mengsel van de carburateurs af te regelen. De carbtune is het laatste stapje in deze rij.

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
555
464
63
43
Amersfoort
Type motor
ST1100
Zie je wel! Ik zit nu al zo ontzettend vol vertrouwen met alle hier gegeven tips.

Mijn 1:13,5 verbruik moet ook te tackelen zijn, mijn chokeklepje hangt overigens overduidelijk WEL.

Zinvolle woorden van wijsheid, je hebt d'r wat aan! Yahoo:Het is in elk geval niet zomaar "effe-effe" opgelost.