Vergelijking HID licht kleuren.

RogerNosurrender

4e Versnelling
mooi filmpje over de
HID kleur verschillen en nog 2 foto’s HID vs led

en voor de Light Nerds dit nog: De kleurtemperatuur wordt meestal uitgedrukt in kelvin (K). Volgens de verschuivingswet van Wien neemt de golflengte van het uitgestraalde licht af met toenemende temperatuur en heeft blauwachtig licht (korte golflengte) een hogere kleurtemperatuur dan roodachtig licht.

3,000K - Yellow
4,000K - Pure White
5,000K -
6,000K -
8,000K - Brightest tested and pure
White/Blue
10,000K -
12,000K -
15,000K -
20,000K -
30,000K - Approaching Purple

You tube link klik here!

Bijlagen

• 5EF3F68C-81DB-406F-877D-642667711379.jpeg
    5EF3F68C-81DB-406F-877D-642667711379.jpeg
    17,2 KB · Weergaven: 21
  • A454FED6-CD2A-488B-8C0E-1E7EE8FD4F97.jpeg
    A454FED6-CD2A-488B-8C0E-1E7EE8FD4F97.jpeg
    22,3 KB · Weergaven: 22

Tiesemans

Kilometervreter
Laat gerust even weten of ze bevallen Roger!
Zie het nu pas maar rij zelf met deze: https://www.amazon.com/Motorcycle-H4-Headlight-SAFEGO-Motorbike/dp/B01C1AOSVS
Zéér over te spreken!
@kcools heeft ze inmiddels ook in gebruik en heb hem er nog niet over horen klagen.

Alternatieve verkopende partij en iets goedkoper:

TuinfluiterPan

5e Versnelling
Ik heb gewoon de led 3000k genomen. Ouderwets geel en dan is het echt knal geel. Voordeel je valt direct op. Ja in het pikke donker duidelijk minder licht....maar ik kom eigenlijk nooit in die situatie hier in de lage landen. Maar het voordeel...niet alleen opvallen in het verkeer maar smoelt ook.
Grtz van oude Pan rijder...op de guzzi is het ook gaaf...

kcools

4e Versnelling
Ik heb de leds die Tiesemans noemt ook en heb er nog niet over geklaagd.
Het lichtbeeld van deze lampen is wel heel mooi, veel minder strooilicht als bij mijn oude alie expresse leds.
Het monteren gaat een heel stuk gemakkelijker als de leds met een pasring etc.
Maar ze zijn wel fel inderdaad. Ik moet mijn koplamp nog verstellen, die staat in de laagste stand zodat de verstelknop nog net vast blijft zitten.
Ik denk dat ik via de verstelschroeven op de reflectoren eerst eens wat lager moet zetten en dan zorgen dat je nog wat kan corrigeren via de knop die normaal op het dashboard zit (bij mij op de fairing rechts)

Maar sinds ik deze leds heb, heb ik al wel diverse malen een seintje terug gehad.
Misschien de koplamp eens voor zo'n meetapparaat zetten waar ze de autokoplampen ook mee meten?

Volgens mij is het aantal lumen van de lampen in de linkjes die je geeft een stuk lager @Tiesemans
Ik ga straks nog eens even de doosjes erbij zoeken.

Laatst bewerkt:

TuinfluiterPan

5e Versnelling
Hihi... jouw tekst is wit hier... dus niet direct leesbaar... tip voor led lampen.... worden vaak ondersteboven erin gezet,,,,, als je de led lamp van voren ziet dan zit er een klein kommetje op de zijkant naast de led... dat kommetje ... je moet in de soepkom kijken... dan zit die goed.... ik heb het zelfde gehad... heel de vakantie door la france gereden.... ruim 4000 km... had ook nog zwitserland en italie erbij... met de led onderste boven.... oke je bent heel duidelijk zichtbaar...

kcools

4e Versnelling
@TuinfluiterPan
Er is iets mis met de instellingen, ik zag bij mij in het edit veld de tekst zwart, huh okee dan maak ik dat wel wit.
Maar dan is het natuurlijk keihard wit, dus wie een lichte achtergrond heeft, heeft dan een uitdaging.
Als ik er niks aan verander zou het voor iedereen leesbaar moeten zijn.

Bovenaan Onderaan